کد خبر 968507
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
151 نفر در ارتباط با کودتا در ترکیه به حبس ابد محکوم شدند

ترکیه در ادامه محاکمه عناصری که گفته می‌شود با کودتای سال 2016 مرتبط هستند، 151 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دادگاهی در ترکیه، امروز پنجشنبه، تعداد جدیدی از متهمان به ارتباط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ را در احکامی تازه، محکوم کرد.خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد، دادگاهی در ترکیه، ۱۵۱ شخص دیگر را در ادامه محاکمه اشخاص مرتبط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، به حبس ابد محکوم کرد.

ببینید

دو روز پیش، سه‌شنبه هجدهم ژوئن (بیستم خرداد) نیز دولت ترکیه دستور بازداشت ۱۲۸ پرسنل نظامی دیگر را در ارتباط با کودتا صادر کرده بود.

خبرگزاری فرانسه افزود: «۲۳ نفر به جرم "تلاش برای براندازی نظام قانونی" ترکیه، ترور و تلاش برای ترور به حبس ابد و ۱۲۸ نفر دیگر نیز به اتهامی مشابه محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه شدند».

در همین ارتباط، ساعاتی قبل از این خبر هم خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز خبر داد که در پرونده ستاد مشترک ارتش این کشور مرتبط با پرونده کودتا، هفده نفر از جمله فرماندهان پیشین ارتش ترکیه در دادگاه کیفری آنکارا به ۱۴۱ بار حبس ابد محکوم شدند.

این حکم در ادامه رسیدگی به پرونده ۲۲۴ نفر در ارتباط با عضویت در شورای موسوم به «صلح در میهن» و همچنین اتفاقات ستاد مشترک ارتش ترکیه در روز کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ صادر شده است.

کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه، ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ رخ داد. به گفته نخست‌وزیر وقت ترکیه بینالی ایلدیریم این کودتا توسط بخشی از ارتش ترکیه اجرا شد و در حقیقت تلاشی بود توسط گروهی از نظامیان که تلاش کردند حکومت را در دست بگیرند.

آنکارا، «سازمان گولن» به رهبری «فتح الله گولن» را عامل کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ اعلام کرده و آن را سازمانی تروریستی می‌داند که تلاشش برای کودتا، به کشته شدن ۲۵۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲ هزار نفر منجر شد.

دولت ترکیه تاکنون صدها نفر را به اتهام ارتباط با کودتا محاکمه کرده است. فقط در دی ماه گذشته، نیروهای امنیتی ترکیه طی ۴۸ ساعت، حدود ۱۰۰ نفر از فعالان در نیروهای مسلح این کشور را به اتهام ارتباط با عاملان کودتا بازداشت کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 0
    کاشکی در خصوص فتنه گران 88 هم به همین قاطعی برخورد میشود. که حالا زبونشون دراز نباشه واسه مملکت و نطام شاخ و شونه بکشن. از سران فته تا پادوهاشون امثال تاجزاده ، حجاریان و ...
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      0 3
      چقدر جالب با وهابیهای پانترک هوادار القاعده و النصره و خریداران نفت داعش .. همزاد پنداری میشود در بین این کامنت گذارهای محبوب مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس