کد خبر 966180
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کوچ دستفروشان تئاتر شهر پس از شلیک

پس از اتفاقات تلخ اطراف تئاتر شهر، دستفروشان چهارراه ولیعصر ناپدید شدند.

به گزارش مشرق، در حالی که شهرداری منطقه یازده در آستانه عید نوروز اقدام به ساماندهی دستفروشان اطراف تئاتر شهر کرده بود و مدیران پروژه از تداوم این طرح گفته بودند؛ اما با پایان ایام نوروز پیاده‌روهای چهارراه ولیعصر بار دیگر شاهد حضور انبوهی از دستفروشان می‌شود و تلاش‌هایی برای ادامه ساماندهی دیده نمی‌شود.

این وضعیت به گفته سعید اسدی در گفتگوهایش با ایجاد ناامنی‌هایی همراه بوده است و به گفته مسئولان تئاتر شهر بارها از خطرات احتمالی به مدیران شهرداری اطلاعاتی داده شده بود.

بیشتر بخوانید:

امین عظیمی، مدیر روابط عمومی تئاتر شهر شب گذشته خبر داده که پس از شلیک گلوله در اطراف تئاتر شهر، پیاده‌روهای غربی خیابان ولیعصر خالی از دستفروشان شده است. عظیمی پیشتر هم به رادیو تهران گفته بود نزاع شکل گرفته در روز یکشنبه، میان دو دستفروش بوده است.

آقای عظیمی در حساب اینستاگرامی خود نوشته «تنها دو روز بعد از حادثه تیراندازی تئاتر شهر و جلب توجه مقامات مسئول اوضاع اسف‌بار این محدوده ناگهان بساط دست‌فروشان از پیاده‌روی غربی مجموعه ناپدید شد.»

گمانه‌های بسیاری مبنی بر عدم تمایل شهرداری برای ساماندهی پیاده‌روهای چهارراه ولیعصر وجود دارد؛ اما مسئولان شهرداری همواره از برنامه‌های خود گفته‌اند.

محمدصادق زمانی مدیر روابط عمومی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفته بود «بی‌تردید در کلانشهری همچون تهران که می‌شود با دستفروشی در شرایط فعلی درآمد بالایی را کسب کرد، باندهایی شکل می‌گیرند که برای فروش معابر عمومی به دستفروشان دست به هر اقدامی می‌زنند.»

وی همچنین تأکید کرده «۴۰ درصد از آنها [دستفروشان] نیازمند هستند که اتفاقاً با طرح‌های ساماندهی همراهی می‌کنند و هر کجا که محل ساماندهی اعلام شود، می آیند و مشکلی ندارند؛ اما ۶۰ درصد که درآمدهای خاصی دارند، حاضر نیستند پاتوقی که برای خود درست کرده‌اند و در آن سد معبر می‌کنند به هیچ وجه رها کنند و اتفاقاً همین ۶۰ درصد به اراذل و اوباش مبالغی را پرداخت می‌کنند که اگر نیروهای شهرداری برای رفع سد معبر مراجعه کردند عده‌ای با قمه، چاقو و کابل به نیروهای شهرداری حمله می‌کنند و با احساسی کردن فضا حمایت مردم را جلب می‌کنند و در نهایت جلوی اجرای قانون را می‌گیرند.»

پیروز حناچی، شهردار تهران هنوز نسبت به این رویداد واکنشی نشان نداده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RO ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    4 0
    شهرداریچیها خودشان نقطهٔ پرگار باجگیرها و اخاذها هستند. از موشهای زیر زمین و توی جوق! تا تعمیر مستراح خانه و ساخت برج و آسمانخراش مشمول اخاذی و حقِ‌حسابگیری شهرداریچیها با اسامی دهن‌پرکن از پارکبان تا ساماندهی معابر هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس