کد خبر 966716
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
گندم

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران همچنان در تولید گندم خودکفا است گفت: با وجود وقوع سیل در فروردین ماه امسال تولیدات گندم کاهش نمی‌یابد.

به گزارش مشرق، نوربخش حاتمی اظهار داشت: در جریان سیل فروردین ماه 91 هزار و 234 هکتار از اراضی گندم استان متحمل خسارت شد که 63 هزار و 350 هکتار دیم و مابقی آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با این خسارت تولید گندم 94 هزار تن نسبت به پیش‌بینی‌ها کاهش پیدا می‌کند اما چون در مزارع دیگر افزایش عملکرد وجود دارد نسبت به سال گذشته تغییری ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه تولید گندم نه‌تنها خودکفا است بلکه بخش زیادی از گندم به استان‌های همجوار صادر می‌شود عنوان کرد: ایران در تولید گندم خودکفاست و مازاد بر نیاز کشور نیز تولید می‌شود و بنابراین نیازی به واردات گندم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط نامناسب پرداخت خرید تضمینی گندم به کشاورزان در سال گذشته گفت: امسال تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است که در کوتاهترین زمان بهای گندم کشاورزان پرداخت شود.

حاتمی با بیان اینکه 671 دستگاه کمباین بومی در استان کرمانشاه وجود دارد بیان کرد: در چند سال اخیر با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت تعداد زیادی کمباین مدرن وارد شده است و 500 کمباین غیربومی نیز برای برداشت وارد استان شده است و درخواست شده کمباین مدرن با کمترین میزان ریزش گندم به استان اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کمباینی بدون دریافت کارت معاینه فنی حق برداشت گندم ندارد افزود: در مواردی رانندگان کمباین‌های متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند زیرا یکی از فاکتورهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی رساندن ضایعات به کمترین میزان ممکن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس