محسن پیرهادی

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: فراخوان تازه گام اول کار است و تمام کسانی که وارد سامانه شوند، دعوت خواهند شد، از نظراتشان استفاده می‌شود، در فرآیندهای سیاسی و اجتماعی مشارکت جدی داده می‌شوند

به گزارش مشرق، محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در یک گفتگو و در تبیین دعوت قالیباف از جوانان برای حضور در انتخابات مجلس، به نکاتی اشاره کرد که در ادامه می‌آید:

۱. آیا مقطع فعلی که بیش از ۸ ماه به انتخابات مجلس مانده، برای طرح این مطالب زود نیست؟ آیا این باعث نمی‌شود فضای کشور پیش از موعد انتخاباتی شود؟

در گذشته گاهی تصور می‌شد که اگر فرد یا گروهی که قصد دارد خود را در معرض رأی مردم بگذارد، هیچ فعالیتی نکند، بهتر است، حال آنکه مردم می‌خواهند به افرادی اعتماد کنند که برنامه داشته باشند و چند هفته پیش از انتخابات، به یکباره تصمیم ورود به عرصه را نگرفته باشند. برای انتخابات باید از قبل از زمان ثبت نام، شروع به فعالیت و تدوین برنامه کرد، اما این به معنی شروع تبلیغات نیست. ضمن آنکه اگر تا ماه‌های پایانی صبر کنیم، باز در زمان معرفی افراد و بستن لیست، دستمان خالیست و مجبوریم به همان چهره‌هایی که بارها نامزد شده‌اند مراجعه کنیم و اساساً بحث نوگرایی منتفی می‌شود. چهره‌هایی وجود دارند که علی رغم شایستگی، خودشان تمایلی برای ورود به حوزه‌های مسئولیتی ندارند و شما باید به دنبال آن‌ها بروید و این کار هم زمانبر است.

۲. چرا جناب آقای قالیباف به این نتیجه رسیدند که این درخواست را از جوانان داشته باشند؟

در شرایط فعلی، شاهد نوعی رکود در عرصه سیاسی کشور هستیم که هم جریان اصولگرا و هم دولت مستقر و جریان اصلاح طلب در آن موثرند. اصولگرایان به دلیل نوع سیاست ورزی خود که گاهی از مردم محوری فاصله می‌گیرد و جریان دولت و اصلاح طلب به دلیل آنکه در شش سال گذشته همه مسائل کشور را به برجام و خارج از مرزها گره زدند و عملاً هیچ حاصلی جز سخت‌تر کردن زندگی مردم نداشتند.

در این شرایط لازم است کنشگران سیاسی هر یک به نوبه خود سهمی در روشن کردن و ایجاد پویایی و نشاط در عرصه عمومی ایفا کنند. آقای قالیباف هم به عنوان یک کنشگر فعال سیاسی و اجتماعی در این عرصه احساس مسئولیت کردند و به این شیوه، فراخوان خود را خطاب به جوانان منتشر کردند. ضمن آنکه جوانگرایی از گذشته، همواره یکی از دغدغه‌های ایشان بوده است.

۳. جمعیت پیشرفت و عدالت در کجای این فراخوان قرار دارد؟

فراخوان آقای قالیباف، صرفاً یک دعوت نیست، بلکه سامانه‌ای است که مجموعه‌ای از اقدامات و پیگیری‌های بعدی را می‌طلبد. اینکه پس از ثبت نام افراد تا هشت ماه دیگر که انتخابات مجلس برگزار می‌شود چه اتفاقی قرار است بیفتد و چگونه این ساز و کار منتج به معرفی افراد نسبتاً جوان و انقلابی و متخصص برای کاندیداتوری مجلس شود، همه در جمعیت پیشرفت و عدالت انجام می‌شود.

۴. برای همه کسانی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند برنامه دارید؟

مسلماً همین طور است. این فراخوان تازه گام اول کار است و تمام کسانی که وارد سامانه شوند، دعوت خواهند شد، از نظراتشان استفاده می‌شود، در فرآیندهای سیاسی و اجتماعی مشارکت جدی داده می‌شوند و در نهایت از میان آن‌ها افرادی هم به عنوان نامزد انتخابات مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بصیرت IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    نمی دانم چرا آقایان اصرار دارند تجربه شکستهای گذشته را دویاره تکرار کنند !!!!!
  • حیدر IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    پیشرفت وعدالت؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس