فراستی

این‌ها پنج سال قبل یک مغازه‌ی تعمیرات کامپیوتر داشتند و پنج سال بعد یکهو می‌توانند بیست میلیارد روی یک فیلم سرمایه‌گذاری کنند و پشت جشنواره‌ فجر جهانی قرار بگیرند!

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - جمعه شب گذشته در میز نقد برنامه‌ی «هفت» برای فیلم «ما همه با هم هستیم»، مسعود فراستی در بحث پیرامون سرمایه این فیلم گفت: لمپن ها آمده‌اند در کار فرهنگی. ما با مکانیزم و فرهنگ بورژوازی مواجه نیستم. ما با دلالی و تازه به دوران رسیده‌های لمپن طرفیم که یک شبه میلیاردر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

میلیارد سینمایی، حامی کنسرت محمدرضا گلزار است؟!

این‌ها پنج سال قبل یک مغازه‌ی تعمیرات کامپیوتر داشتند و پنج سال بعد یکهو می‌توانند بیست میلیارد روی یک فیلم سرمایه‌گذاری کنند و پشت جشنواره فجر جهانی قرار بگیرند! این دیگر به من به عنوان یک شهروند و یک آدم فرهنگی مربوط است. این جریانِ گسترش فقر است.

در کنار رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فجر و تهیه کننده ما همه باهم هستیم

بیشتر بخوانید:

پولسازی برای سینما در مغازه یک نصاب ویندوز! / «سجاد خواجه علیجانی» کیست و چگونه یک شبه وارد سینمای ایران شد؟ +تصاویر و سند

این جریانِ ضدّ تولید و ضدّ مردمی و گسترش از بین بردن هنر است. دیگر انگیزه‌ای برای کارگردان و فیلمنامه نویس و بازیگر نمی‌ماند وقتی این پول‌های هنگفت که با زحمت به دست نیامدند وارد سینما می شود. پولِ با زحمت، پولِ تولید است و طبیعتاً تولید هم به دنبال خودش می‌آورد. پولِ بی‌زحمت و بی در و پیکر، فساد و دلالی می‌آورد و این مکانیزم غیرممکن است به فرهنگ برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    11 0
    خیلی ها تازه به دوران رسیدن.مافیا اینهان دیگه پول مفت رو معلوم نیس از کجا اوردن برای معروف شدن خرج میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس