انزیکه

تیم ملی فوتبال اسپانیا دستکم در ۱۰ سال گذشته همواره یکی از قدرتهای جدی فوتبال دنیا بوده و امروز هم مدعی است اما مدعی بدون مربی، رسانه‌های جهان را جذب خود کرده است.

سرویس ورزش مشرق – سومین بازی رسمی اسپانیا بود که روی نیمکت خبری از لوئیس انریکه نبود و مورنو دستیار او را می‌شد به عنوان مرد اول تیم رؤیت کرد. ماجرا شاید از ۴ ماه پیش کلید خورد، یک ضیافت شام رسمی در فدراسیون فوتبال اسپانیا و غیبت مشکوک و عجیب انریکه، در همان روز مارکا به کنایه تیتر زد: لوئیس به یک بیماری عجیب مبتلا شده است! و البته نویسنده در همان متن به بی اساس بودن تیتر مقاله خود اعتراف کرد و نوشت: کسی پاسخ درستی به رسانه‌ها نمی‌دهد و ما هم مجبوریم فرضیات خود را روی کاغذ بیاوریم.

اسپانیا البته در نبودن انریکه هم عالی کار کرد و در آخرین آزمایش جدی خود که زیر ذره بین خبرنگاران این کشور نیز قرار گرفت، برابر سوئد به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

مورنو در کنفرانس خبری مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: امیدوارم این آخرین باری باشد که در غیاب انریکه به عنوان نفر اول کار فنی پاسخگو هستم و به زودی باید شاهد حضور انریکه روی نیمکت تیم ملی باشیم.

بیشتر بخوانید:
 

دلیل غیبت ۳ ماهه سرمربی تیم ملی اسپانیا

راموس، موراتا و اویارسابال برای تب سرخ، سه بار گلزنی کردند و تیمی که مدتی است مربی خودش را ندیده، همچنان با قدرت به سمت کسب افتخار می‌رود. فدراسیون فوتبال اسپانیا اما ساکت است، نه پاسخی دارد و نه واکنشی و این وقتی بسیار عجیب به نظر می‌رسد که از قدرت رسانه‌های اسپانیا با خبر باشید و بدانید که مارکا، آس یا اسپورت کاتالونیا هرگز در این موارد با کسی شوخی ندارند و تا حقیقت ماجرا را نفهمند از میدان رسانه‌های خارج نمی‌شوند.

اولین و تنها ترین دلیل ذکر شده برای غیبت انریکه، مشکلات خانوادگی او بوده که استبان نویسنده آس اسپانیا در اینباره در ماه مارس نوشت: چیزی بگویید که بتوانیم باور کنیم، این چه اتفاقی است که فدراسیون فوتبال اسپانیا دوست ندارد ما هم از آن با خبر باشیم؟

لوئیس روبیالس ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا اما بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای تغییر کادر فنی تیم ملی فوتبال اسپانیا ندارد و نمی‌خواهد به جایگزینی برای انریکه فکر کند. هنوز هم گفته می‌شود که انریکه ترکیب اصلی تیم را می چیند و حتی در میانه بازی با یکی از رابط‌های خود در تماس تلفنی است و از او می‌خواهد پیغام‌هایش را به مورنو، دستیارش برساند اما این چه فرایندی است که باعث می‌شود انریکه اینگونه از تیم ملی فوتبال کشورش دور باشد؟

نکته جالب اینکه انریکه در ۳ ماه گذشته بارها در تمرینات اصلی تیم حضور داشته و باید به این مساله هم پاسخ داده شود که وقتی وی می‌تواند در تمرینات باشد، چرا در یک بازی ملی رسمی نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند؟!

مارکا شاید اولین جایی بوده که به این ابهامات پاسخ داده و به تاریخ یازدهم ژوئن می‌نویسد: مشکلات شخصی انریکه را می‌دانیم و دروغ نیست اما این دلیل غیبتش نیست و رسانه‌ها خوب می‌دانند که انریکه از ۴ ماه پیش با فدراسیون فوتبال اسپانیا مشکل جدی پیدا کرده و چیزهایی را می‌داند که قرار شده برای افشا نکردنش با آنها مذاکره کند.

جامعه رسانه از انریکه می‌خواهد تن به هیچ مذاکره‌ای ندهد و اگر موضوعی هست که مردم اسپانیا به عنوان صاحبان اصلی تیم ملی باید بدانند، سریع‌تر گفته شود. او باید زودتر پاسخگو باشد و اگر همین موضوع هم یک شایعه است، فقط از طریق انریکه تکذیب شدنی است نه از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا یا دستیاران ترسوی انریکه که این روزها هیچ حمایتی از سرمربی خود نمی‌کنند.

اینکه دختر انریکه مشکل جدی داشته و با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کند، ماجرای دیگری است که در این خصوص گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی حتی در فضای مجازی نیز اجازه همدردی با او را نداشته و فدراسیون فوتبال از آنها خواسته که به حریم شخصی سرمربی خود احترام بگذارند.

انریکه تا کنون ۲ بار به صورت رسمی نامه استعفای خود را به فدراسیون فوتبال اسپانیا تقدیم کرده اما روبیالس اصرار دارد که فعلاً صبور باشند و انریکه را در کنار خود داشته باشند.

ال موندو دپورتیوو نیز امروز در گزارش تازه خود در این خصوص نوشت: انریکه مشکل شخصی دارد و همه ما این را می‌دانیم اما در کنار همدردی با او، باید به فکر تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز باشیم و ملی و فراملی فکر کنیم. او حق ندارد به سکوت خودش ادامه دهد حتی اگر ادعا می‌کند تا کنون ۲ با استعفا کرده است.

در آخرین خبر نیز فدراسیون فوتبال اسپانیا برای اینکه سکوتش را نمادین هم که شده بشکند، آورده است: تا پایان سپتامبر صبر می‌کنیم و سپس در این خصوص تصمیم قاطعانه ای خواهیم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس