استقلال

قایق استقلال گرچه برای طی کردن رود پر فراز و نشیب لیگ نوزدهم به نظر تجهیز شده می‌آید اما مسافران آن به زودی به آبشار خطرناکی به نام کسر امتیاز می رسند!

سرویس ورزش مشرق – با ورود استراماچونی به تهران و برگزاری جلسه معارفه‌اش حالا تمرینات استقلال زیر نظر این سرمربی ایتالیایی استارت خورده و باید هر روز آماده‌تر از دیروز شوند.

استقلال برخلاف فصل قبل خیلی بازیکن از دست نداده و اتفاقاً در پست‌های مختلف غیر از دروازه بانی که مهدی رحمتی را از دست داده بازیکنان خوبی صید کرده است. با این وجود به نظر می‌رسد با تمدید قرارداد وریا غفوری و سید حسین حسینی استقلال شرایط خوبی را تجربه می‌کند تا برخلاف سه فصل قبلی که هر بار لیگ را با اوضاع بدی شروع می‌کرد این بار با شرایط خوبی به لیگ وارد شود.

اضافه شدن ستاره‌های کم نام و نشان ولی رزومه داری مانند سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، محمد بلبلی، علی دشتی و میلاد باقری که برای نمایش توانایی‌های شان انگیزه بالایی دارند نیز می‌تواند کمک کند تا این تیم حتی در نبود پژمان منتظری یا روزبه چشمی که ظاهراً قصد جدا شدن از این تیم را دارند بتواند لیگ خوبی را شروع کند.

بیشتر بخوانید:
 

شروع تمرینات استقلالِ مدل ۹۸ با حضور استراماچونی +عکس

در این بین با نگاهی به پست بازیکنانی که تا امروز جذب این تیم شده‌اند مشخص می‌شود استقلال هنوز نتوانسته یک هافبک بازیساز خوب جذب کند. گرچه فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و شاید علی دشتی در این تیم بتوانند در این پست بازی کنند ولی در نبود علی کریمی که ظاهراً قطعاً می‌خواهد از این تیم جدا شود مدیران باشگاه باید حتماً آیاندا پاتوسی را حفظ کنند. شاید اگر این اتفاق رخ ندهد بار دیگر خاطرات تلخ خروج تیام از استقلال و بروز فاحش کمبود یک مهاجم تمام کننده این بار در خط هافبک به چشم بیاید. اتفاقی که البته برای باشگاه بار مالی سنگینی هم در پی دارد.

پاتوسی طبق اعلام باشگاه کیپ تاون سیتی از یک تیم اروپایی ۹۵۰ هزار یورو پیشنهاد داشته و استقلال اگر پاتوسی نخواهد به آن پیشنهادش بله بگوید باید فقط ۳۰۰ هزار دلار بابت رضایتنامه اش برای فصل بعد پرداخت کند. مبلغی هم برای دستمزد خود این بازیکن باید به او پرداخت شود که آن نیز کمتر از ۳۵۰ هزار دلار نیست و این رقم ۶۵۰ هزار دلاری قطعاً کار مدیریت استقلال را به دشواری خواهد کشاند! چرا که در آن صورت و حتی با خرید چند بازیکن نسبتاً خوب شاید همه چیز تحت الشعاع عدم تمدید قرارداد پاتوسی قرار بگیرد.

نکته مهمتر که قایق استقلال هر روز و هر ساعت در رودخانه منتهی به لیگ در آن در حرکت است موعد مقرر دادگاه CAS برای پرداخت مطالبات پروپییچ و چند طلبکار دیگر است. فیفا به استقلال اعلام کرده آخرین مهلت برای استقلال ۱۳ جولای برابر با ۲۲ تیرماه است و در غیر این صورت این تیم ضمن از دست دادن امتیاز باید قید حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم بزند! وضعیتی بغرنج که هر چه باشگاه در این ۴، ۵ روزه توانسته خبر خوب به هوادارانش بدهد را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

حالا روزهایی است که استقلال باید با تلاش شبانه روزی برای تهیه پول به اندازه لازم دلار جمع کند و طلب طلبکارانش را بدهد تا به دردسر بزرگ گرفتار نیاید! دردسری که می‌تواند آرزوی ۶ ساله این تیم برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر را همچنان در آرزو باقی گذاشته و یا با یک اتفاق مثبت همه معادلات را تغییر بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    3 1
    لجن لنگی فقط لجن پراکنی بلدی
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    1 3
    شک نکنید بخاطر نمایندگان مجلس که استقلالی هستند و برانکو فراری دادند استقلال قهرمان میشه وگرنه دوباره بحث استیضاح وزیر ورزش پیش میارن
  • ایرج IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 0
    دیگه امسال قهرمان میشه !!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس