روحانی

رئیس جمهور با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی توسط سپاه بیان داشت: دست همه صنعتگران و بهره برداران درست از توان موشکی در وزارت دفاع و سپاه را می بوسیم. از آمریکا نمی ترسیم، اما صبر راهبردی داریم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با مدیران ارشد نظام سلامت کشور در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر جلوگیری از فساد گفت: هزینه های غیر ضرور برداشته شود و سلامت مردم بهتر تامین می شود همه این بخش هایی که در پزشکی برای آگاهی از وضعیت بیمار به کار می‌بریم کمابیش یک آثار سوء دارد و با زمانی که بوعلی سینا با نبض مشکل بیمار را تشخیص می داد فرق می‌کند.

وی ادامه داد: سیستم های تشخیصی ما یک اثر سوء بر سلامت فرد می‌گذارد که ممکن است مرتفع شود و ممکن است بخشی از آن باقی بماند؛ وقتی ما یک موردی را در سیستم تشخیص بدون ضرورت تکرار می کنیم یعنی در واقع سلامت طرف را در معرض خطر قرار می‌دهیم.

ببینید:

روحانی اظهار داشت: ممکن است یک پزشک به دقت یک آزمایشگاه و یا یک دستگاهی که در جایی است بیشتر اعتماد داشته باشد اما گاهی ضرورت ندارد.

وی با طرح این سوال که دولت تا چه اندازه و بیمه تا کجا موظف است [خدمات بپردازد]؟ گفت: آنجایی که ضروری است دولت و بیمه باید [هزینه‌ها را] پرداخت کنند اما آنجایی که بر اساس سلیقه خود بیمار یا پزشک است و ما از لحاظ علمی آن را ضروری نمی دانیم پول آن را خود بیمار باید پرداخت کند و دولت نباید در اینجا مکلف باشد. اصل مسئله بهداشت و درمان یک موضوع حاکمیتی است.

رئیس جمهور با اشاره به دستور آبله کوبی توسط امیرکبیر و وجود جهل و خرافات در جامعه مقابل این دستور، اظهارداشت: یک زمانی بود که مردم زیر بار پزشکی جدید و داروهای جدید نمی رفتند. نمی‌خواهم بگویم داروهای شیمیایی آثار سوء ندارد اما گاهی ضرورت دارد و چاره ای نیست. ما چون بچه روستا هستیم این مسئله را شاهد بودیم آقایی بود و دعا نویسی می کند و برای بیماران چیزهایی می نوشت.

روحانی افزود: مقصود من این نیست که طب سنتی یا داروهای گیاهی را کنار بگذاریم آنها هم یک آثاری دارد و می‌تواند مفید باشد اما باید حساب شده باشد. باید یک ترکیب درستی بین طب جدید و طب سنتی باشد که بتواند مفید باشد به شرطی که کاملاً در چارچوب باشد.

وی با شاره به وجود چارچوبی برای طب سنتی در وزارت بهداشت گفت: نمی‌توانیم بگوییم مسئله بهداشت و درمان یک مسئله غیرحاکمیتی است، بلکه به نظر من یکی از مسائل مهم حاکمیتی است.یعنی در جامعه امنیت، سلامت، آموزش و خدمات مهم دیگر مثل خدمت قضاوت؛ خدمات بسیار مهمی در جامعه است. ما اگر می‌خواهیم امنیت جامعه را تضمین کنیم و مردم اعتماد پیدا کنند که از حقوقشان دفاع می شود و اعتماد کنند که جایی می تواند تظلم باشد باید آرامش داشته باشند.

وی تصریح کرد: بعضی ها یک حالت مادر شوهری به خود گرفتند و نگذاشتند مردم در همان یکی دو سال گشایش برجام هم لذت ببرند. شرکت‌های خارجی می‌آمدند می‌گفتند چرا آمدند؛ قرارداد می‌بستیم، ایراد می‌گرفتند و وقتی قرارداد به هم می‌خورد باز غُر می‌زدند! نگذاشتند مردم لذت ببرند. هواپیما می‌خریدیم می‌گفتند خیانت شد!

روحانی افزود: در روزنامه‌ها می‌نوشتند بروید اتوبوس بخرید چرا هواپیما خریدید؟ این نمی‌فهمد که با اتوبوس نمی‌شود مکه رفت. ما وقتی ۱۵ و ۱۶ هواپیمای نو وارد کردیم یه عده‌ای آمدند غر زدند. ناچار شدیم به مردم بگوییم یک شرکتی آمده اعتبار گذاشته و از پول خزانه برای خرید هواپیما نمی‌دهیم. رئیس ایرباس به من گفت برای اولین بار است که خودمان اعتبار گذاشتیم و به شما از اعتبار خودمان هواپیما می‌دهیم.

رئیس قوه مجریه یادآور شد: وظایفی بخش پزشکی ما دارد که ورای بحث درمان و بهداشت است. پزشکان ما جزوه فرهیختگان جامعه هستند و تاثیر گذارند، یک پزشک وقتی دارد ویزیت، درمان و معاینه می‌کند یک جمله اش می تواند در ذهن اثر بگذارد؛ یک جمله در مورد کشور بگوید و بگوید ما از مشکل عبور می‌کنیم و یا بگوید خیلی وضع ما بد است.(می‌تواند تاثیر گذار باشد).

وی ادامه داد: چون پزشک، معلم و استاد دانشگاه جز گروه‌های مرجع هستند. خیلی مهم است که کسی را که درمان می کنیم از لحاظ سیاسی و اجتماعی روحیه خوبی به بیمار دهیم. همیشه در زمان انتخابات پزشکان حضور پیدا می‌کنند و لیست می‌دهند و فعالیت می‌کنند که کاملاً کار خوبی است و مردم را به انتخابات تشویق می‌کند و کار ارزشمندی است.

وی گفت: زیاد هم در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم. در حد ضرورت قانون در زندگی مردم دخالت کنیم. زمانی که ما در مجلس اول بودیم گفته می شد که خوردن چای بعد از غذا ضرر دارد، ما هم بعد از غذا نمی خوردیم. بعدها پزشک متخصصی اعلام کرد که چای خوردن بعد از غذا اصلاً ضرر ندارد و این نظر قدیمی بوده است.

روحانی افزود: دخالت در زندگی مردم در هرجایی غیر بهداشتی است. تذکر زیاد انسان را کلافه می کند و هر کس در تذکر حد و ظرفیتی دارد، حتی اگر از سوی پدر و مادر مطرح شود و بیش از اندازه باشد ناراحت کننده خواهد بود.
حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: مسئله نشاط و سرزندگی مردم بسیار مهم است؛ نه اینکه اگر مشکل و خطری است به مردم نگوییم؛ اما نباید مردم را مایوس کرد.

وی افزود: نباید در امانت خیانت و دخل و تصرف کرد. رسانه و قلم امانت است و نویسنده امانت دار. واقعیات را به مردم بگویید. آیا در دولت های یازدهم و دوازدهم کاری برای مردم نشده است؟ از برخی ها وقتی پرسیده می شود که به طور مثال آیا ۵ تخت بیمارستانی در این دولت اضافه شده است، می گویند نه زیاد نشده بلکه کم هم شده است!

رییس جمهور با اشاره به حساسیت ها درباره دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: بیشتر حساسیت ها به دولت تدبیر و امید است و پیش از آن حساسیتی نبود و بعد هم انشاءالله نخواهد بود. تا پایان این ۸ سال همه باید حوصله کنیم و واقعیات را به مردم بگوییم.
روحانی گفت: باید تلاش کنیم واقعیت ها را به مردم بگوییم که موجب نشاط آنها شود. ما از سال ۹۳ شاهد تحول بزرگی در زمینه نظام سلامت بودیم. کسی نمی تواند منکر این تحول باشد.

روحانی گفت: نکته‌ای است که می‌خواهم بگویم، در شرایط تحریمی که قرار گرفته‌ایم و اقدامات سیاسی که شما می توانید انجام دهید این است که جامعه پزشکی ما در این سال که بیشترین تحریم را علیه ما وضع کردند و بخش درمان ما را تحت تاثیر قرار دادند چقدر پزشکان ما و بخش پزشکی ما فریاد زدند؟ و به جهان گفتند که چه فاجعه ای دارد اتفاق می افتد؟

روحانی افزود: کار امروز آمریکا کار ضد بشری است، فعالیت آمریکا علیه حقوق بشر است تمام ملت ایران را تحت فشار قرار داده است. من خواهش می‌کنم در این زمینه بخش پزشکی ما هم که در دنیا و هم در افکار عمومی و هم در سازمان‌های بین المللی نفوذ دارند نامه بنویسند و اعتراض کنند. این اقدامات به عنوان یک وظیفه ملی در این شرایط است.

رئیس جمهور با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران بیان داشت: کشف پهپاد بویژه در ارتفاع بالا آسان نیست؛ در دقایق اولیه تجاوز به آسمان ما و بعد از اخطارها، با رادار و موشک ایرانی آن را زدیم. دست همه صنعتگران و بهره برداران درست از توان موشکی در وزارت دفاع و سپاه را می بوسیم. از آمریکا نمی ترسیم، اما صبر راهبردی داریم. مردم از توان دفاعی کشور خوشحالند.

وی ادامه داد: هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی آید بالاترین مقام یک کشور آن هم نه تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، مقام اجتماعی و مقام معنوی نه یک فرد که فقط رهبر ایران است که رهبر عاشقان ایران انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام در سراسر جهان است (را تحریم کند). رهبر ایران فقط متعلق به ایران نیست این همه مردم در لبنان سوریه و عراق افغانستان پاکستان و کویت شیعه و غیر شیعه علاقه مند عاشق و مطیع هستند.

وی گفت: یک آدمی بیاید یک کار وقیحانه و احمقانه انجام دهد؟ که چی؟ رهبری کشور را بگویید تا مثلاً تحریم می‌کنم که نیاید آمریکا! خوش مزه است! ما آنها را راه نمی‌دهیم بعد می‌گویید شما نیاید؟!

روحانی تصریح کرد: اموال رهبری را می‌خواهید تصرف کنند؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب های خارجی شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید.

وی بیان داشت: تحریم های آمریکا، جنایت بشری است. اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست.اقدامات جدید کاخ سفید نتیجه سرخوردگی و سردرگمی در برابر ایران است. کاخ سفید معلولیت ذهنی دارد

وی گفت: خودتان اعتبار خودتان را باطل کردید و از مذاکره عقب نشستید مردم در مشکلات هستند، اما همین طرح سلامت الکترونیک نشان می دهد که دولت با تمام توان در مسیر خدمت به مردم است.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز در هیأت حاکمه آمریکا یک سرخوردگی عجیب و سردرگمی بزرگ بوجود آمده است؛ آنها سرخورده شده‌اند، چرا که هر اقدامی می‌کنند، به نتیجه نمی‌رسد و تأثیری ندارد به گونه‌ای که آنها توقع داشتند کشور را در مدت 2 تا 3 ماه برهم بریزند اما می‌بینند که هر اقدامی می‌کنند، می‌بینند ملت ایران مستحکم‌تر، محکم‌تر، سرزنده‌تر و با روحیه بهتر در عرصه‌های مختلف حرکت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم وجود تحریم و مشکل جاری شدن سیل در فروردین‌ماه امسال و مانع شدن آمریکا از کمک ایرانیان خارج از کشور، به هموطنان خود، همه مردم به صحنه آمدند و کمک کردند و هیچ مشکلی از لحاظ بهداشتی و شیوع بیماری‌های اپیدمی را شاهد نبودیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه ارایه خدمات بهداشتی، اقدامات بسیار بزرگی در کشور انجام شده و می‌شود، گفت: خوشبختانه با اقدامات به موقع بهداشتی و درمانی، ارسال آب آشامیدنی سالم به مناطق سیل زده و تأمین به موقع اسکان موقت، شاهد شرایط بسیار خوبی در این مناطق هستیم.

روحانی با بیان اینکه اخیراً آمریکایی‌ها، سردرگم شده و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند که تا به حال در دنیای سیاست سابقه نداشته اظهار داشت: آنها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند و امروز کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده و نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    10 0
    چی ؟
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      8 0
      روحانی؟ دست سپاه؟ ...
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    3 3
    بالا خره اقای روحانی
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      1 2
      آقا حرف دهنتو بفهم
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    28 2
    ملت ایران دست رهبر و سپاه و ارتش را می بوسد" با افتخار کامل .
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    14 0
    ایکاش جناب روحانی ابتدا به ساکن قدردان زحمات سربازان عزیز ملت در قرارگاه پدافند هوائی خاتم الانبیای آجا که چشمان بیدار میهن و مسئول اصلی حراست از حریم هوائی کشور است میبود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    33 0
    آقا این از رو نمیره هنوز نفهمیده برجام کلاهی بود که سرش گذاشتند اون هم تا زانو
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    17 2
    تحریم رهبری و بچه های دریایی سپاه فقط بازی سیاسی و بچه گانه ترامپ است
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    27 6
    تمام زندگی مان فدای رهبری .مال اندکی که داریم که چیزی نیست.ارواحنا فداه.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    20 0
    بالاخره شیخ مذاکره هم انقلابی شد یه تافت بزنید بهش به همین حالت بمونه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    6 1
    به به / باید همین گونه در عمل باشی
  • محسن IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    4 0
    آنچه عوض دارد گله نداره آیا دولت قبل شما هیچ کاری انجام نداده بود وقتی دولت را دست گرفتی شب روز به ان دولت تاختی الان نوبت جنابعالی است که سنگ بنای ناسپاسی را گذاشتی وگله هم نداره ایا ان دولت حتی یک کار خوب نداشت
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    31 3
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    19 0
    چرا آمریکا بچه های مسئولان مقیم آمریکا رو تحریم نمیکنه
  • SY ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    15 0
    اقای روحانی سپاه و نیروهای انقلابی بوس از دست نمی خوان اونا همراه مردم میخوان
  • DE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    2 0
    فقط اعدام!!!!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    14 0
    دستشونو تو پوست گردو نذار، بوسیدن پیش کش..!!!!!!!
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    11 1
    جناب روحانی حسینیه هم مال رهبری نیست!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    11 0
    تو نمی‌خواد از اموال مقام معظم رهبری چیزی بگی اموال خودت چقدره ؟؟؟
  • محمد IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    5 1
    ️رییس پلیس پایتخت از دستگیری و عزل دو مامور در ماجرای درگیری با دختری در پارک پلیس تهرانپارس خبر داد چرا در ایران پلیسی را که با هنجار شکنان برخورد می کند از کار بر کنار می کنند در اینجا چه خبر است اینها کی هستند که روز به روز دارند کشور را رو به فنا می برند
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      3 1
      چوب بی تدبیری را پلیس بیچاره می خوره - قرار بود پلیس به دوربین مجهز شود در حین ماموریت چی شد -- اگر پلیس دوربین داشته باشد هیچ کس واسه پلیس هوچی گری نمی کند -- مشرق بنوس از پلیس بدون تجهیزات دوربین
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      4 3
      داداش برخورد نبود جام جهانی بوکس و تکواندو بود.ماموران پلیس دچار جو گیری لباس هستند
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      1 0
      شما کی هستید؟
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    11 1
    سپاه احتیاج به بوسیدن دستشان ندارد .بودجه کافی برای کارهای عمرانی بده .بوسیدن دستشان پیشکش.
  • شایان IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    6 1
    اگر حرفت از ته دل لطفا بودجه نظامی رو افزایش نهو کاهش ندین
  • محمدرصا IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    2 0
    منظورت همان دولت تفنگدار ؟ خجالت هم چیز خوبیه
  • رضایی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    4 4
    سلام فراوان به رهبر عزیز ما که همه اقتدار وامنیت کشور ما با تدبیر ایشان بوجود امده به امید روزی که اقتصاد و تولید داخلی هم سروسامان پیدا کند انشاالله
  • مهران IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    1 1
    انروزی که سپاهیان مظلوم وجان بر کف را مسخره کردی که یادت نرفته؟؟؟ این گستاخی ترامپ به این علت است که آنروزی که سپاهیان فداکار وفهمیده مان بفکر عزت وارتقای قوای نظامی کشور بودند عده ای از روی نفهمی و بیشعوری علیه فعالیتهای سپاه نشخوار کردند والا الان اینجا قدرتمندانه نبودیم
  • حبیب IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    فقط کافیه 2 تا موشک شهاب 3 به اسرائیل بزنن دنیا به ما تعظیم میکنه ودل خانواده شهدا شاد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس