بهروز نعمتی

تایید صلاحیت نشدن دو مدعی اصلی حضور در انتخابات فدراسیون کشتی وزارت ورزش را در موقعیتی قرار داده که ممکن است حفظ سرپرست فعلی و موکول کردن انتخابات به زمان دیگر را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش مشرق، پس از اینکه بهروز نعمتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی با نظر برخی اعضای مجمع و تایید وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی منصوب شد، بسیاری از اهالی کشتی به این انتخاب خُرده گرفتند. جامعه گوش‌شکسته‌ها معتقد بودند اگر قرار است فردی به عنوان سرپرست انتخاب شود باید از خانواده کشتی باشد و برکناری حمید بنی تمیم و انتصاب بهروز نعمتی، نوعی بی توجهی به خواسته و نظر اهالی کشتی بود.

بیشتر بخوانید:

حیدری: نعمتی از جامعه کشتی نیست

به هر حال حجم این انتقادات با موقتی خواندن حضور بهروز نعمتی به عنوان سرپرست، رفته رفته کم شد و جامعه کشتی در انتظار برگزاری مجمع انتخابات و حضور رئیسی از جنس کشتی به روزهای پیش رو چشم دوختند. اما اتفاقاتی که بعد از ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجمع و نحوه تبلیغات برخی آنها در فضای مجازی افتاد، نشان داد گره کور انتخاب رئیس جدید به این سادگی‌ها باز شدنی نیست و هر روز نیز این کلاف سردرگم، پیچیده‌تر از قبل می‌شود.

احتمال رد صلاحیت دو کاندیدای اصلی و سناریوی جدید وزارت ورزش

تا همین چند روز پیش همه در انتظار اعلام تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی بودند تا به محض اعلام نتایج، روز برگزاری مجمع عمومی نیز مشخص و رونمایی از رئیس جدید انجام شود، اما انگار این داستان همچنان سر دراز دارد و بحث انتخابات با شنیده‌های جدید وارد فاز دیگری شده است.

کسب اطلاع شد هنوز صلاحیت دو کاندیدای اصلی انتخابات تایید نشده و وزارت ورزش همچنان در انتظار تعیین تکلیف این دو رقیب اصلی است. البته متولیان ورزش بر این باورند برای جلوگیری از هرگونه تنش و ناآرامی در فضای کشتی، بهتر است هر دو کاندیدا با یک وضعیت مواجه شوند؛ یعنی یا هر دو رقیب تایید صلاحیت شوند و به انتخابات راه یابند و یا اینکه هر دو با رد صلاحیت از جمع کاندیداها حذف شوند.

بدین ترتیب اگر هر دو رقیب تایید صلاحیت شوند، انتخابات طبق روال طبیعی برگزار خواهد شد و اما و اگر و حاشیه‌ای در روند مجمع عمومی ایجاد نخواهد شد، اما اگر یکی از این دو کاندیدا رد صلاحیت شود، آرامش انتخابات و روال کار رئیس جدید به کلی برهم خورده و سرنوشت کشتی در آستانه رقابتهای جهانی و المپیک بطور کلی تغییر خواهد کرد.

البته متولیان وزارت ورزش با برای احتمال رد صلاحیت هر دو کاندیداها هم راهکار ویژه ای در ذهن دارند. آنچه از محافل کشتی و منابع آگاه به گوش می‌رسد گویا وزارت ورزش با توجه به سیاست دوری از هرگونه از تنش و حاشیه، قصد دارد در صورت رد صلاحیت هر دو کاندیدای اصلی، از سرپرست موقت کنونی برای اداره امور کشتی تا اطلاع ثانوی بهره ببرد! بطوریکه مجمع انتخابات کشتی فعلاً برگزار نشود و بهروز نعمتی همچنان به عنوان سرپرست در فدراسیون بماند.

بدین ترتیب سرپرست کنونی فدراسیون با نظر وزارت ورزش همچنان تا بعد از رقابتهای جهانی در این مسئولیت ماندگار خواهد شد که در صورت محقق شدن چنین اتفاقاتی، اهالی کشتی هم نباید به این زودی‌ها در انتظار برگزاری مجمع و معرفی رئیس جدید باشند!

این احتمالات زمانی به حقیقت نزدیک‌تر می‌شود که بهروز نعمتی به رغم موقتی خواندن حضورش در عرصه کشتی چندی پیش به مقر اتحادیه جهانی در سوئیس سفر کرد و نشستی هم با نناد لالوویچ داشت که این دیدار پرهزینه و نه چندان ضروری به هیچ عنوان با موقتی بودن حضور نعمتی در فدراسیون کشتی همخوانی ندارد. ضمن اینکه تغییر و تحولات عجیب و سریالی وی در سیستم اجرایی فدراسیون هم مهر تاییدی بر دورخیز او برای حضور طولانی مدت در راس امور کشتی است.

به هر حال تمامی این حدس و گمان‌ها را می‌توان اتفاقات و روند پشت پرده کشتی کشورمان خواند که از زبان برخی مسئولان و منابع آگاه نقل می‌شود اما این وزارت ورزش است که می‌تواند با تصمیمی درست به حرف و حدیث‌ها پایان دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس