بهنام محمودی

بهنام محمودی، ملی‌پوش سابق تیم‌ملی والیبال به کارشناسی عملکرد تیم‌ملی در سه هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها پرداخت و گفت که جایگاه جهانی ما از نظر فنی بین ششم تا نهم دنیاست.

به گزارش مشرق، عملکرد فوق العاده تیم ملی والیبال ایران در سه هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال باعث شده هم شاگردان ایگور کولاکوویچ صدرنشین رقابت‌ها باشند و هم اینکه مردم رضایتی کامل نسبت به عملکرد ملی پوشان داشته باشند. ملی پوشانی که روز گذشته با اقتدار و با نتیجه ۳-۰ تیم ملی روسیه را از پیش برداشتند تا شانس خودشان را برای صعود به دور نهایی و روی سکو رفتن بیشتر و بیشتر کنند. در خصوص عملکرد والیبالیست‌های کشورمان در سه هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها ارتباطی با یکی از بازیکنان سابق و کارشناسان فعلی این رشته برقرار کردیم. بهنام محمودی به سوالات ما در خصوص عملکرد تیم ملی پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

والیبال ایران صبر ترامپ را لبریز کرده است

محمودی صحبت‌های خودش را با تمجید از عملکرد کلی تیم ملی در سه هفته ابتدایی بازی‌ها شروع کرد و گفت: جا دارد خود من از همینجا به بچه‌های تیم ملی تبریک و خسته نباشید بگویم. آنها همانطور که همه دیدند در این سه هفته عملکرد خوبی داشتند و در حال حاضر هم صدرنشین بازی‌ها هستند. ما نسبت به تیم‌های دیگر تمرینات بیشتری انجام دادیم و هماهنگی هم بین بازیکنان تیم زیاد است. همین‌ها عواملی بودند که باعث شدند تیم ما تا اینجای کار با اقتدار در صدر جدول قرار بگیرد. ما در بازی‌های بعدی هم باید همین عملکرد را ادامه دهیم. در این بین نباید از فواید بسیار زیاد میزبانی شهر ارومیه غافل باشیم. حضور تماشاگران همیشه عاملی موثر بوده و امیدواریم هفته بعد هم که دوباره در اردبیل میزبانی سه بازی را بر عهده داریم نتیجه لازم را کسب کنیم. واقعاً باید از همگی که شرایط میزبانی در ارومیه را فراهم کردند تشکر کرد. چراکه در این سه هفته همه چیز فوق العاده و به نفع تیم ملی بود.

ملی پوش سابق والیبال در پاسخ به این سوال که درصد کمی از منتقدین از ضعیف شدن تیم‌های حریف ایران صحبت می‌کنند و این را دلیل پیروزی‌ها می‌دانند، گفت: ببینید مگر می‌شود تیمی بدون تغییر و بدون جوانگرایی وارد مسابقاتی شود؟ هر تیمی در هر مقطعی نیاز به تغییر نسل و ایجاد تحول در ترکیب خودش دارد. حالا این اتفاقی است که برای بعضی از حریفان ما افتاده و این را نمی‌توان دلیل درخشش‌های تیم ملی والیبال ایران در نظر گرفت. همانطور که سال‌های گذشته و در رقابت‌های قبلی تیم‌های دیگر باتجربه و تیم ما جوان بود، در این دوره هم وضعیت تا حدی تغییر کرده و برعکس شده. مهم این است که والیبال ایران از تمام توان خود برای شرکت در این مسابقات و البته مسابقات مهمتر که به رقابت‌های جهانی و المپیک محدود می‌شود استفاده کند.

او همچنین نظر خودش را درباره عملکرد کادرفنی و شخص ایگور کولاکوویچ اینطور بیان کرد: آقای کولاکوویچ هم از بهترین و کارنامه دار ترین مربیان دنیا هستند. با این وجود اما هیچوقت درباره هیچ مربی به طور مطلق نمی‌توان صحبت کرد. خیلی چیزها به شرایط بستگی دارد. شما فکر می‌کنید بین بهترین مربی دنیا تا بیستمین مربی برتر دنیا اختلاف زیاد است؟ اصلاً اینطور نیست. مگر همین مربی لهستان از بهترین‌های دنیا نبود؟ حالا الان بازی خودش را مقابل ایران واگذار کرد. این دلیلی برای بد بودن یک مربی نیست. ضمن اینکه باید اضافه کنم علاوه بر خود آقای کولاکوویچ، کادرفنی و دستیاران ایشان هم عملکرد خوبی داشتند و کمک زیادی کردند. ضمن اینکه ما در خود ایران هم مربیان خوب و درجه یک زیادی داریم که در بین بیست مربی برتر دنیا هستند و هیچوقت نباید از حضور آنها نیز غافل باشیم.

بهنام محمودی درباره اینکه از نظر خودش بهترین بازیکنان ما در این سه هفته ابتدایی چه کسانی بودند، گفت: همانطور که گفتیم کل تیم در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته اما از نظر من پوریا فیاضی بین همه بازیکنان با بازگشتی فوق العاده روبرو شد. پوریا بعد از مصدومیتی که داشت الان خیلی خوب در ترکیب حاضر شده و کمک زیادی به تیم کرده. در این بین از سعید معروف هم نمی‌توان غافل بود. کاپیتان و رهبر تیم در زمین که همه ویژگی‌های او را می‌دانند. به نظر من علاوه بر این دو نفر، حضرت پور نیز به عنوان دریافت کننده خودش را خیلی خوب ثابت کرده و او هم در دریافت‌ها عالی بوده. ضمن اینکه باز هم اضافه می‌کنم همه بازیکنان از سید و امیر غفور گرفته تا میلاد عبادی پور، شفیعی یا سایر جوان ترها عملکرد خوبی داشتند.

محمودی در پایان در خصوص ضعف‌های تاکتیکی تیم ملی گفت: من در درون زمین از نظر فنی و تاکتیکی ضعف مشهودی ندیدم که تیم را به مشکل انداخته باشد. فقط اینکه اگر صعود ما در هفته چهارم مسجل شد، کادرفنی در بازی‌های بعدی باید به بازیکنان اصلی استراحت دهد. از نظر من تنها نقطه ضعف جزئی فقط همین بود که در این چند بازی از جوان‌تر های تیم کمتر استفاده شد. این نکته را هم در خصوص انتظاری که در از تیم ملی ایجاد شده بگویم که ما الان در جدول لیگ ملت‌ها صدرنشین هستیم اما نباید فراموش کنیم از نظر فنی ظرفیت‌های والیبال ما در حد رده ششم تا نهم المپیک یا دنیاست. ما در حال رشد هستیم و امیدوارم زودتر و بهتر همانطور که در این سه هفته نشان دادیم خودمان را به جایگاه‌های بالاتر هم برسانیم و مسیر سختی که پیش رو داریم با همین روی سکو رفتن در لیگ ملت‌ها شروع شود.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس