انتقام موشکی سپاه از داعش

تصاویری از محل برخورد موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری در حمله موشکی خردادماه ۹۶ منتشر شده است که در آن به خوبی موقعیت اهداف قبل و بعد از برخورد مشخص شده است.

به گزارش مشرق، ۱۷ خردادماه سال ۱۳۹۶ و در یک روز گرم بهاری حملات تروریستی تهران اتفاق افتاد. نخستین حمله ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح و توسط یک گروه سه نفره از تروریست‌های داعشی به ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی بود و حمله دوم در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه توسط عامل انتحاری به مرقد مطهر امام خمینی (ره) رخ داد که در این حمله عامل انتحاری پس از عدم موفقیت در ورود به محدوده حرم، خود را در محوطه صحن منفجر کرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم / مصاحبه با داعشی های دستگیر شده (قسمت دوم)

تروریست‌ها چگونه وارد مجلس شدند؟

فیلم کامل حمله تروریستی به حرم امام (۱۸+)

عکس / یکی از مظنونان حمله تروریستی در حرم امام (ره)

در مجلس شورای اسلامی اما مهاجمان پس از ورود به محوطه ساختمان دفتر نمایندگان، شروع به تیراندازی کردند که در نهایت منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان شد.

پس از اتمام عملیات تروریستی و در همان روز ۱۷ خردادماه، سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای وعده انتقام از این عملیات تروریستی را به ملت ایران داد و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی گذارد.

پس از صدور این بیانیه، لحظه شماری‌ها برای انتقام سپاه از آمرین و سرکردگان تروریست‌های تکفیری آغاز شد و نهایتاً در ساعت ۲۳ روز ۲۸ خردادماه ۱۳۹۶ در عملیاتی که بنام «لیلة القدر» نامگذاری شد، سپاه پاسداران در حمله به مقر ترویست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه به وسیله ۶ فروند موشک بالستیک از نوع قیام و ذوالفقار، انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده شهدای عملیات تروریستی ۱۷ خرداد را گرفت.

در این عملیات تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین که از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کردستان و کرمانشاه شلیک شد، پس از عبور از آسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف خود در دیرالزور اصابت کرد.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح این عملیات، گفت: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین تاکید کرد: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله ۷۰۰ کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست.

اکنون و در دومین سالگرد این عملیات غرورآفرین، تصاویری از محل برخورد موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری منتشر شده است که در آن به خوبی موقعیت قبل و بعد از برخورد مشخص شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    19 1
    ماشاالله .سلام خدا بر سپاه پاسداران.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    10 1
    سردار حاجی زاده: «شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است » این شناسایی را چه کسی انجام داد؟ که حتی اسمش را هم نمی آورید
  • DE ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 31
    هر موشکی 10 میلیون دلار هزینه داره. با نصف همین پول، آدم اجیر می‌کردند، خیلی هم کار تمیز در میومد.
    • ایرانی DE ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      15 2
      چرا وقتی اطلاع کافی نداری الکی چرت و پرت میگی کی گفته موشکی 10 میلیون دلاره حالا نظر بیخودی ندی مردم میگن مردی
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      12 1
      موشک تاماهوک (tomahawk) آمریکا با 1000 کیلیومتر برد حدود 1.5 میلیون دلار قیمت داره بعد چطور این 10 میلیون رو برای موشک 700 کیلومتری حساب کردی؟ از کانالهای درپیت تلگرام بوده یا اینستاگرام؟ اصلا صنایع دفاعی ما معروفه به حداکثر بازدهی با حداقل بودجه...برای همینه که خیلی از مسایل مربوط به زیبایی یک محصول نظامی ، اصلا تو ایران مورد توجه قرار نمیگیره و اصلا مهم نیست ، چون اولویت برای ایران حداکثر بازدهی سلاح ، اونهم با حداقل بودجه ممکن هستنش.
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    14 1
    جای تعجب داره این همه فاصله و دقت در اصابت دقیق .
  • ناشناس IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 1
    هميشه دشمنان از گارد ويژه هراس دارند و اين گارد ويژه هست كه ضربات دردناك بر پيكر دشمنان مي زند. زمان جنگ جهاني دوم هم دقيقا انگليس و امريكا و شوروي از نيروهاي Schutz Staffel يا همان SS وحشت داشتند. امريكا نيز اكنون از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي ترسد چون با يك حساب سرانگشتي در يك جنگ كلاسيك كاملا مشخص است كه ارتش امريكا ده ها برابر قوي تر از ارتش ايران است و در يك درگيري مستقيم همانند جنگ خليج فارس در ارتباط با ناوشكن هاي سهند و سبلان ديديم كه يكساعت هم در برابر توان دريايي امريكا دوام نياوردند و غرق شدند. اكنون هم همينجور خواهد بود كه در يك نبرد هوايي مستقيم جنگنده هاي فانتوم ارتش در برابر رپتورها و اف-٣٥ هاي امريكايي برتري هوايي ندارند و خيلي سريع ضربه مي خورند همينطور ساير تجهيزات. آنچه كه براي دشمنان انقلاب قابل تخمين و محاسبه نيست قدرت مخفي سپاه پاسداران است و در يك نبرد روبرو وقتي ضربات دردناك خوردند متوجه خواهند شد عيار واقعي آن چقدر است و روي كاغذ قابل تخمين نيست. در اين نبرد است كه سلاح هاي كاملا جديد به ميدان خواهد آمد و دشمنان را قلع و قمع خواهد كرد.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 11
    بیگناه هم کشته شد در این حملات ؟ مثلن سگی ، گوسفندی چیزی .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 12
    از هفت تا موشک پنج تاش گم شد ؟
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      7 0
      فکر کنم برای هر هدف دو موشک شلیک میکنن تا مطمئن شن موفق میشن . مث گنبد آهنین اسرائیل که برای هر هدف دوتا شلیک میکنه .
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 5
    چیزی که مشخص نیست؟ کجا رو زده بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس