کد خبر 967794
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
محمد ایمانی

در این میان، هنوز هم برخی پالس های غلط مشاهده می‌شود، حاکی از اینکه برجام بما هو برجام، خط قرمز برخی مدیران است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

با نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل دو ماهه، برخی مدیران اجرایی به درستی به اروپا هشدار می‌دهند که ایران در صورت عملی نشدن حداقل تعهدات طرف مقابل، کاهش تعهدات برجامی درباره غنی سازی و رآکتور اراک و … را آغاز خواهد کرد. موعد ضرب الاجل شورای عالی امنیت ملی، شانزده تیر ماه است.

در این میان، هنوز هم برخی پالس های غلط مشاهده می‌شود، حاکی از اینکه برجام بما هو برجام، خط قرمز برخی مدیران است. این پالس، بسیار خطرناک است و پیشاپیش این پیام را به حریف می‌دهد که دولت هر اتفاقی هم بیفتد، دست از اجرای تعهدات یکطرفه نمی‌کشد. نتیجه چیست؟ "به تهدید دولت ایران اعتنا نکنید! ".

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

آخرین فریب

چرا باید قدردان «آبه» باشیم؟!

راز بی محلی به پیغام ترامپ

چرنوبیل تر از گاندو ها؟!

دوست و دشمن باید درک کنند که خط قرمز ما، تأمین منافع و عزت و اقتدار ملی است و نه خود برجام. برجام قرار بود، ابزار و مسیری برای تأمین منافع ملی ما باشد. نه اینکه خود تبدیل به امر قدسی، متن مقدس و موضوعی ناموسی برای دولت شود.

ناموس دولت، حیثیت و عزت و اقتدار و منافع ملی است، نه یک توافق که هر چه بوده، به هر دلیل، اکنون زیر دست و پای آمریکا و اروپا افتاده و خاکمال می‌شود.

البته اگر دقیق‌تر بنگریم، برجام از همان ابتدا برای تخدیر و شرطی سازی طرف ایرانی تدوین شد تا اراده و اختیار و جرئت رأی و اقدام مستقل را از ما بگیرد. این بازی تخدیر کننده را باید به هم زد.

قدم اول و تعیین کننده آن است که نشان دهیم، اسیر و گروگان برجام نیستیم و همه چیزمان را فدای بقای آن به هر قیمت نمی‌کنیم. ما باید بتوانیم طبق برجام نفت بفروشیم، به درآمدهای خود دسترسی پیدا کنیم و مبادلات مالی و بانکی داشته باشیم. در غیر این صورت، چه نیاز به برجام؟

حفظ برجام بدون اجرای حداقل تعهدات طرف مقابل، نقض تمام و کمال فلسفه وجودی برجام است. توافق طرفینی را یکطرفه نمی‌توان نگاه داشت و اگر چنین کردیم، دیگر نامش توافق نیست؛ حرکت در عمق باتلاق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    62 0
    تحلیل درستی هست
  • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    9 0
    برجام مگر بیشتر از چند برگ کاغذ بی خاصیت است؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس