کد خبر 968545
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
ترامپ رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را به دلیل «سرفه» از دفترش بیرون کرد+فیلم

نبویورک تایمز نوشت که به دنبال سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران، «رئیس جمهور آمریکا از اقدامی متقابل که منجر به افزایش تنش‌ها می‌شد، عقب‌نشینی کرد.»

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از یک روز پرتنش، شب گذشته حملات نظامی علیه ایران در تقابل با ساقط کردن پهپاد تجسس آمریکا را تأیید، اما از اجرا شدن آن‌ها عقب‌نشینی کرد».

جمهوری اسلامی ایران تاکیده کرده که این پهپاد وارد فضای کشورش شده و طبق قوانین بین المللی آن را ساقط کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته چند مقام دولتی [آمریکا] مقامات دیپلماتیک و نظامی پس از بحث و مذاکرات جدی در کاخ سفید، در جلسه مشاوره‌ای که میان مقامات ارشد امنیت ملی ریاست جمهوری و رهبران کنگره آمریکا برگزار شد، در شامگاه گذشته در انتظار یک حمله بودند.

به گفته مقامات، رئیس جمهور ابتدا با حمله به چند هدف ایرانی مانند رادار و آتش‌بارهای موشکی موافقت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بایدن: سیاست ترامپ در قبال ایران «فاجعه» است

عقب‌نشینی ترامپ از اظهاراتش درباره پهپاد منهدم‌شده

یک مقام ارشد دولتی [آمریکا] مدعی شد که عملیات در مراحل اولیه خود بود که کنسل شد. هواپیماها به راه افتاده و کشتی‌ها مستقر شده بودند اما زمانی که دستور توقف آمد هیچ موشکی شلیک نشده بود.

این گزارش افزوده است مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ نظرش را در مورد حملات تغییر داد یا اینکه دولت مسیر را به دلایل لجستیک و استراتژیک عوض کرد. همچنین مشخص نیست که آیا حملات ممکن است پیشروی کنند یا نه.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این گفته بود که مقامات ارشد کنگره، بعد از ظهر پنج‌شنبه جلسه‌ای توجیهی درباره ایران خواهند داشت.

پلوسی درباره تنش‌های اخیر ایجاد شده گفت: تنش‌ها در منطقه بالا گرفته‌اند و ما باید در حفاظت از منافع‌مان قوی و راهبردی عمل کنیم.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم رئیس جمهور بخواهد وارد جنگ شود، تمایلی برای جنگ در کشور ما وجود ندارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تاکید کرد که بسیار مهم است که آمریکا در پاسخ به آن‌چه «تجاوز ایران» خوانده شده با متحدانش همکاری کند.

وی افزود: ما وقتی از توافق هسته‌ای ایران خارج شدیم، اعتبارمان را از دست دادیم.

بر اساس این گزارش، چندی است که آمریکا با اقدامات خود منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شده است. ترامپ به‌تازگی نیز با اعزام هزار نیروی جدید به منطقه موافقت کرده است. این در حالی است که بسیاری هشدار می‌دهند اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن می‌تواند به وقوع یک درگیری ناخواسته با پیامدهای فاجعه‌آمیز منجر شود.

در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در جنوب خلیج فارس با مختصات معلوم به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر در این باره گفت «ایران اشتباه بزرگی انجام داد» و مقامات ارشد کنگره را برای برگزاری جلسه‌ای فوری فراخواند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    اخه من نمیدونم این ترامپ که انقدر ترسو هست پس چرا سر به سر کره شمالی و ایران میزاره. ترامپ باید یه ازمایش بده ببینه این بچه ها مال خودشه یا نه
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      0 0
      حد برای این حرفت باید بهت بزنن
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    داشتیم حمله می کردیم بی خیال شدیم .... تروخدا حمله نکنید ما می ترسیم
  • معلم ریاضی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    مررررگ برآمریکا
  • M.sh IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    به فرموده رهبری عزیز: جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    غلط زیادی موقوف
  • خورشيد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    حساب امد دستش
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    ارتش آمریکا با ارتش برره چه فرقی داره؟ تصمیم های کاخ سفید با بخشداری برره چه فرقی داره؟ رئیس موافق کرد بعد زد زیرش ؟ احتمالا اثر مواد از سرش پریده؟
  • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    یک نفر نیست به این ترامپ بگه اگر تو منتظر مذاکره هستی پس چرا از توافق خارج شدی؟؟؟!!!!
  • aliagha IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    7 87
    ما تا الان هرچی اخبار شنیدم برعکس بوده!!!
  • حسین IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    آره ما هم ترسیدیم. هواپیما ها وسط راه برگشتند!
  • حبیب IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    نتانیاهو سگ روسیاه چطوررررری. راست میگن برای پهباد آمریکایی سرنگون شده عزای عمومی اعلام کردی
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    11 78
    همه اینا شو هستن....
  • سالار IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 0
    و بازهم منفی باران از کشور آلبانی...( مرگ بر منافق)
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 0
    مرګ برامريکايي لعنتي ذنده بادايران
  • مهسا IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 0
    واسه پررویی آت مرسی!!!
  • ایرانی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    0 1
    وعده ی حق نزدیک است انشالله آرزو می کنم همه ی هموطنان عزیزم جزو لشکر خدا و از پیروزان این میدان باشیم
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    2 0
    ایران بی در و پیکر نیس هواپیماها و کشنیهایی که به رادارها و انشبارها حمله میکردند مطمئننا با پدافند موشکی مورد هدف قرار میگرفنند امریکا خوب میدونه ایران واکنش نشون میده مثل سوریه نیس بشینه نگاه کنه
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    2 0
    اشتباه شما ترامپ احمق و دولت تروریسمتان کرده اند زدی ضربتی ضربتی نوش کن چطور شما هواپیمای مسافربری ایران را در سرزمین خود با موشک زدید و بیش از 290 انسان بیگناه را بشهادت رساندید. ولی ایران هواپیمای جاسوسیتان را با 35 سرنشین هدف قرار نداد و فقط پهپاد جاسوسیتان را هدف قرار داد. باز اگر اشتباه بکنید منتظر اقدامات شکننده ایران باشید. مرگ بر آمریکا مرگ بر اعراب خائن خودفروش منطقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس