هیات دولت نمایه

«ظرفیت‌های خالی، فشار مالیاتی، موانع کسب و کار و سهم ناچیز از تصمیمات دولتی محورعمده انتقادات اصناف از دولت است.»

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه همشهری ضمن انتشار این مطلب نوشت: گلایه‌های اصناف از ظرفیت‌های خالی این بخش، قوانین دست و پاگیر مانع کسب و کار، فشار مالیاتی و سهم ناچیز این بخش در سیاست‌گذاری‌های دولتی باز هم دستاوردی جز تکرار وعده‌های مسئولان دولتی برای رفع این مشکلات نداشت.

همایش روز ملی اصناف با حضور دست‌اندرکاران بخش صنعت، معدن و تجارت به محلی برای گلایه‌های فعالان صنفی از مشکلات مبتلابه این بخش و تکرار وعده‌های وزیر صنعت برای رفع این تنگناها تبدیل شد. رئیس اتاق اصناف کشور بر لزوم تقویت ارتباط صنایع بزرگ، اصناف تولیدکننده و آموزش کافی و تامین مالی این واحدها تاکید و اعلام کرد، گرچه اشتغال در اصناف بسیار ارزان‌تر از صنایع دیگر است اما اکنون به دلیل مشکلات برقراری ارتباط بین صنوف تولیدی و صنایع بالادستی، کمتر از ۲۰ درصد اصناف در حوزه تولید و اشتغال فعال‌اند. عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف ایران نیز به گلایه از تداوم برخی تنگناهای پیش روی فعالان صنفی پرداخت و گفت: با وجود حدود ۴۶ هزار عضو اتاق اصناف و نزدیک به سه میلیون واحد صنفی در کشور هنوز اصناف جایگاه مشخصی در سیاستگذاری‌های دولتی ندارند، باید بررسی شود که ضعف تشکل‌های صنفی یا عدم رغبت دولت مانع ایفای نقش پررنگ‌تر این نقش است؟


ابراهیم درستی افزود: هنوز هم اصناف در مورد قانون نظام صنفی، پرداخت مالیات، فضای کسب و کار و… با تنگناهای بسیاری مواجه هستند این در حالی است که تجربه نشان داده حضور اصناف در تصمیم‌گیری‌های دولتی باعث سیاست‌گذاری‌های جامع‌تر می‌شود. انتظار داریم تا نقش اتاق اصناف همانند اتاق‌های بازرگانی در تصمیم‌سازی‌های دولت پررنگ‌تر شود تا اصناف به جایگاه واقعی خود برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس