کد خبر 967662
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

شاید تاکنون لرزه های ناگهانی موتورخانه را احساس کرده باشید؛ اما این لرزه‌ها چه دلیلی دارند؟ هنگامی که آب در لوله های موتورخانه جریان پیدا کرده و پمپ شروع به کار می کند در لوله لرزش ایجاد می شود که ناشی از افزایش فشار آب در پمپ ها می‌باشد.

ارتعاش سیستم موتورخانه و در راستای آن لرزش لوله ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند که یکی از مهمترین آنها عدم آب بندی صحیح شیرآلات و … در محل اتصال آن هاست که در نهایت منجر به نشتی سیستم موتورخانه می شود و به مرور زمان باعث خراب شدن اقلام پایپینگی می‌گردد.

یکی دیگر از اثرات عدم مهار ارتعاش سیستم موتور خانه عدم آرامش ساکنین طبقات پایین تر می باشد به این صورت که ارتعاش پمپ ها به لوله سرایت کرده و در نتیجه باعث ایجاد صدای اذیت کننده خواهد شد.

پایپ کالا با استفاده از تجربه و علم خود راه حلی برای برای این مشکل بیان می کند تا علاوه بر جلوگیری از آسیب دادن اقلام پایپینگی موتورخانه شما، آرامش را به ساختمان و موتور خانه شما بر میگرداند.

نقش لرزه گیر ها در متوقف کردن ارتعاش سیستم لوله کشی موتورخانه چیست؟

لرزه گیر های شرکت ارتعاش صنعتی ایران در دو نوع متداول آکاردئونی و لاستیکی تولید می شود که هر دو نوع برای کاهش یا توقف ارتعاش سیستم موتورخانه می باشد.

لرزه گیر لاستیکی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران

لرزه گیر لاستیکی چیست؟

گاهی اوقات به واسطه حضور پمپ، چیلر، دیگ بخار و… ارتعاش سیستم در دو جهت عمودی و افقی ایجاد می شود. لرزه گیر لاستیکی طوری تعبیه می شود که میتواند ارتعاش سیستم در هر دو جهت عمودی و افقی را مهار کند، عموماً و به صورت صحیح لرزه گیر های لاستیکی برای پمپ ها، پکیج، چیلرو… تعبیه می شود.

اتصال لرزه گیر لاستیکی به صورت فلنج دار می باشد به این صورت که فلنج های لرزه گیر مقابل فلنج پمپ قرار گرفته و سمت دیگر لرزه گیر به لوله متصل می شود و در نهایت فلنج ها به واسطه پیچ و مهره متصل می شوند.

دلیل استفاده از فلنج در لرزه گیرها این می باشد هنگامی که لرزه گیر نیاز به تعمیر یا تعویض دشته باشد به راحتی و با باز کردن پیچ و مهره آن می توان لرزه گیر لاستیکی تعمییر یا تعویض کرد.

لرزه گیرهای لاستیکی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران دارای میله مهار می باشد، برای مهار بیشتر لرزش و ارتعاش می توان از میله مهار استفاده کرد به صورتی که دو میله از دو طرف فلنج های جوش داده می شود و استحکام لرزه گیر در مفابل ارتعاش سیستم را افزایش می دهد.

لرزه گیر لاستیکی به رنگ زرد در ورودی و خروجی پمپ کاملاً مشخص می باشد

لرزه گیرهای لاستیکی چگونه انتخاب می شوند؟

شرکت ارتعاشات صنعتی ایران اقدام به تولید چهارنوع اصلی لرزه گیر لاستیکی کرده است که با توجه به دما و فشار آب عبوری از آن مشخص می شود.

۱. لرزه گیر لاستیکی مارک زرد می تواند دمای ۶۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۰ بار را تحمل کند.

۲. لرزه گیر لاستیکی مارک قرمز می تواند دمای ۹۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۶ بار را تحمل کند.

۳. لرزه گیر لاستیکی مارک آبی می تواند دمای ۶۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۶ بار را تحمل کند.

۴. لرزه گیر لاستیکی دو مارکه آبی - قرمز می تواند دمای ۹۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۶ بار را تحمل کند.

نکته ای مهم در مهار بیشتر ارتعاش و لرزش پمپ ها:

گاهی ارتعاش پمپ به حدی زیاد خواهد بود که لرزه گیر های لاستیکی توان دفع تمامی ارتعاش ایجاد شده از سوی پمپ را ندارند، در این مواقع می توان از منجیت های لاستیکی برای زیر پمپ استفاده کرد که تا حد قابل ملاحضه ای ارتعاش سیستم و پمپ را دفع کرده و از سرایت ارتعاش پمپ به سیستم پایپینگ موتورخانه جلوگیری می کند. منجیت های لاستیکی با ۳ آیتم ابعادی طول، عرض و ضخامت مشخص می شوند.

پایپ کالا به عنوان نماینده رسمی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران قادر به تامین لرزه گیرهای شرکت مذکور می باشد.

شما عزیزان با مراجعه به سایت پایپ کالا به آدرس اینترنتی www.pipekala.com می توانید آخرین قیمت، تخفیف و مشخصات فنی محصولات فوق را مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه همکاری با شماره های ۰۲۱-۵۵۶۹۶۸۰۸ و ۰۲۱۵۵۶۹۶۸۰۹ تماس حاصل فرمایید.

 

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس