کد خبر 968598
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
بعیدی‌نژاد: تحریم اینستکس به شکست دیپلماسی اروپا می‌انجامد

سفیر ایران در انگلیس در مصاحبه‌ای درباره تحولات اخیر منطقه هشدار داد که مردم ایران کاملا برای مقاومت در برابر هرگونه اشتباه محاسباتی آمریکا آماده هستند.

به گزارش مشرق، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس روز جمعه در مصاحبه‌ای درباره آخرین تحولات منطقه، سرنگونی پهپاد آمریکایی، توافق هسته‌ای ایران و موضوع نازنین زاغری صحبت کرد.

بعیدی‌نژاد در پاسخ به سوال شبکه ۴ انگلیس درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت که این پهپاد حریم هوایی ما را نقض کرده بود و بقایای این پهپاد نیز در آب‌های ایران پیدا شده است. ما درباره این موضوع شکایتی را به سازمان ملل ارائه داده‌ایم و این موضوع را بسیار جدی پیگیری خواهیم کرد چون یک اقدام تحریک‌آمیز جدی توسط آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید:

خبرنگاران ضدایرانی در مقابل سفارت ایران در لندن چه می‌خواهند؟

بامداد روز پنج‌شنبه یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتاً درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

سفیر ایران در انگلیس در ادامه این مصاحبه درباره حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان و چه کسی پشت این حادثه است، گفت: «ما نمی‌دانیم که چه کسی عامل این حادثه است اما گفته‌ایم که اشخاص و کشورهایی هستند که کشاندن آمریکا به جنگ با ایران را در راستای منافعشان می‌بینند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.»

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه ۴ که پرسید که این افراد چه کسانی هستند، گفت: برخی از این افراد در کاخ سفید هستند نظیر جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) که برای چندین سال به این موضوع از دیدگاه ایدئولوژیکی می‌نگریسته است. افرادی که در تلاش برای کشاندن آمریکا به درگیری نظامی با ایران هستند نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند.

بعیدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: مردم ایران کاملاً برای مقاومت در برابر هرگونه اشتباه محاسباتی آماده هستند.

صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول» بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

سفیر ایران در انگلیس درباره اقدام ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گفت: ما زمان کافی بخصوص به اعضای اروپایی برجام دادیم تا هر آنچه را که می‌بایست انجام دهند. فردا در وین فرصت دیگری وجود خواهد داشت و طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک آخرین تحولات را بررسی خواهند کرد. ما امیدواریم چیزهایی از سوی آنها برای اجرای تعهدات کلیدی‌شان به صورت عملی انجام شده باشد.

بعیدی نژاد در ادامه این مصاحبه درباره وضعیت «نازنین زاغری» متهم بازداشتی در ایران گفت: او پس از گذراندن دوران محکومیتشان آزاد خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم نگرانی (خانواده وی در انگلیس) را به دستگاه قضایی خود منتقل کنیم و در پایان نیز این دستگاه قضایی است که باید درباره زاغری تصمیم‌گیری کند. اما متاسفانه روشی که آقای راتکلیف (همسر زاغری) در حال پیگیری موضوع است به صورت سیاسی و اعمال فشار است. اعتصاب غذای آقای راتکلیف در برابر سفارت کمکی در این عرصه نخواهد کرد. وی با مسدود کردن مسیر ورودی سفارت ایران در روند فعالیت‌های عادی سفارت ایجاد اختلال کرده است و خانم زاغری به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی که در ایران انجام داده‌اند در زندان هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    0 0
    آقای راتکلیف کارمند ام آی6 است ، محل کار جدیدش اعتصاب الکی جلوی سفارت ایران درلندن است ،چه روی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس