پهپاد RQ-4

امیر فخری گفت: این پهپاد جاسوسی به طور قطع، در داخل آبهای سرزمینی ایران بوده است و ۷کیلومتر وارد آبهای تحت حاکمیت ما شده است.

به گزارش مشرق، امیر مجید فخری امروز در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی در جمع خبرنگاران درباره پهپاد جاسوسی ساقط شده آمریکایی در آبهای ایران، اظهار داشت: موقعیت سقوط پهپاد توسط یگان‌های دریایی برداشت شد، این پهپاد جاسوسی به طور قطع، در داخل آبهای سرزمینی ایران بوده است و 7کیلومتر وارد آبهای تحت حاکمیت ما شده است.

بیشتر بخوانید:

شکار جالب پهپاد آمریکایی توسط صیادان هرمزگان +عکس

وی ادامه داد: این موقعیتی که در حال حاضر درباره سقوط پهپاد آمریکایی مشخص شده است، با موقعیت پروازی آن متفاوت است و این هواپیمای جاسوسی در زمان پرواز بیشتر در آبهای حاکمیتی ما نفوذ کرده، اما مورد اصابت موشک قرار گرفته است و در چهار مایلی یا 7 کیلومتری آبهای ما سقوط کرده است. 

وی ادامه داد: تنها کشوری که قائل به آبهای سرزمینی کشورهای دیگر نیست آمریکا است، کشورهای دیگر محدوده‌های حاکمیتی یکدیگر را قبول دارند، اما خوی استکباری آمریکا موجب شده است به محدوده‌های دیگر کشورها احترام نگذارد. 

وی با بیان اینکه مرزهای هوایی و دریایی یکسان است، گفت: این مرزها 12 مایل از خط مبدأ لب ساحل فاصله دارد که این هم توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تهیه شده است. 

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: این 12 مایل جزو آبهای سرزمین ما بوده است و این پهپاد که داخل آبهای ما سقوط کرده است، یعنی به آبهای سرزمینی ما تجاوز کرده است. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    2 8
    به نظرم باید میذاشتن بیشتر بیاد داخل تا تمام قطعات تو خشکی بریزه تا همه قطعات رو راحت تر جمع کنن تو اب پیدا کردن تمام قطعات باقیمانده ناممکنه
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      3 0
      اخوی این پهپاد داره آنلاین اطلاعات رو به مرکز خودش مخابره میکنه. یعنی اگر میذاشتند به عمق بیشتری از مرزها بیاد به این معنیه که میتونسته عمق بیشتری رو رصد و اطلاعات رو بفرسته. درضمن اگر برمیگشت و از مرز میرفت بیرون چی؟ اونوقت هیچوقت نمیشد شکارش کرد.
    • samet IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      3 0
      با احترام به نظر شما. به نظر من باید به محض ورود به مرز آبی زده می شد و حتی 7 کیلومتر هم زیاد بود
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    0 2
    واسه زدنش عجله کردند. صداشو در نمی آوردند، تا اونجایی که میومد جلو، هیچ کاری نمی کردند، تا میخواست برگرده ساقطش می کردند.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 0
    انشالله یه هواپیمای امریکایی رو بزنین ببین چه میکنین.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 1
    مگه قایقه که وارد آبهاتون شده ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس