کد خبر 968524
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
نوبخت نمایه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۸ برنامه جامع برای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها طراحی کرده است که اجرای آنها می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باشد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت شامگاه پنج‌شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی در سالن جلسات باغستان جهادکشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۴۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی امسال به فعالین عرصه صنعت به منظور رونق تولید اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته ۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان از منابع دولتی و ۱ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان یارانه تسهیلات امسال از طریق دولت برای رونق تولید در کشور هزینه می‌شود.

۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت برای رونق تولید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض در مسئله رونق تولید در کشور گفت: هدف ما در دولت فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی و کاهش وابستگی کشور به این درآمدها و حرکت به سظمت توسعه پایدار است که رونق تولید می‌تواند یکی از اصلی ترین شاخصه‌های توسعه پایدار در کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

نوبخت: چاره‌ای جز تقلیل هزینه‌های جاری نداریم

نوبخت: گرانی موجود مورد تأیید دولت نیست

نوبخت افزود: با بررسی‌های انجام شده با تخصیص اعتبارات در حوزه رونق تولید امسال بیش از ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون که تنها ۳ ماه از آغاز سال جدید گذشته نزدیک به ۲۰ درصد از این تعهدات و تسهیلات به حساب وزارتخانه‌ها واریز شده است.

اصلاح ساختار بودجه از مهم‌ترین مباحث بیانیه گام دوم انقلاب است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه را برای فعالیت ما در کشور تدوین کردند و یکی از مواردی که در این بیانیه به آن اشاره شده اصلاح ساختار بودجه است که اکنون یکی از اولویت‌های ما در این سازمان است.

نوبخت گفت: تا زمانی که درآمدهای کشور وابسته به اقتصاد نفت باشد باید شاهد یاوه گویی ها و تهدیدهای دشمنان باشیم، البته آمریکا در همین قضیه اخیر دید که ایران در مقابل زورگو کوتاه نمی‌آید.

وی عنوان کرد: تصوری که کشورهای مختلف دنیا از ایران داشتند حالا فروریخته و با اقتدار تصویر مردمی مبارز و سخت کوش ایجاد شده است چرا که به دنیا نشان دادیم ما آدم‌های ذلت و سرکج کردن در مقابل ترامپ نیستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۸ برنامه جامع برای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها طراحی کرده است که اجرای آنها می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در کشور باشد.

نوبخت افزود: البته شرایط اقتصادی حاکم بر کشور سبب نشده تا معیشت مردم و مسائل اقتصادی نادیده گرفته شود، بر همین اساس با طرح‌های حمایتی مختلف برای کمک به مردم گام برداشته‌ایم.

وی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان، فرهنگیان و کارمندان از فعالیت‌هایی است که در این خصوص در کشور انجام شده و با وجود شرایط سخت اقتصادی برای دولت این افزایش نزدیکبه ۲۰ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: امسال ۳۰ هزار میلیارد تمان اعتبار برای افزایش حقوق کارکنان و پرسنل دولت در نظر گرفته شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: همچنین دولت ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی فرهنگیان در نظر گرفته است.

مسئولین پیگیر مطالبات مردم باشند

معاون رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سفرهای استانی مسئولین در صورت عدم سهولت در اجرای طرح‌ها و کمک به تأمین اعتبارات تنها بار هزینه‌ای و تشریفاتی برای استان‌ها خواهد داشت.

وی گفت: مسئولین استان‌ها وظیفه دارند در این سفرها مطالبات مردم رأی بیان و مصوبات سفرها را پیگیری کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: در سفر قبلی ما به استان قزوین احداث راه آهن قزوین- رشت به عنوان یکی از مطالبات مردم بیان شد و امروز شاهد راه اندازی و بهره برداری از این طرح در استان قزوین هستیم.

محمدباقر نوبخت در سفر دو روزه خود به قزوین از نمایشگاه فرش دستباف در این استان بازدید کرد، سپس با حضور در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین از فاز توسعه‌ای این واحد بهره برداری کرد.
وی در پایان روز در جلسه شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان شرکت کرد، بازدید از بوستان ملی باراجین و دهکده طبیعت قزوین از دیگر برنامه‌های او در قزوین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 0
    یه بار برای همیشه اقتصاد کلا از نفت خارج کنید بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس