کد خبر 967639
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
ماکرون نمایه

رئیس‌جمهور فرانسه از ایران خواست که در قضیه برجام صبور و مسئول باشد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از ایران خواست که در مورد برجام «صبور» و «مسئول» باشد.

ماکرون در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود در پاریس به خبرنگاران گفت: «من از تصمیمات جدیدی که ایران امروز اعلام کرد، متأسفم. اما همان‌طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون تأکید کرده، ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده است و ما قویاً از این کشور می‌خواهیم که صبور و مسئول باشد.»

بیشتر بخوانید:

موگرینی: ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده است

وی با اشاره به اینکه تا ۸ جولای (۱۷ فروردین) یعنی پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اتحادیه اروپا هنوز پنجره گفتگو باز است، افزود: «ایجاد هرگونه تنش نه به خود ایران کمکی می‌کند و نه به جامعه بین‌الملل. به همین دلیل ما و شرکایمان هر کاری که از دستمان ساخته باشد انجام خواهیم داد تا ایران را منصرف کنیم و راهی برای گفتگو بیابیم.»

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز دوشنبه در نشست خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد که از زمان چهار برابر شدن ظرفیت، تولید اورانیوم ۳.۶۷ درصد افزایش یافته است. از امروز به مدت ۱۰ روز (شش تیر) از سقف ۳۰۰ کیلو اورانیوم عبور خواهیم کرد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت طی بیانیه‌ای خطاب به طرف‌های دیگر برجام اعلام کرده است جمهوری اسلامی ایران تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را کاهش خواهد داد. تهران در همین راستا ۳۰ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد قصد دارد میزان تولید اورانیوم ۳.۶۷ درصدی خود را به ۴ برابر میزان قبلی افزایش دهد.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این و در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود: فرانسه و آمریکا اهداف مشترکی را در زمینه ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای دارند، و مذاکرات بین‌المللی جدیدی باید آغاز شوند تا چنین هدفی محقق شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه صحبت‌های خود گفته بود که «من فکر می‌کنم ما هدف مشترکی در مورد ایران داریم». وی «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، کاهش فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک، مهار فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و استقرار صلح در منطقه» را به‌عنوان چهار اولویت مشترک فرانسه و آمریکا در مورد ایران برشمرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    7 0
    عجب! شما مفهوم مسئولیت را هم می فهمی ، خوب چگونه است که به مسئولیتهای خود در برجام عمل نمیکنید؟!
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    5 0
    خفه شو!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 0
    ماکرون و کسانی که اینگونه فکر می کنند غلط می کنند که فکر می کنند انها به تعهداتش عمل نکنند و ایران موظف به اجرای برجام است. ایران باید طبق برنامه اعلامی اقدام کند و سفرای کشورهای دروغگو و طلبکار را اخراج کند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    3 0
    چشم قربان اطاعت:// امر دیگیه نداری...!!؟ همه چی باید از طرف ایران رعایت باشد صبوری ، مسؤلیت ، احترام به توافق نامه ها و پای بندی آنها...شماها از ۷ دولت آزادین....!!
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    3 0
    میخواهید ایران تحریم باشه تا ابد هیچ کاری هم نکنه خر خرودتی
  • CA ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    چشم آقای مشنگ، حتما بهش میگم.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    ماکرون در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود در پاریس به خبرنگاران گفت: «من از تصمیمات جدیدی که ایران امروز اعلام کرد، متأسفم. به درک
  • قریشی IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 0
    درست می فرمائید ...!!! این دقیقاً مانند این است که از در و دیوار بر سر فردی چوب و چماق ناحق ببارد، آنوقت طرف متجاوز خواستار صبر و خویشتنداری مضروب باشد! همه اینها بخاطر رفتار دور از دیپلماسی و ذلیل منشانه دولت بی تدبیر است و گرنه اگر امثال شهید باکری ها در راس امور دولت بودند همان لحظه اول کلام رهبر را آویزه گوششان می کردند و تا این حد ایران و ایرانی را حیران این بازی حیله گران نمی کردند . تا کی ملت باید از این بی سیاستی های دولتمردان در عذاب بماند؟ تا کی نظاره گر این باشیم که شیاطین زمانه دامهایشان را گسترده تر و دولتمردان بی تدبیر چشم و گوش بسته تر از قبل در این دام آشکار فروروند؟ هنوز به آن نقطه از یقین نرسیده اند که غرب و پشت پرده قضایای موجود خواهان مذاکره صادقانه نیست و اصل و بنیان هدفشان نابودی ملت و انقلاب است؟ هنوز باور ندارند آنچه طرفهای ما میخواهند رسیدن به نقطه ای است که اکنون کشور دست و پا بسته و ویران عراق در آن فروافتاده ؟... وای بر ما که چه کسانی بجای باکری ها و چمران ها بر اریکه تصمیم گیری تکیه داده اند و هر بار آبروی نظام و انقلاب و معیشت مردم به گونه ای به بازی می نشینند...
  • DE ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    خطر جنگ جهانی؟
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 0
    ماکرون و شرکایش غلط کردن.
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    از چیزی که خودت نداری و ازش چیزی هم نمیفهمی ، حرف نزن . درباره چیزهایی بگو که میدونی و انجامش دادی .
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    ببخشید شما؟؟؟!!!
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 0
    اول به شنبه هایت برس.اول تهدید می کردید،حالا دعوت به صبر و مسئل بودن می کنید. برای نمونه' روح مستکبری شرکت توتال با آن همه وعده سرخرمن،قال گذاشت و رفت. ابله کسی است که به وعده کفار دل ببندد .
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    ادم از پر رویی این اروپایی ها حیرت میکنه. دولت روحانی تا جایی که تونست اینها رو پر رو کرد
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    برو بچه. تو جلیقه زردها رو کور نکن و مسئول باش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس