کد خبر 967342
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
جهرمی نمایه

وزیر ارتباطات می‌گوید دشمنان ممکن است اقداماتی علیه فضای مجازی ما انجام دهند و اختلال‌هایی ایجاد شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش ایرنا، آذری جهرمی درباره اقدام‌های ایران مقابل تهدیدهای دشمن در فضای مجازی گفت: پیش‌بینی‌های لازم در مقابل فشارهای احتمالی دشمن در عرصه اقتصاد فضای مجازی، اتخاذ شده است.


وی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز در جمع خبرنگاران افزود: البته دشمن خیلی وقت است فعالیت‌های خود را شروع کرده و در این فضا فشارهایی را وارد می‌کند؛ بیش از یک و نیم سال است که «سرویس‌های ابری» دنیا خدمات دادن به شرکت‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.


وی اضافه کرد: سکوهای ارائه نرم‌افزار شرکت‌های ایرانی را محدود کرده‌اند، هر چیزی برای اعمال محدودیت از دستشان برمی‌آمده در فضای مجازی علیه ما فروگذار نکرده‌اند. اما با این وجود، نه ما و نه شرکت‌های استارت آپی ایران پشت در محدودیت‌های آنها نمانده‌ایم.


این اظهارات پیش از هر چیز، ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات و پیام‌رسان‌ها و موتورهای جستجوگر داخلی و از این قبیل را یادآور می‌شود و این در حالی است که متأسفانه برخی دست‌ها در دولت، بر اتکا به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی اصرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    7 0
    چه کنیم که دشمن در خانه ماست!
  • LB ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    0 0
    هر چیزی برای اعمال محدودیت از دستشان برمی‌آمده در فضای مجازی علیه ما فروگذار نکرده‌اند. اما ما هم هرکاری کرده ایم که دست آنها از این مملکت کوتاه نشود! نوکرشونم هستیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس