صفارهرندی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: مباحثی مانند بایگانی کردن انقلاب و عبور از آن کاری غیرمنطقی است چرا که پیشرفت‌های امروز نتیجه همین انقلابی‌گری در ۴۰ سال گذشته است.

به گزارش مشرق، محمدحسین صفارهرندی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که ظهر امروز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با بیان اینکه زندگی شهید چمران می‌تواند الگویی برای معرفی نگرش انقلابی باشد اظهار داشت: اگر بخواهیم نگرش انقلابی را در دوره خود تعریف کنیم می‌توانیم زندگی شهید چمران را به‌عنوان یک الگو معرفی کرده و تفاوت او را با سایر انقلابیون که ویژگی‌های چمران را نداشتند مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید:

روایت صفارهرندی از احتجاج رهبری با یکی از اعضای مجمع در خصوص رابطه با آمریکا

صفارهرندی: عده‌ای در داخل کشور حلیم دیگران را هم می‌زنند

وی افزود: شهید چمران در ابتدای انقلاب برخی جلسات را در دانشگاه برگزار می‌کرد اما عده‌ای که خود را انقلابی می‌دانستند نسبت به چمران از تعابیری استفاده می‌کردند که گویی چمران ضدانقلاب است. آن‌ها حضور چمران در کنار موسی صدر را به‌عنوان یک اتهام برای او معرفی و قرار گرفتن چمران در کنار آن‌ها را نکوهش می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصلی‌ترین حرکت شهید چمران در دوران حیاتش حضور در کنار محرومان بود اما گروه‌های مارکسیستی و جریانات چپی این رفتارها را قبول نداشته و حتی امام را نیز انقلابی نمی‌دانستند.

صفارهرندی تصریح کرد: از نظر این افراد وابستگی به دین با انقلابی‌گری در تضاد بود اما اکنون می‌بینیم که دیگر خبری از جریانات مارکسیستی و چپی نیست و جریان مذهبی انقلابی همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر کار افرادی که شعار ضد امپریالیستی و سرمایه‌داری می‌دادند به‌جایی رسیده که خود در کنار سرمایه‌داران بزرگ دنیا می‌ایستند و عکس یادگاری می‌گیرند.

وی به یکرنگی در زندگی شهید چمران اشاره و عنوان کرد: زندگی شهید چمران در لبنان، آبادان، پاوه و دشت‌آزادگان هیچ فرقی با یکدیگر نداشت و همیشه به رنگ خدا بود، اما منافقین همواره در حال رنگ عوض کردن هستند و جنایات بسیاری را به نام خلق مرتکب می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر بخواهیم در میان مدعیان انقلابی‌گری یک عنصر آتش به اختیار را معرفی کنیم شاید شخصیتی بهتر از شهید چمران پیدا نشود.

صفارهرندی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم علاوه بر اینکه حقانیت انقلاب به اثبات رسیده، انقلابی‌گری نیز به‌خوبی ترسیم شده است.

وی افزود: با این اوصاف دیگر مباحثی مانند بایگانی کردن انقلاب و عبور از آن کاری غیرمنطقی است چرا که پیشرفت‌های امروز نتیجه همین انقلابی‌گری در ۴۰ سال گذشته است. امروز از برخی افراد شنیده می‌شود که انقلاب فقط برای تغییر رژیم بود و برای اداره کشور باید این روحیه را کنار گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز تسلیم شدن به معنای آغاز جنگ است، تصریح کرد: امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی در برابر ابرقدرت‌ها نشان از موفق بودن تفکر و روحیه انقلابی است و اگر بخواهیم از سیستم‌ها و مدل‌های کشورهای دیگر پیروی کنیم ابتدا باید خلع سلاح شویم و خلع شدن دقیقاً نقطه آغاز جنگ است.

صفارهرندی درباره هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط ایران بیان کرد: پیش از ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط ایران برخی ساده اندیشان می‌گفتند که دوره جنگ و موشک تمام شده و جهان از این مسائل عبور کرده است اما پهپاد آمریکایی نشان داد که زبان حرف زدن با آمریکایی‌ها همچنان با موشک و پهپاد است.

وی با دروغ خواندن اینکه ترامپ می‌گوید می‌خواستیم سه نقطه را هدف قرار دهیم، گفت: هدف قرار گرفتن این پهپاد آن‌چنان برای آمریکایی‌ها جدی بود که باید واکنش عملیاتی نشان می‌دادند، اما دلیل لغو این تصمیم نیز این بود که مشاوران ترامپ به او گفتند که در صورت حمله و آسیب زدن به ایران، آسیب متقابلی که می‌بیند موجب کشته شدن هزاران نفر از آمریکایی‌ها می‌شود و این مسئله چیزی نبود که آمریکا بتواند تحمل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید مسعود میری اشتیانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    2 0
    عالی بود دکتر چمران الگویی خوبی هست برای من
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    3 5
    نشان میدهد که جان آدمها برایش ارزش دارد چیزی که ما برای آن ارزش قائل نیستیم.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    6 0
    دلیلش این بود که دید باید آقازاده ها و رفقاش که شماها هستید رو باید بمباران کنه دلش نیومد دوستانش رو بکشه
  • GB ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    1 0
    همه میدونند که ترامپ قبل از انتخابات آمریکا نمیخواد هیچ جنگی راه بندازه و سربازان امریکأیی کشته بشن. تمام تلاشش رو داره الان انجام میده که مملکت رو بدون جنگ فلج کنه که خیلی‌ هم موفق بود. البته این درد و رنج رو مردم عادی حس میکنند نه الاغ زاده ها!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس