کد خبر 968354
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
علاءالدین بروجردی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: معتقدم اصل موضوع این است که آمریکایی‌ها مسبب این هرج و مرج و ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز هستند.

به گزارش مشرق، علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اتهام‌افکنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در ماجرای انفجار دو نفتکش ژاپنی در خلیج فارس، گفت: اینگونه اتهام‌زنی‌ها نشانه ضعف و زبونی دولت آمریکا و متحدان منطقی‌اش است.

وی با بیان اینکه نباید در ماجرای انفجار دو نفتکش در خلیج فارس اصل موضوع را اشتباه بگیریم، اظهار داشت: معتقدم اصل موضوع این است که آمریکایی‌ها مسبب این هرج و مرج و ناامنی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هستند، اگر آمریکایی‌ها در منطقه حضور نداشته باشند، مردم و دولت‌های منطقه به راحتی می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید

پشت پرده عدم برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون «امنیت ملی» مجلس

بروجردی: آمریکایی‌ها درک درستی از منطقه ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: آمریکایی‌ها با حضور نظامی در خلیج فارس، به ناامنی در منطقه دامن زده‌اند، از این رو پس از هر ماجرا و حادثه‌ای به دنبال مقصر می‌گردند، به طوری که شاهدیم پس از حوادث اخیر در "الفجیره" امارات و پس از آن، خلیج فارس، انگشت اتهام را متوجه ایران کرده‌اند، در صورتی که علت اصلی این ناامنی، حضور خودشان در منطقه است.

بروجردی تصریح کرد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها با اتهامات واهی و بی‌اساس سعی کردند جمهوری اسلامی ایران را در ماجرای انفجار دو نفتکش ژاپنی در خلیج فارس مقصر جلوه دهند، اما به قدری سخنانشان پوچ و بی‌فایده بود که حتی متحدان‌شان، نظیر فرانسه نیز نتوانستند به این اظهار اعتماد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند تا مادامی در خلیج فارس و در منطقه غرب آسیا حضور نظامی داشته باشند، این منطقه روی آرامش به خودش نخواهد دید و جمهوری اسلامی ایران هم در چارچوب دکترین دفاعی‌اش از مواضع ملت‌های منطقه دفاع خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 0
    جهت تاراج منابع کشورهای منطقه که همشون هم فریاد انالحق میزنند آمریکا و اقمار با بازی مسئولین این منطقه هم منابع نفتی را تاراج میکنند و هم اسلحه میفروشند به این کشورهای عقب مانده و مدعی.
  • AE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    همین سؤال رو اگ از تمام این کشورای منطقه به پرسید بدون استثناء و بدون هیچ تردیدی و خجالت و حیا میگن مسؤل اصلیش ایران...به این معنا یعنی همشون فرشته و پاک دامن و معصوم بغیر از ایران...!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس