سردار دکتر «حسن عراقی‌زاده»

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بررسی اهداف برگزاری کارگاه PTSD از برگزاری نشست بین‎المللی روان‎شناسی با حضور نیروهای مسلح کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار دکتر «حسن عراقی‌زاده» معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش «سندروم استرس پس از ضایعه» که با شرکت نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد، خطاب به حضار و میهمانان این همایش اظهار داشت: حضور شما را در ایران، سرزمین شعر و ادب و حماسه، صلح و امنیت، سرزمین نخبگان و اندیشمندان، با پیشینه تاریخی چند ۱۰ هزار ساله و افتخارآفرین را خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: برای من باعث افتخار است که فرصتی هرچند کوتاه در کنار شما اندیشمندان و اساتید برجسته حوزه «روان» باشم.

سردار عراقی زاده با اشاره به برگزاری کارگاه PTSD در تهران، گفت: پس از برگزاری موفق چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی در سال ۲۰۱۸، کشور ایران، ریاست کارگروه منطقه آسیا اقیانوسیه طب نظامی را طی دو سال پیش رو بر عهده گرفت. از این‌رو برنامه‌های بسیار جامع، متنوع و کاربردی در بستر علمی، فرهنگی و اجتماعی جهت مشارکت حداکثری کشورهای منطقه را طرح‌ریزی کرده و به تصویب در نشست مجمع عمومی ICMM رسانده است.

بیشتر بخوانید:

ایران و عمان در آستانه توسعه روابط در حوزه «طب نظامی»

وی تصریح کرد: در عصر حاضر سلامت روان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت و بهداشت یک جامعه قلمداد می‌شود و عمیقاً مورد توجه روان‌پزشکان، روان‎شناسان و سایر دانشمندان علوم رفتاری و اجتماعی قرارگرفته است.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بهداشت روانی در یگان‌های نظامی به لحاظ اهمیت حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و روانی کارکنان نظامی و بهره‌وری و افزایش توان رزمی نیروهای مسلح از اهمیت غیرقابل‌اجتنابی برخوردار است.

وی افزود: کمیته بین‌المللی طب نظامی ICMM به‌عنوان یک کمیته علمی تأثیرگذار، با قدمت و سابقه خدمات گسترده‌ای در همه ابعاد سلامت تاکنون داشته است، اما به نظر می‌رسد، در این بُعد از سلامت متأسفانه دارای کاستی‌ها خلأ‌های اساسی بوده و از این‌رو جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل کمیسیون فنی سلامت روان را در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ در مجمع عمومی در بلژیک در کنار سایر کمیسیون‎ها و کارگاه‌های ICMM مطرح کرد.

سردار عراقی زاده خاطرنشان کرد: پس از ساعت‌ها مطالعه و کار تخصصی و جمع‌بندی و تعیین سرفصل‌ها و محورهای موردنیاز در حوزه سلامت روان، پیشنهاد تشکیل این کمیسیون در جلسه نشست مجمع عمومی در طی چهل و سومین کنگره جهانی طب نظامی در بازل سوئیس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درنهایت با رأی قاطع و اکثریت اعضا، ایران به‌عنوان مرکز مرجع در حوزه‌ی سلامت روان به ریاست کمیسیون فنی سلامت روان برای یک دوره‌ی چهارساله منصوب شد.

وی تصریح کرد: ما در قالب این کمیسیون اهداف کلان و جزئی متعددی را پیگیری خواهیم کرد که می‌توان به دو هدف کلان ۱. ارائه خدمات بهداشتی و روان‌شناسی سلامت در بالاترین سطح و توان علمی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشورهای عضو و استفاده از امکانات علمی و دانشگاهی. ۲. حفظ، تأمین و ارتقای سلامت روان کارکنان نظامی و انتظامی و خانواده آن‌ها و سایر اقشار جامعه در بالاترین سطح ممکن اشاره کرد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    7 0
    بعد این همه سال تازه به فکر روانشناسی افتادید؟
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    1 0
    این اقدام از جانب نیرو های مسلح گام بسیار مهمیه و بسیار شایسته تقدیر و تشکره. اون هم در کشور ما که حیطه سلامت روان مورد کم توجهی فراوانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس