کد خبر 966749
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
جانسون وزیر خارجه انگلیس

با توجه به اینکه "بوریس جانسون" در اولین رای گیری محافظه کاران برای عهده داری نخست وزیری انگلیس رای بالایی به دست آورد بروکسل تهدیدات خود علیه لندن برای عمل به تعهداتش در روند برگزیت را افزایش داد.

به گزارش مشرق، هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی نوشت در جریان مناقشات بر سر برگزیت فشارها از طرف بروکسل بر لندن افزایش می یابد. یک سند دولتی نشان می دهد که انگلیس اصلا آمادگی خوبی برای وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق ندارد.

در این اوضاع اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر انگلیس بدهی های خود به اروپا را پرداخت نکند باید منتظر عواقب آن باشد.

روز پنجشنبه یک سند دولتی محرمانه انگلیس نشان داد که این کشور در زمینه آمادگی برای وقوع یک سناریوی بدون توافق وضعیت افتضاحی دارد.

بیشتر بخوانید:

"فاینشنال تایمز" با استناد به این سند محرمانه در گزارشی نوشت که حداقل 6 تا 8 ماه زمان لازم است تا لندن بتواند برای جلوگیری از تنگناها به اندازه کافی ابزار درمان و بهبود شرایط  را بدست آورد. بر اساس این سند حدود 4 تا 5 ماه زمان لازم است تا شرکت های انگلیسی بتوانند خود را برای کنترل های مرزی جدید آماده کنند. همچنین حداقل دو ماه زمان نیاز است تا دولت بتواند به انگلیسی هایی که در خارج از این کشور و در اتحادیه اروپا زندگی می کنند درباره آینده نامعلومشان توضیح دهد.

درست در همین روز (پنجشنبه) کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل سه سند درباره آمادگی خود برای یک برگزیت بدون توافق ارائه داد.

 البته اینکه این سند از بروکسل و سند محرمانه از لندن در یک روز ارائه شده است ممکن است تصادفی باشد.

روز گذشته نیز "گونتر اوتینگر"، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا تهدید کرد که اگر انگلیس تحت نخست وزیری آینده این کشور، مثلا بوریس جانسون، تهدیدات خود درباره عدم پرداخت تعهدات مالی به اروپا را محقق کند این مسئله عواقبی برای مناسبات آینده ما خواهد داشت.

وی تصریح کرد که این مسئله به سختی قابل تصور است که اتحادیه اروپا بعد از برگزیت، مذاکرات درباره پروژه های مشترک قبلی با انگلیس از جمله در زمینه صادرات را بپذیرد در صورتی که تعهدات مالی انگلیس به بروکسل پرداخت نشده است.

البته کمیسیون اروپایی به این مسئله اعتراف می کند که با وجود آمادگی خوب بروکسل برای وقوع یک سناریوی برگزیت بدون توافق این مسئله تهدیدات زیادی برای شهروندان و شرکت ها ایجاد می کند.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل" اینکه "بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در اولین دور رای گیری در حزب محافظه کار برای عهده داری ریاست این حزب رای بالایی را کسب کرد به این گونه ترس ها و نگرانی ها دامن می زند.

   روز گذشته بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین و کاندید تصاحب پست نخست‌وزیری بریتانیا، توانست با اختلاف زیادی پیروز دور اول رأی‌گیری در پارلمان شود. در دور اول رأی‌گیری روز پنجشنبه بین قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار انگیسجهت انتخاب نخست‌وزیر آینده این کشور، جانسون توانست با اختلاف زیادی، بیشترین تعداد رأی را به‌دست آورد.

از میان 11 نفری که برای جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا اعلام آمادگی کردند، جانسون توانست با کسب 114 رأی از مجموع 313 رأی این قانون‌گذاران، پیشتاز این رقابتشود.

دور دوم رأی‌گیری 18 ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد و آنقدر تکرار می‌شود تا در نهایت یک نفر برنده نهایی رقابت شده و رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا را در دست گیرد.

جانسون در حالی توانست به‌راحتی در دور اول این رقابت پیروز شود که معتقد است کشورش با توافق یا بی‌توافق باید در تاریخ 31 اکتبر سال جاری میلادی از اتحادیه  اروپا خارج شود.

پارلمان انگلیس سه بار به توافقدولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت ترزا می 7 ژوئن سال جاری میلادی (17 خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    0 1
    پس اروپایی ها که ضرب الاجل میدن چرا ضرب الاجل ایران براشون غیر قابل هست!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس