کد خبر 966299
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
برانکو

کریم باقری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برانکو یک مربی حرفه‌ای است و امکان دارد هر تصمیمی در مورد آینده‌اش بگیرد، چرا که تیم‌های زیادی خواهان او هستند.

به گزارش مشرق، اخبار تیم فوتبال پرسپولیس در یکی دو هفته اخیر تحت‌الشعاع ماندن یا نماندن برانکو ایوانکوویچ در این تیم قرار گرفته است. مدیریت این باشگاه خیلی تلاش می‌کند تا با پرداخت مطالبات برانکو به نوعی از زیر فشار انتقادات خارج شود، اما مصاحبه اخیر سرمربی کروات سرخپوشان با یکی از سایت‌های خبری کرواسی مبنی بر اینکه در تابستان ایران را ترک خواهد کرد، باعث شد باز هم هواداران پرسپولیس نگران آینده مرد کروات در تیم‌شان شوند.

کریم باقری به‌عنوان دستیار ایرانی برانکو اعتقاد دارد این مربی به ایران باز خواهد گشت، اما در عین حال تأکید دارد به هر تصمیمی که برانکو در مورد آینده‌اش گرفت، باید احترام گذاشت. تازه‌ترین حرف‌های آقا کریم مثل همیشه خواندنی است.

روزهای دور از فوتبال به شما چطور می‌گذرد؟
خیلی هم از فوتبال دور نیستیم و سعی می‌کنم حداقل در کنار دوستان از تمرینات دور نباشم و فرم خودم را حفظ کنم. در هر صورت کار ما کلاً فوتبال است و هیچ موقع از آن دور نبوده‌ایم.

از فردای قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی صحبت از ماندن با رفتن برانکو بوده است و همین مسئله اخبار را تحت الشعاع خود قرارداده و نگرانی هواداران را در پی داشته است.
سعی می‌کنم خود را درگیر این مسائل نکنم و اخبار را از رسانه‌ها دنبال می‌کنم. همیشه در فصل نقل‌وانتقالات صحبت در مورد رفتن و آمدن‌هاست و خیلی نباید تحت تأثیر آنها قرار گرفت.

برانکو قبل از ترک ایران صحبتی با شما در مورد بازگشت یا عدم بازگشت نکرد؟
نه، اتفاقاً او مثل همیشه قبل از رفتنش خیلی عادی خداحافظی کرد و صحبتی در مورد اینکه شاید دیگر برنگردد، نشد. اخیراً هم تماسی با وی نداشتم که بخواهم پیگیر آمدن یا نیامدنش شوم. فقط این را خوب می‌دانم که برانکو طلب زیادی از باشگاه دارد و قبل از هر چیز باید با او تسویه حساب شود. اگر این اتفاق رخ دهد با توجه به اینکه برانکو با باشگاه قرارداد دارد، احتمالاً می‌ماند. البته برانکو یک مربی حرفه‌ای است و هر تصمیمی بگیرد باید به آن احترام گذاشت. نباید فراموش کرد که الان فصل نقل‌وانتقالات است و قطعاً به مربیان خوب پشنهادات زیادی می‌رسد.

با توجه به اینکه برانکو در سه فصل چهار قهرمانی با پرسپولیس کسب کرده و این تیم را به نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان برده، طبیعی است که کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهادات خوبی به برانکو بدهند. این‌طور نیست؟
صد درصد. طبیعی است بازیکنان و مربیانی که در یک فصل می‌درخشند در فصل نقل‌وانتقالات بهترین پیشنهادات به آنها می‌رسد. برانکو هم بهترین نتایج را با پرسپولیس کسب کرده است و الان خواهان زیادی دارد.

اما وقتی صحبت از جدایی برانکو از پرسپولیس می‌شود برخی واکنش‌ها به این موضوع احساسی است و هجمه زیادی روی باشگاه و حتی بعضاً خود او ایجاد می‌کنند...
باید قبول کرد که مربیان حرفه‌ای همیشه در یک تیم نمی‌مانند و در پایان هر فصل پیشنهادات را بررسی کرده و بهترین تصمیم را می‌گیرند. برانکو در پرسپولیس روزهای خیلی خوبی را داشت، اما شاید تصمیم دیگری برای آینده خود بگیرد. همه‌ی ما باید به هر تصمیمی که برانکو می‌گیرد، احترام بگذاریم، چون او افتخارات بزرگی را با پرسپولیس کسب کرده است. قاعدتاً تمام هواداران دوست دارند برانکو به کارش در پرسپولیس ادامه دهد و خود من هم خیلی علاقه‌مند به کار با ایشان هستم. با این حال هر تصمیمی برانکو بگیرد برای ما محترم است. برانکو یک مربی کاملاً حرفه‌ای است و شاید تصمیمی بگیرد که خوشایند هواداران نباید، اما در هر شرایطی باید ارزش زیادی برای تصمیم وی قائل شویم.

این روزها خیلی صحبت از طلب سنگین برانکو می‌شود، اما حداقل ما می‌دانیم کریم باقری هم کمترین دریافتی را از پرسپولیس داشته، اما هیچ‌گاه به این مسئله اعتراض نکرده است.
در حال حاضر پرداخت حق و حقوق برانکو خیلی مهم‌تر از طلب من است. من پولم را دیر یا زود از باشگاه می‌گیرم، اما باید شرایطی را برای باشگاه فراهم کنیم که بتواند طلب برانکو را پرداخت و او را حفظ کند. خواسته همه‌ی ما ماندن برانکوست و باشگاه هم واقعاً تمام تلاش خود را برای حفظ او کرده است.

صحبت‌هایی مبنی بر اختلاف نظر شما با ایرج عرب مطرح شده بود. آیا واقعاً بین شما اختلافی وجود دارد؟
متأسفانه یکسری افراد در شبکه‌های اجتماعی شیطنیت کرده و شایعات نادرستی را مطرح می‌کنند. یکسری از سایت‌ها و روزنامه‌ها هم به آن دامن می‌زنند، در حالی که اصلاً این حرف‌ها واقعیت ندارد. همین جا اعلام می‌کنم نه با ایرج عرب و نه با هیچ شخص دیگری در این فوتبال مشکل و اختلافی ندارم. همه کریم باقری را می‌شناشند و می‌دانند اهل حاشیه نیستم. همین دو روز پیش هم با عرب صحبت داشتیم و راجع به مسائل باشگاه حرف زدیم. بازی‌ها تعطیل شده است و یکسری با مطرح کردن شایعات به دنبال دیده شدن هستند. من یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و اگر برانکو ماند با کمال میل به کارم ادامه می‌دهم. اگر هم او بر هر دلیلی از پرسپولیس جدا شد، باشگاه یا سرمربی جدید خواست می‌مانم، در غیر این‌صورت در خارج از مجموعه باشگاه، هوادار پرسپولیس خواهم ماند.

شما در جریان لیست خرید برانکو قرار دارید؟ اینکه گفته می شود مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده در حال بازگشت به پرسپولیس هستند چطور؟
برانکو قبل از رفتن به کرواسی لیست خرید تیم را به باشگاه داد. از نفرات حاضر در این لیست خبر دارم. بدون شک اگر بازیکنی شرایطش برای حضور در پرسپولیس مهیا شود، همه آگاهی پیدا خواهند کرد. اینکه حالا نفرات جدا شده هم در لیست هستند یا نه را بهتر است به آن نپردازیم. قطعاً باشگاه طبق لیست برانکو برای جذب بازیکن اقدام خواهد کرد.

بازیکنی از پرسپولیس جدا خواهد شد؟
تا آنجا که من می‌دانم برانکو خواسته همه نفرات تیم حفظ شوند، مگر اینکه بازیکنی خودش بخواهد جدا شود یا پیشنهاد بهتری به دستش برسد.

شما بازی دوستانه ایران مقابل کره را دیدید؟ نظرتان را در مورد عملکرد ایران در این بازی می‌گویید؟
بله، من این بازی را دیدم. تیم ملی کادرفنی‌اش تغییر کرده است و در حال حاضر همه باید از کادر جدید حمایت کنیم تا برنامه‌هایش را پیش ببرد. مسلماً هر چقدر تیم ملی جذاب‌تر بازی کند تماشاگران بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. در کنار این مسئله باید به ایجاد فضای مثبت در کنار تیم ملی هم توجه زیادی داشت. لازم است که بین مربیان تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل لازم به وجود بیاید و فاصله‌ای بین تیم‌های باشگاهی و تیم ملی نباشد. اگر این تعامل به وجود بیاید شک نکنید هواداران پرسپولیس و استقلال استقبال خیلی بهتری از بازی‌های تیم ملی خواهند کرد. وظیفه مسئولان فدراسیون در به وجود آوردن این تعامل و اتحاد خیلی مهم است. البته جذاب بازی کردن تیم ملی هم همان‌طور که اشاره داشتم اهمیت زیادی در کشاندن تماشاگران به ورزشگاه دارد.

حضور وحید هاشمیان در کنار ویلموتس را چطور ارزیابی می‌کنید؟
یکی از اتفاقات عالی که در تیم ملی رخ داد حضور وحید در کادرفنی بود، اتفاقی که باعث خوشحالی من هم شد. با شناختی که از وحید دارم، معتقدم او جدا از نظر فنی از نظر اخلاقی می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند. او می‌تواند پل ارتباطی خیلی خوبی بین بازیکنان و مربیان تیم ملی باشد و تجربیات گرانبهایش را در اختیار نفرات تیم بگذارد. به شخصه برای دوست خوبم وحید هاشمیان آرزوی موفقیت می‌کنم و مطمئنم او مثل دوران بازیگری‌اش در حرفه مربیگری هم موفق خواهد بود.

فکر می‌کنید فرهاد مجیدی بتواند در تیم امید موفق باشد؟
فرهاد وظیفه سنگینی را بر عهده گرفته و کارش خیلی سخت است. برای او هم آرزوی موفقیت می‌کنم و اعتقادم این است که فدراسیون کمیته ملی المپیک باید از این مربی جوان به خوبی حمایت کنند. الان بحث مجیدی در میان نیست، بلکه تیم امید متعلق به یک کشور است و فدراسیون و کمیته ملی المپیک با هماهنگی هم باید شرایط لازم را برای صعود ایران به المپیک فراهم کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس