عراق (1).jpg

عناصر مخفی داعش با حمایت برخی جریان های سیاسی در حال قدرت گیری مجدد در شمال استان بغداد هستند و همزمان از ورود نیروهای بسیج مردمی برای پاکسازی مناطق آلوده جلوگیری می شود.

سرویس جهان مشرق؛ در حالی که عملیات گسترده نیروهای امنیتی، پلیس و بسیج مردمی عراق در مناطق غربی و شمالی علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش ادامه دارد از مناطق مرکزی خبر می‌رسد یک فتنه جدید در حال شکل گیری است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش با کمک برخی عوامل و جریان‌های سیاسی داخلی عراق و دولت‌های خارجی در منطقه راهبردی و مهم «الطارمیه» در شمال استان بغداد دوباره قدرت گرفته‌اند.

منطقه «الطارمیه» در مرزهای مشترک با استان صلاح الدین واقع شده و از شرق به شهر «بعقوبه» از شمال غرب به شهرهای «بلد و سامراء» و از جنوب به شهر بغداد متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

این منطقه از شرق با استان دیاله، از شمال با مناطق مرکزی استان صلاح الدین و از غرب با استان الانبار مرزهای مشترک دارد و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده برای هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش و حامیان آنان بسیار اهمیت داشته باشد.

آرشیو

به گزارش مشرق، قدرت گیری عناصر مخفی داعش در «الطارمیه» و ناامن شدن این منطقه به معنای به چالش کشیدن شدن امنیت بخش مهمی از مناطق مرکزی عراق (بخش‌هایی از استان‌های الانبار، صلاح الدین، دیاله و بغداد) است.

به گفته منابع میدانی، هفته گذشته گروهی از نیروهای امنیتی عملیاتی را برای بررسی دقیق میدانی منطقه الطارمیه انجام دادند اما در کمین عناصر تروریستی داعش گرفتار شدند و ۴ تن از آنان شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

عملیات نیروهای امنیتی زمانی در الطارمیه زمانی صورت گرفت که پیشتر گروهی از نیروهای ارتش با هسته‌های خاموش داعش در این منطقه درگیر شده بودند و یک تن آنان زخمی و ۳ تن از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند.

قدرت گیری عناصر مخفی داعش در الطارمیه و ناامن شدن دوباره این منطقه در حالی به وقوع پیوسته است که برخی از احزاب و جریان‌های سیاسی از ورود نیروهای بسیج مردمی به این محور به شدت جلوگیری می‌کنند.

جریان‌ها و احزاب سیاسی که به دنبال ناامنی مجدد در مرکز عراق هستند خوب می‌دانند اگر نیروهای بسیج مردمی وارد «الطارمیه» شوند این منطقه را در کمترین زمان ممکن پاکسازی می‌کنند و به همین دلیل مانع از ورود آنان شده‌اند.

گروه‌هایی که به صورت غیر مستقیم از هسته‌های خاموش داعش در منطقه الطارمیه حمایت می‌کنند و مخالف حضور نیروهای بسیج مردمی هستند، تلاش می‌کنند سناریوی خود را به هر شکل ممکن و بهانه‌های مختلف ادامه دهند.

آرشیو

به نظر می‌رسد عملیات محدود نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در الطارمیه تاکتیک همین جریان‌های سیاسی برای به تأخیر انداحتن عملیات پاکسازی این منطقه با حضور نیروهای بسیج مردمی است.

به گزارش مشرق، جریان‌های و احزاب سیاسی با سنگ اندازی و کارشکنی در برابر نیروهای بسیج مردمی در تلاش هستند برای هسته‌های خاموش داعش در «الطارمیه» زمان بخرند و این منطقه را به یک غده سرطانی و مبدا ناامنی در شمال شهر بغداد تبدیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    14 1
    چه خبر از تنف؟اونجا دست کیه؟اصلا جنگ در جریانه؟
    • ديپلمات DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      5 7
      بايد با اين غده سرطاني مذاكره اي برد - برد ترتيب دهيم .
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    34 3
    مقتدا صدر چرا الان حرف نمیزنه
  • FR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    30 4
    لعنت خدا بر دستان پلیدی که آرامش و آسایش رو از مردم عراق گرفتند
  • خیسه خال IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    43 3
    حضور نحس امریکایی ها در عراق موجب آزادشدن رادیکال های سلولی سرطانی در شهرهای عراق می شود ... تا دیر نشده مردم عراق باید پای این شیطان کثیف را از مملکت خود کوتاه کنند
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    5 18
    وقتی جمع بشن اونجا راحتتر میشه باقی موندهاشون را پاکسازی کرد.
  • CA ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    8 9
    خوب لیاقت عراقی‌ها همینه، شما حرص نخور که شیرت خشک نشه
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      7 5
      حرف شما دور از مسلمانی است..
    • RO ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      5 4
      همه مثل تو که گاو شیر ده نیستن
  • حسن IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    8 5
    عراق روی امنیت نمی بیندنفرین علی ع که اورابه موقع تنهاگداشتند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    3 5
    مشرق جان ، اگرچه مقتدي صدر رو مثل خلخالي و هادي غفاري اوائل انقلاب ميدانم ! ولي جذب او به سمت جمهوري اسلامي ايران را به عزيزان سپاه قدس و وزارت اطلاعات وزارت خارجه را توصيه نمائيد
  • AE ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    2 5
    عناصر نفوذی قد ر قدرت سیاسی صاحب نفوذ یکی از افت های بزرگ هستند چه در عراق چه ایران
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    3 6
    همین جریان های سیاسی (نفوزی) نمی گذارند که مردم عراق. به آرامش برسند. وامنیت داشته باشند.
  • AE ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    2 9
    حمایت ایران از دولت شل و ول عراق اصلا به نفع منافع ملی ایران نیست و ایران نمی بایست از سقوط دولت عراق در زمان حمله داعش به بغداد کمک و جلوی سقوط آن را می گرفت بلکه باید اجازه می داد تا دولت عراق سقوط و بعد وارد جنگ با داعش می شد. دو نفع داشت؛ داعش را نابود و بر عراق بدون دولت آنجا مسلط و بر اماکن مذهی و مقابر امامان شیعه که همواره مورد توجه ایران بود تسلط پیدا می کرد. ایران یک فرصت طلائی رو از دست داد، منتظریم ببینیم این دفعه چی می شه.
  • رضا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    2 0
    این چه رنگ بندیه آخه مگه دچار کور رنگی شدین؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    1 5
    ایران بهتره بجای مسیر خشکی ( عراق و سوریه ) به سمت مدیترانه ، روی بازپسگیری باب المندب توسط انصار الله سرمایه گذاری کنه ، باب المندب تنگه بسیار مهمی است خیلی مهمتر از تنگه هرمز ، اگر در کنترل دوستان ایران و مقاومت باشد ، دنیای استکبار ناچار است ....
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    4 5
    نیروهای انقلابی ایران همواره باید از نیروهای مردمی و مجاهدین عراقی حمایت معنوی و سیاسی و نظامی داشته باشند.. ما چهل سال است که با امریکا در حال جنگ هستیم.. برخی مزدوران در ایران ه دنبال عقب نشینی هستند. مظمینا در عراق هم بعضی ها به دنبال فشار بر روی نیروی های مردمی عراق هستند.. منظق اسلام مبارزه حق و باطل است.. برای مبارزه با ظلم باید جنگید و خسته نشد.. آمریکا باید از منطقه خاورمیانه برود.. حکومت های دیکتاتور منطقه عربستان امارات قطر کویت بحرین باید بروند تا منطقه آرام شود و فلسطین ازاد شود..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس