توقف شاگردان برانکو مقابل پاختاکور

در بحث جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس می‌توان این حق را برای او قائل شد که برای کسب درآمد بیشتر به باشگاه دیگری برود ولی سوال درباره نحوه جدایی اوست!

سرویس ورزش مشرق – حدود سه هفته پیش در ایام عید فطر بود که خبر رسید برانکو ایوانکوویچ با مسئولان باشگاه الاهلی عربستان به توافق دست یافته و از پرسپولیس جدا می‌شود؛ درست چند روز پیش از قهرمانی اش با این تیم در جام حذفی. خبری که البته از سوی برانکو تأیید نشد! اما یکی دو روز پس از آن بود که برانکو در گفت و گو با یک رسانه کرواسی اعلام کرد پولش را می‌گیرد و از پرسپولیس جدا می‌شود. مصاحبه‌ای که البته برانکو آن را به این شکل تکذیب کرد که برداشت خبرنگار از حرف‌هایش چیزی نبوده که او منظورش بوده است. (اینجا)

طبق بندی که در قرارداد برانکو ایوانکوویچ وجود داشته او می توانسته در صورت عدم دریافت حق و حقوقش به رغم داشتن قرارداد تا پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ از پرسپولیس جدا شود. بندی که البته با کوتاهی مدیران باشگاه پرسپولیس نادیده گرفته شد! اخبار رسیده از باشگاه حاکی از آن است که برانکو آخرین بار در تاریخ ۱۳ فروردین ماه سال جاری، نامه تقاضای دریافت پولش را به مدیران باشگاه ارائه می‌دهد ولی باز هم کسی به آن توجه نکرد تا پس از حدود ۳ ماه حالا عرب و دستیارانش در کادر مدیریتی باشگاه، کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرند و سرپرست باشگاه برای دیدار با برانکو دنبال ویزای کرواسی باشد! قطعاً باز هم تصور بر این بوده که موضوع در نهایت با پرداخت بخشی از طلب برانکو و کدخدامنشی بزرگترهایی مانند جعفر کاشانی ختم به خیر می‌شود که البته هرگز اینگونه نشد!

بیشتر بخوانید:
 

جزئیات توافق برانکو با الاهلی عربستان
 

برانکو رسماً جدایی‌اش از پرسپولیس را تایید کرد

روز گذشته باشگاه الاهلی با انتشار خبر قرارداد ۱.۸ میلیون دلاری به اضافه ۷۰۰ هزار دلار پاداش قهرمانی در لیگ عربستان خبر توافق با سرمربی جدید تیمش را رسانه‌ای کرد و دو روز قبل هم برانکو در حالی دیده شد که مشغول تأیید کمپ تابستانی برای تمرین دادن تیم جدیدش در اتریش است!

پرسپولیس یا باید پول برانکو را در موعد مقر پرداخت می‌کرد و یا حالا که به این دردسر افتاده مانند بسیاری از باشگاه‌های جهان با شرایط کنار بیاید. مگر زین الدین زیدان نبود که پس از کسب سومین قهرمانی متوالی با رئال مادرید در اروپا از این تیم رفت؟ یا ماسیمیلیانو آلگری نبود که پس از ۵ فصل قهرمانی متوالی با یوونتوس از این تیم جدا شد؟ چطور می‌توان پپ گواردیولا را از یاد برد که در نهایت پس از کسب ۱۴ جام قهرمانی در چهار سال، بارسلونا را ترک کرد و نمونه‌هایی از این دست؟

اخباری هم حاکی از این است که برانکو برای اینکه پیش دستی کرده باشد خیلی زودتر برای شکایت از پرسپولیس به فیفا اقدام کرده است اما سوال اینجاست که چرا این شیوه برای جدایی از پرسپولیس اتخاذ شد؟ چرا برانکو در یک نشست خبری و با اعلام رسمی درباره عدم اجرای تعهدات باشگاه پرسپولیس در قبال قراردادی که با باشگاه داشت از این تیم جدا نشد؟ اجرای شیوه بازی موش و گربه‌ای چیزی نبود که از برانکوی حرفه ای توقع می‌رفت. مردی که به واسطه تداوم حضورش در کشورمان او را به نوعی یک ایرانی اهل کرواسی می‌شناسند راههای بهتری داشت تا از پرسپولیس جدا شود.

حداقل لطفی که او می‌توانست در قبال این تیم انجام بدهد این بود که زودتر باشگاه را از این وضعیت مطلع می‌کرد تا برای استخدام یک سرمربیِ جانشین، اقدام کرده و در یارگیری سراغ نفرات مدنظر مربی بعدی باشند نه اینکه لیست خرید فصل بعد را بدهد تا بلیت برگشت هم برای تهران برایش تهیه شود. حالا برخی مدیران برای ساکت کردن هواداران دنبال برگرداندن ستاره‌های سال‌های گذشته مانند طارمی و احمدزاده و رضائیان بروند!

گرچه برخی هم بر این باورند برانکو وقتی از عقد قرارداد مارک ویلموتس برای هدایت تیم ملی کشورمان مطمئن شد قید ادامه فعالیت در ایران را زد و عطای کار در پرسپولیس را به لقایش بخشید. او تا همین یک ماه قبل هنوز هم اولین کاندیدای سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان بود که البته در دوران سرمربیگری کارلوس کی روش نیز بارها به همین دلیل با کادر فنی تیم ملی درگیری‌های رسانه‌ای پیدا کرد!

به هرجهت آنچه از شواهد و قرائن برمی آید اینست که ۴ سال همکاری پرسپولیس با مرد کروات محبوب پایان خوشی نداشت و شاید شیرینی ۳ قهرمانی پیاپی و قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی در آسیا با شکایت طرفین و باز شدن پرونده در فیفا به تلخی بینجامد و این وسط کام هواداران سرخ بیشتر از دو طرف دعوا تلخ‌تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • م IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    27 15
    کیسه کش عروسیته الان
    • امیر IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      22 17
      چقدر ساده هستن طرفداران تیم ملی وزیر.. فکر میکنن برانکو اینارو قهرمان میکرد.. اگه وزیر و دارو دسته اش تو انواع و اقسام کمیته ها نبودن شما هنوز داشتین آخر فصل سجده شکر بقای امثال محمد نوری رو میدیدین.
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      8 6
      برانکو برانکو تونم دیدیم باوووووووووو
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    22 15
    تف تو ذاتت برانکو...قبلا میگفتی که باشگاه بهم نریزه..ازت دلخوریم..برووووووووو
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      1 1
      من جای برانکو بودم وقتی تیم محروم شد از نقل و انتقالات میرفتم!
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      3 1
      تف تو ذات مریض دروغگو......
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    17 2
    خاک بر سرت
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    23 11
    پاسخ به سوالات تیتر خبر: 1- برانکو از همان اول ورود به ایران اعلام کرده بود که از تیم ملی کروواسی هم پیشنهاد دارد اما خودش تیمهای باشگاهی را ترجیح میدهد. این چیزی بود که کیروش با علم به این موضوع برای فرافکنی از آن استفاده می کرد 2- مدیران بی لیاقت پرسپولیس پول قهرمانی را گرفتند و خم به ابروی خودشان نیاوردند که چه کسی این کار را سبب شده . من هم جای برانکو بودم از این همه ناسپاسی که در خون همه مدیران کشور هست - الکی دفاع نکنید- کاسه صبرم لبریز می شد. حالا برانکو رفته و مدیران بی لیاقت مانده اند و مثل همیشه کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته اند. برانکو مردی برای تمام فصول بود و امثال مدیران پرسپولیس فقط دوست روزهای آفتابی هستند. هر جا که پروفسور هست خدا بهمراهش که غیرت حرفه ای؛ کاری و مردانگی را معنی کرد و رفت.
  • امیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    22 15
    تاریخ مصرف برانکو برای وزیر ورزش و جوانان تمام شده بود. وزیر ورزش(یا بهتره بگیم وزیر پرسپولیس و جوانان) دیده بخاطر حمایت همه جانبه اش از تیم پرسپولیس و اینکه تحت هر شرایطی باید تیم پرسپولیس قهرمان بشه جو همه ورزشگاه های کشور متشنج شده،درگیری ها زیاد شده و...... گفتن دیگه وقتشه برانکو بره
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    24 4
    تیم ملی ایران گزینه برانکو بود که با حرکت فدراسیون نقشه برانکو نقش برآب شد
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 5
      اگر منطق داری فقط 1 جمله بگو چرا برانکو نباید نامزد سرمربی گری ایران نمیشد؟ اگر همین برانکو با استقلال این همه موفقیت بدست میاورد شما الان مجسمو می ساختید مشکل شماها فقط پرسپولیسی بودن اون بود
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    10 9
    برانکو هم فهمید این تیم ارزششو نداره
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      6 3
      فهمید که تیم رقیب 10 بازیکن خارجی میاره و 4.5 میلیون دلار هزینه می کنه اما تیم خودش باید بودمیر رو بگیره با250هزار دلار برای شش ماه!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    13 5
    فکر کردین بدون شکایت از باشگاههای ایرانی میشه پول گرفت
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    19 2
    میلیونها دلار از بیت المال ما زد جیب و چاپید حالا هم رفته عربستان سالی 2 میلیون یورو اونا رو بچاپه . این میشه اقدام غیر حرفه ای ؟!!!!!!!!!!!!!!!!! ته حرفه ایه
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      4 5
      کل طلبش برای 2 فصل با پیش قرار داد فصل بعد1.250 میلیون یورو بود تیم استقلال در عرض 3 سال دو مربی عوض کرد هر دو از برانکو گران تر بودن این جدیده که 1.6 میلیون یورو در سال
  • GB ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    28 3
    برانکو خودش گفته که من خیلی‌ وقت هستش فکر جدأیی از پرسپولیس رو داشتم. خوب سوال اینجاست که این فرد چقدر باید بی‌ شعور باشه که هیچ حرفی‌ به باشگاه نزده و مثل جام جهانی‌ آلمان بدون هیچ خداحافظی از ایران رفت. این فرد مرموز و آب زیر کاه از زمانیکه تیم ملی‌ رو بهش ندادند تصمیمش رو گرفته بود. کلا کسی‌ نباید دیگه به این آدم در ایران شغلی‌ بده و به همین زودی هم از عرعرستان اخراج خواهد شد.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 6
    با احترما به نویسنده این مقاله اما تاج به صراحت گفت هیچ پیشنهادی به برانکو برای سرمربی تیم ملی نداده بودیم چون این مربی تا دو سه سال دیگه بازنشسته میشد و نمیشد روی مربی ای سرمایه گزاری کرد که چند سال دیگه بازنشست میشه و دنبال مربی جوانی بودیم که بلند مدت در ایران بماند به خاطر همین ویلتموس بلژیکی رو انتخاب کردیم دوما مقایسه شما بین لیگ ایران با لیگ ایتالیا و اسپانیا اصلا منطقی نیست چون در اون کشورها دلار چهار برابر نشد برانکو 4 سال حاضر شد با پیشنهادهای نصف در ایران بماند و بجنگه
  • بهرامی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 4
    درست میگفتن برانکو به خاطراینکه سرمربی تیم ملی شوددرایران مونده بودوقتی دیددرقبرمرده نیست پا به فرارگذاشت
  • السا IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 1
    بد
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    برانکو خاک بر سرت این چه بازیکنی که اموزش دادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس