کد خبر 967849
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
روحانی

نه شاهد برگزاری درست جلسات نهادهای انقلابی با حضور رئیس جمهور هستیم و نه شاهد بهبود روند اقتصادی کشور و این سوال باقی می‌ماند که رئیس جمهور در حال انجام چه کاری است؟

سرویس سیاست مشرق – سریال غیبت رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام با وجود اینکه سه رئیس در این مدت روی صندلی ریاست این مجمع نشسته‌اند از جمله موارد انتقادی رسانه‌هاست. رئیس جمهور عضو این مجمع است اما از زمان ریاست هاشمی رفسنجانی تا به امروز غایب جلسات آن بوده است. روحانی چه در زمان مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و چه امروز که آیت الله آملی لاریجانی ریاست این شورا را بر عهده دارد غایب اصلی این جلسات بوده است.

همچنین جلسات دیگر شوراها هم که البته رئیس جمهور ریاست آنها را به عهده دارد جلسات با عدم حضور رئیس جمهور به طور منظم برگزار نمی‌شود.

در همین راستا، چندی پیش «سید عزت الله ضرغامی»، از جمله اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از عدم برگزاری جلسات این شورا سخن گفت و در توئیتی بیان کرد:

«طبق برنامه، باید امروز جلسه ش. ع. ا فرهنگی تشکیل می‌شد. بعد از چند بار تأیید و تکذیب، می‌گویند جلسه لغو شده است! بی احترامی به اعضا به کنار، موضوعات مهم و اولویت‌دار انباشته شده همچنان در بلاتکلیفی ماند. قرار بود نواب محترم رئیس، در این شرایط و بر اساس آئین نامه جلسه را تشکیل دهند.»

جالب اینجاست که جلساتی که ریاست آن با «حسن روحانی» است وقتی وی حضور نداشته باشد اغلب برگزار نمی‌شود.

جلسه شورای عالی فضای مجازی هم با همین روند مواجه شده است.

در همین راستا، «احمد مازنی»، نماینده تهران می‌گوید: «خیلی وقت است که جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی برگزار نمی‌شود.»

او می‌گوید:

«تا جایی که من اطلاع دارم بعضی گفت‌وگوها بین برخی اعضای این دو شورا با آقای رئیس‌جمهوری به وجود آمد که باعث کدورت‌هایی شد و از آن به بعد دیگر جلسات تشکیل نشد. بعد از دعوای لفظی که بین آقای ضرغامی و آقای روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌وجود آمد، یک جلسه برای هفته بعدش پیش‌بینی شده بود که لغو شد و از آن به بعد هم جلسه‌ای تشکیل نشد.»
 

عدم برگزاری جلسات نهادهای عالی انقلابی به علت غیبت حسن روحانی در حالی است که تاکنون چندین بار موضوع افزایش اختیارات رئیس‌جمهور توسط افراد مختلف از جمله مطرح شده است، اما عدم برگزاری این جلسات بیان می‌کند که رئیس جمهور اختیارات و ریاست نهادهای مختلفی را دارد که از ان استفاده نمی‌کند.

جلسات نهادهای انقلابی برگزاری نمی‌شود و وضعیت اقتصادی هم که با نابسامانی جدی روبروست. در این شرایط رئیس جمهور طلب اختیارات بیشتر می‌کند، اما سوال اصلی این است که با همه این اختیاراتی که حسن روحانی دارد وی مشغول چه کاری است که مشکلات اقتصادی هر روز بیشتر می‌شود. سال گذشته بود که مجلس رئیس جمهور را به خانه ملت دعوت و چند سوال از وی پرسید. نمایندگان جز یک سوال در مورد توضیح روحانی برای سوالات دیگر قانع نشدند اما وضعیت اقتصادی کشور نه تنها پیشرفت نکرده است بلکه متأسفانه حتی برخی از اقلام مورد استفاده قشر ضعیف جامعه هم افزایش قیمت داشته و این مسئله وضعیت اقتصادی را وخیم‌تر کرده است.

با این شرایط نه شاهد برگزاری درست جلسات نهادهای انقلابی با حضور رئیس جمهور هستیم و نه شاهد بهبود روند اقتصادی کشور و این سوال باقی می‌ماند که رئیس جمهور در حال انجام چه کاری است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    36 0
    حتماً تخمه می شکونه!
    • حسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
      25 2
      فعلا دولت زده تو کار پروش و تولید پرستو!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    30 8
    چشم شورای نگهبان و احمد جنتی روشن
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    48 2
    ریش رنگ کردن
  • سینا AE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    90 0
    در حال بررسی ابعاد نداشته فرضیه برد - برد در سیاست جهانی و اینکه چرا این نظر در عمل تبدیل به ابر باخت شد؟
  • علی DE ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    30 0
    ریس حمهور مگه داریم من فکر نکنم داشته باشیم. اگر هم داریم داره یقول دوقول بازی میکنه یا........
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    23 0
    واقعا این سوال همه مردمه روحانی واقعاچکارمیکنه ؟؟؟؟؟
  • AE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    17 0
    مشغول وقت تلف کردن.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    23 0
    شاید نظرسنجی چهره ای می کنند.
  • مجتبی/ تبریز IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    12 0
    رییس جمهور رفته گل بچینه!!!!
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    2 0
    کلیدرومی چرخونه شایدیه دری بازشد
  • وحید IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    1 0
    مگه بودن و نبودنش برا مردم فرقی میکنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس