کد خبر 967979
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
1

طی روزها و هفته‌های اخیر کشتی‌ها و هواپیماهای ترابری روسیه تجهیزات و تسلیحات جدید برای ارتش سوریه به منظور آمادگی برای عملیات ادلب ارسال کرده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از ورود تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسالی روس‌ها برای ارتش سوریه به این کشور خبر دادند.

این رسانه‌ها سه‌شنبه گزارش دادند که فرودگاه نظامی «حمیمیم» سوریه که محل استقرار نظامیان روس است، به همراه بندر «طرطوس» سوریه طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد ورود هواپیماها و کشتی‌های حامل تسلیحات بوده است.

رسانه‌های روسیه از چند روز گذشته از حرکت کشتی‌های بزرگ ترابری متعلق به این کشور به نام‌های «سزار کینیکوف» و «آزوف» که عازم بندر طرطوس سوریه بودند، از تنگه‌های «بسفور» و «داردانل» ترکیه عبور کردند و در بندر مذکور جهت تخلیه تسلیحات جدید پهلو گرفته‌اند.


 

کشتی روس

به گزارش مرکز تحقیقات «کاتخون»، هواپیماهای ترابری سنگین این کشور از نوع «آن ۱۲۴ روسلان» و «ال -۷۶» طی سه هفته گذشته بیش از ۱۴ پرواز به پایگاه هوایی حمیمیم داشته‌اند.

ورود این تجهیزات جدید همزمان شده است با آمادگی ارتش سوریه برای فیصله دادن به استان ادلب به گونه‌ای که برخی رسانه‌ها از اعزام ۱۰۰ هزار نیرو به اطراف این استان خبر دادند.


 

هواپیمای ایلوشین روس

استان ادلب سوریه که بیش از پنج سال به طور کامل در اشغال تروریست‌ها است و طی این مدت گروه‌های مسلح و تروریستی با شکست در برابر ارتش سوریه تن به شروط تخلیه داده و این استان را به عنوان تبعیدگاه خود انتخاب کرده‌اند.

طی یک ماه گذشته ارتش سوریه مجبور شده است در برابر حملات این گروه‌ها دست به عملیات بزند و پیشروی‌هایی نیز در این منطقه به دست بیاورد. با این حال، نگرانی آنکارا از هجوم آوارگان جدید از این استان به ترکیه در صورت عملیات‌ها باعث شده است که این کشور و روسیه فعلاً بر سر آتش‌بس در این استان به توافق برسند و عملیات تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    11 0
    به زودی سوریه کار ادلب را یکسره خواهد کرد.
  • علي IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    6 27
    با تشكر فراوان از روسيه،وپوتين در إرسال سلاح ،،،لطفا فاكتورها را بزودي خدمت ما ارائه دهيد،،جناب پوتين لطفا ،مقداري تخفيف يادتون نره
    • مسعود IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 0
      فعلا که سوری ها خزانه پر تر از ما دارند
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 12
    کار تروریستهای باقیمانده تمومه. نجاتی براشون نیست. استخوان لای زخم نباید بماند. بعدا" شمالشرق سوریه، نانخورهای آمریکایی.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    6 2
    جناب قابل شماها نداره رایگان فرستاده ایم نگران فاکتور و تخفیفشم نباشید به حساب گاوهای شیرده یاداشت کردیم.....خخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    گاو شیرده شروع به دادن شیر شیمیایی به تروریست ها می کند باید فکری به حال هواپیماهای تروریست های امریکایی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس