کد خبر 968102
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
ورزش زور خانه ایی

اولین دوره از مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی اکو در کیش برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق و به نقل از فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، طبق توافق صورت گرفته بین موسسه فرهنگی اکو و فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی IZSF مقرر شد اولین دوره از مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی اکو در تابستان امسال کیش برگزار شود.

 

صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور دکتر مظاهری رییس سازمان فرهنگی اکو و دکتر مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی در محل IZSF برگزار گردید، در راستای تقویت و ارتقای همکاری و مشارکت نزدیک بین مردم منطقه و با توجه به ظرفیت بسیار بالای ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به عنوان میراث مشترک فرهنگی و اجتماعی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی ECO طرفین ضمن موافقت برای عقد تفاهم نامه همکاری برای برگزاری اولین دوره از مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی اکو در کیش به توافق رسیدند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط دولت‌های ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد. در سال ۱۹۹۲ سازمان اکو گسترش یافت و هفت عضو جدید از جمله جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، جمهوری تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان به آن اضافه شدند. در سال ۱۹۹۵ با رویکرد «تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشورهای عضو از طریق روش‌های اجتماعی و فرهنگی بصورت تئوری و عملی» سازمان فرهنگی اکو ایجاد گردید.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس