کد خبر 967937
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
میخائیل اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین: تصمیم ایران برای عبور از محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم حاوی این پیغام است که تهران خواهان متوازن کردن بخش‌های اقتصادی و هسته‌ای توافق برجام است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد روس در توضیح چرایی اظهارات روز دوشنبه سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران و تأکید او بر افزایش سرعت غنی‌سازی این کشور تاکید کرد که تهران در تلاش برای احیای مزایای اقتصادی برجام و متوازن کردن منافع اقتصادی این توافق با تعهدات هسته‌ای آن است.

بیشتر بخوانید:

نظر معاون وزیر خارجه روسیه درباره افزایش تولید اورانیوم ایران

«بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ظهر دیروز در نشست خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) با تأکید بر اینکه سرعت غنی‌سازی از چهار برابر نیز بیشتر شده، از آغاز شمارش معکوس ۱۰ روزه خبر داد و گفت: «ششم تیر ماه از سقف ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم عبور می‌کنیم.»

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری در واکنش به این سخنرانی و اعلام تصمیم ایران نوشت: «چطور باید تصمیم ایران را درباره افزایش تولید اورانیوم با غلظت پایین توضیح داد؟».

این مقام روس افزود: «مشخص است که در حال حاضر این یک پیغام سیاسی مبنی بر این است که ایران تلاش‌های قوی‌تری (از سوی دیگر طرف‌های باقی مانده بر برجام) برای احیای توازن بین بخش‌های اقتصادی و هسته‌ای برنامه جامع اقدام مشترک را انتظار دارد، توازنی که در نتیجه تحریم‌های آمریکا تضعیف شده است».


 

توئیت «میخائیل اولیانوف»

اولیانوف پیش از این هم بارها درباره مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرده بود.

وی ۲۳ خرداد با صدور بیانیه‌ای مسیری که آمریکا در تضعیف برجام و ممانعت از اجرای بخش اقتصادی آن در پیش گرفته را «غیرمسئولانه» توصیف کرد و گفت: «آمریکا با استفاده از روش‌هایی برای باج‌گیری و ارعاب آشکار سعی می‌کند دیگر کشورها را به محدودسازی تجارت قانونی و روابط اقتصادی با ایران، مخصوصاً در حوزه‌های بانکی و نفتی مجبور کند».

اولیانوف پیشتر نیز در رد زورگویی آمریکا گفته بود: «چالش بزرگ امروز، تحریم‌های برون مرزی است. آمریکا در مورد ایران می‌گوید "شاید روابط تجاری شما با ایران بر اساس قوانین بین‌المللی باشد اما ما آن را دوست نداریم و باید آن را متوقف کنید. اگر اطاعت نکنید مجازات می‌شوید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس