کد خبر 969468
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
احتمال تحریم اینستکس از سوی آمریکا در دور جدید اقدامات ضد ایرانی

یک رسانه غربی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اعمال فشارهای جدید علیه ایران، از احتمال بالای تحریم اینستکس خبر داد.

به گزارش مشرق، وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه قرار است امروز دوشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تحریم های جدید را علیه ایران اعلام کند، عنوان داشت که به احتمال زیاد اینستکس (ساز و کار مالی ویژه اروپا برای تجارت با ایران) نیز در میان موارد تحریمی خواهد بود.

یک مقام نزدیک به خزانه‌داری آمریکا به «وال‌استریت ژورنال» گفت که در بین محدودیت‌هایی که قرار است روز دوشنبه آمریکا علیه ایران اعلام کند، احتمالاً تحریم کانال ویژه مالی اروپا با ایران موسوم به «اینستکس» نیز وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دومین دیپلمات انگلیسی در راه تهران

اینستکس آبنبات چوبی ۲۰۱۹

به نوشته وال استریت در این تحریم‌ها، دیگر بخش‌های اقتصاد ایران که هنوز تحریم نشده‌اند، مانند تولید کالاهای صنعتی یا مصرف‌کننده هدف قرار می گیرند.

چندی قبل نیز یک مقام آگاه آمریکایی در گفتگو با بلومبرگ مدعی شده بود که آمریکا در حال ارزیابی اعمال تحریم‌های جدیدی بر ضد ایران است که یکی از این اقدامات ممکن است شرکت ایرانی متناظر با اینستکس را هدف قرار دهد.

به گفته این منبع، اینستکس ایرانی نهادی موازی با بانک مرکزی ایران است که پیش‌تر در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته است.

وی هم‌چنین ادعا کرده بود بانک مرکزی ایران استانداردهای جهانی در مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را رعایت نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    3 3
    شما امریکایی ها تشنه اطلاعات داخلی ایران هستید. اینقدر جون بکنید تا جون تون بالا بیاد! بدستتون نمیدیم تا خفه بشید! شما که از برجام بیرون اومدید دراین باره بهتره خفه خون بگیرید! راستی چرا همه اش امریکا باید ما رو تحریم کنه؟ ایرانی ها با ابتکارات خلاق هر روز امریکا رو تحریم کنن .نخبه ها دورهم جمع بشن وهر روز توحوزه خودشون یک وسیله جدید برای راحت کردن فرایند کار و تولید کالای ایرانی که بیشتر مورد مصرف مردم ایران( بخش صنعت ، کشاورزی و غیره) هستش ابتکاری نوین بزنن. برای کوری جشم امریکا مسابقات اختراعات راه اندازی بشه. هر روز هرگوشه هر استانی درختان میوه نذر کنیم و بکاریم. بعنوان مبارزه با تحریم امریکا در روستاها به همدیگه قلمه میوه هدیه کنیم. این کارها که هزینه ای نداره. برتعداد افراد جهادی آموزش دیده ووارد به فنون تولید افزوده بشه.
  • US ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    1 1
    اگر این کار رو بکنه که عالی هست. اون وقت دیگه اروپا نمی تونه نقش پلیس خوب رو بازی کنه و یا مجبور هست پای اینستکس وایسه (که معلوم هست جرأت نداره) یا اینکه مجبور هست اعتراف کنه که دیگه هیچ کاری ازش بر نمیاد.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    0 1
    مرگ بر پولشو
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    0 0
    تمام دنیا آمریکا و اروپا نیست . از آنجائیکه برجام برای اروپا خیلی مهم است تا زمانی که به تعهدات خود عمل نمی کند ایران هم تعهدات برجام را لغو فقط به نام برجام متعهد باشد . بی نهایت گزینه برای دور زدن تحریم های آمریکا و اروپا وجود دارد استفاده از سازو کار مالی دو جانبه و چند جانبه با روسیه جین ،ترکیه ،عراق،ودهها کشور دیگر بهترین روش برای دور زدن تحریم های آمریکا و اروپا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس