کد خبر 966886
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
تشریح جزییات بیشتری از روند آزادی نزار زکا و نقش حزب الله

مدیر کل امنیت عمومی لبنان ضمن تشریح جزییات بیشتری از روندی که به آزادی نزار زکا منجر شد، درباره نقش حزب الله در این پرونده هم سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، ژنرال عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان ضمن تشریح جزییات بیشتری از روندی که به آزادی نزار زکا منجر شد، درباره نقش میشل عون رئیس جمهور لبنان و نیز حزب الله لبنان در این پرونده هم سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

مدیر کل امنیت عمومی لبنان بیان کرد: آزادی نزار زکا از زندانهای ایران پس از گفتگوهایی انجام شد که ۶ ماه پس از بازداشت وی در ایران آغاز شد. به هر حال در این موضوعات شرایطی دخیل است. پس از اینکه میشل عون به ریاست جمهوری رسید، پرونده زکا و برخی دیگر از بازداشت شدگان لبنانی در دیگر کشورها به جریان افتاد و آزادی دو جوان عرسالی از زندان های سوریه هم با نقش میشل عون رخ داد.

وی افزود: ما از همه ابزار و توان لبنانی و غیرلبنانی برای استرداد بازداشت شدگان لبنانی در دنیا استفاده می‌کنیم. اگر حزب الله در آزادی نزار زکا کمک کند چه مشکلی وجود دارد؟ چه مشکلی وجود دارد اگر هر گروه سیاسی دیگری در آزادی هر لبنانی در هر نقطه جهان کمک کند؟ نباید فراموش کرد که حزب الله از ملت لبنان است.

عباس ابراهیم درباره پرونده بازگردانیدن آوارگان سوری به کشورشان هم گفت: بازگشت امن نیاز به تصمیم سیاسی بزرگ دارد که در حال حاضر در لبنان نیست از همین رو ما در راستای بازگشت داوطلبانه آوارگان حرکت می‌کنیم. فکر کنم بزودی هیات روسی به بیروت سفر می‌کند و ما آماده هماهنگی با هر طرفی که بازگشت آوارگان را تامین کند، هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس