کد خبر 968532
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
تدوین ۳ گزارش برجامی در مجلس

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده طرف‌های باقی‌مانده در برجام در نشست کمیسیون مشترک که هفته آینده برگزار می‌شود روش‌های مقابله با چالش‌های خروج آمریکا از برجام را بررسی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای پنجشنبه اعلام کرد مقام‌های ارشد فرانسه، آلمان، انگلیس، چین، روسیه و ایران روز ۲۸ ژوئن در وین دیدار و درباره راه‌های نجات توافق هسته‌ای برجام با ایران گفت‌وگو خواهند کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شده در این نشست طرف‌ها روش‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام و بازاعمال تحریم‌ها علیه ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از این، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی کشورهای ایران و گروه (۱+۴) آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین روز جمعه هفتم تیر سال جاری در وین اتریش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خیز ایران برای خروج از برجام اروپا را به وحشت انداخت

روایت پمپئو از دیدار با موگرینی درباره ایران

موسوی خاطرنشان کرد: مطابق با برجام، نشست‌های عادی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی بایستی به صورت فصلی برگزار شود. نشست قبلی این کمیسیون در اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (چهارشنبه) ۱۵ اسفند ماه به مدت پنج ساعت در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار شد. اعضای برجام مجدداً در پایان این نشست بر تعهد خود نسبت به اجرای کامل و مؤثر آن در تمام بخش‌ها تاکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    43 1
    حرام زاده ها یک سال مارا اسکل خودشون کردن
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      20 0
      احسنت
  • وطن دوست IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    35 3
    تا زمانی که این دولت هست باز اسکل می سن کجایی احمدی نژاد الان هفته دیگر جمع می شوند تا ۹ روز باقیمانده عملی انجام ندهیم و عمرو عاص زمانه قبول خواهد کرد
    • سعید IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      8 21
      احمدی نژاد!!!زپرشک
  • DE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    12 6
    اروپایی ها دو ساله فقط حرف های توخالی میزنند و از تعهدهای 10 گانه برجام هیچکدام را انجام نداده اند ولی چین و روسیه به تعهداتشون عمل کردند. فرق اروپا با چین و روسیه چیه که داره کلک میزنه و کاری نمیکنه؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    1 0
    اروپا پوشالی بودن خودش رو برای مردم ایران اثبات کرده اگر ما به این بی بوته های پوشالی دل نبندیم مطمعنا پیشرفت خواهیم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس