کد خبر 966995
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
سومالی

انفجارهای تروریستی گروه «الشباب» در سومالی ، نزدیک کاخ ریاست جمهوری و فرودگاه پایتخت چند کشته و مجروح برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، دو انفجار پی در پی در روز شنبه در پایتخت سومالی، ۱۱ کشته و چندین مجروح برجای گذاشت.

به نوشته «آسوشیتدپرس» رئیس پلیس سومالی با اعلام این خبر اظهار داشت که گروه «الشباب» وابسته به القاعده، مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال «بشیر عبدی محمد» به خبرنگاران در «موگادیشو» پایتخت سومالی گفت که ۲۵ نفر دیگر نیز بابت این حوادث مجروح شدند.

وی گفت در نتیجه انفجار اول در یک خودرو نزدیک یک پست امنیتی در کاخ ریاست جمهوری ۹ تن کشته شدند. در انفجار دوم نیز که نزدیک یک ایست بازرسی منتهی به فرودگاه این شهر رخ داد، راننده خودرو و همراه او کشته شدند.

الشباب، که اغلب به پایتخت سومالی حمله می‌کند اعلام کرده این انفجارها با هدف حمله به بازرسی‌های امنیتی فرودگاه و کاخ ریاست جمهوری بود. این در حالی است که نزدیک فرودگاه موگادیشو دفاتر دیپلماتیک وجود دارد و کاخ ریاست جمهوری نیز اغلب از سوی الشباب مورد حمله قرار می‌گیرد.

الشباب، مسئول بمبگذاری وحشتناک کامیونی در شهر موگادیشو در سال ۲۰۱۷ نیز بود که طی آن بیش از ۵۰۰ نفر کشته شدند.

حملات تروریستی الشباب، سومالی را به همراه «نیجریه» و گروه «بوکوحرام» به یکی از مرگبارترین کشورهای جهان مبدل کرده و موجب کشته شدن ده‌ها هزار نفر و میلیون‌ها بی‌خانمان در این کشور شده, با وجود ادعای حمله «افریکام» (فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا) علیه مواضع الشباب، برخی گزارش‌ها از کشته شدن غیر نظامیان و شهروندان عادی سومالی در این حملات حکایت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس