کد خبر 966032
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
پرچم نمایه امریکا

آمریکا که خود از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، ادعا کرده که تهران در حال تخطی از این توافق است.

به گزارش مشرق، واشنگتن در بیانیه خود در اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده که ایران در حال تخطی از توافق هسته‌ای است.

به نوشته رویترز، آمریکا که خود سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، مدعی است که کار ایران با سانتریفیوژهای پیشرفته، تخطی از توافق هسته‌ای است. واشنگتن ضمن ابراز نگرانی بار دیگر گفته که آماده گفت‌وگو با ایران است.

بیشتر بخوانید:

اظهارات لاوروف درباره آینده برجام

در بیانیه واشنگتن ادعا شده که تسریع غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران باعث نخواهد شد که آمریکا از سیاست خود مبنی بر منزوی ساختن ایران عقب‌نشینی کند.

«جکی ولکات»، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود گفته که «ایران ادعا کرده که به برجام پیبند است اما اکنون گزارش شده که به‌وضوح در حال نقض توافق است. این باید مایه نگرانی همه ما باشد.»

وی افزود: «ایالات متحده از ایران می‌خواهد بدون تاخیر به تعهدات خود بازگردد. ما می‌دانیم که کمیسیون برجام در حال برخورد با این موضوع با جدیت لازم است و از اعضای برجام می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به این موضوع بپردازند.»

ولکات همچنین ادعای تکراری مقامات آمریکایی در روزهای اخیر مبنی بر آماده بودن برای گفت‌وگو را تکرار کرده و گفته هدف از این گفت‌وگوها رسیدن به توافقی جامع با ایران است به رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این کشور پایان می‌دهد.

ایران در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به طرف‌های باقی‌مانده در برجام اطلاع داد که بر اساس بندهایی از همین توافق، دو مورد از تعهدات خود را متوقف می‌کند. تهران به طرف‌های اروپایی برجام ۶۰ روز فرصت داده که یا به تهدات خود عمل کنند و یا با اقدامات جدید ایران مواجه شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    4 0
    به خدا اینا حالشون خوب نیست
  • حسینی IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 0
    خیلی جالبه که آمریکا به ایران به دلیل تخلف در برجام شاکی باشد چون آمریکا خارج شده پس ایران هم باید خارج می شد که برای انداختن گناه وخروج از برجام آمریکا بهانه داشته باشد.
  • ناشناس IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    8 0
    دوست داره تخطي ميكنه به شما چه ارتباط داره
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    5 0
    اون ممه رو لولو برد. آقای آمریکا
  • DE ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    6 0
    واشنگتن: ایران از برجام تخطی می‌کند!//تا کور شود هرآنکه نتوان دید.بتوچه داروغه.تو دیگه تو بازی نیستی دُمت رو بگذار روی کولت برو گم شو بد ترکیب.تو برو پوشک القاعده و داعش و منافقین رو عوض کن که بدجوری خودشونو زرد کردند.
  • محمد IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    3 0
    خروج از برجام و NPT، قطع همه ی همکاری ها با آژانس و از سرگیری غنی سازی 20% با سانترفیوژهای پیشرفته بدون محدودیت آمریکاو اروپا رو باهم به زانو در خواهد آورد
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    7 0
    برو گمشو. یانکی
  • مهدی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    4 0
    آمریکا که خود از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و حالا از ایران می‌خواهد بدون تاخیر به تعهدات خود بازگردد یعنی قلدری هم حدی دارد اول خودت به برجام برگردد و تحریمها را لغو کن و بعد خسارت یکساله خروج از برجام ما را بپرداز ، و آنگاه ایران به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد ما منتظر کوچکترین اشتباه شما هستیم.
  • اکبر IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    3 0
    بی عرضگی دولت گرین کارتی روحانی امریکا را گستاخ کرده خدا سایه روحانی را ازسر مردم کم کنه آمین
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    1 0
    به نام خدا موضوع: درخواست خروج از برجام سلام علیکم تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر دشمنان زورگو، تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی و ارتباط با کشورهای غیر مستکبر است. آمریکا و این سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان حتی اگر در مقابل چشم ما، جنگ زرگری هم راه بیاندازند باز دو روی یک سکه اند. مگر یادمان رفته که امام راحل (ره) فرمود: «آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر.» امام خامنه ای قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ فرمودند: «برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد این را همه بدانند ... آن ها اگر پاره کردند ما آتش می زنیم.» ایشان سال گذشته، پس از خروج آمریکا از برجام در جلسه خصوصی با هیأت دولت فرمودند: «در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من می خواستم به ترزا مِی سفارش کنم راجع به سخت‌گیری نسبت به ایران، [امّا] او به من سفارش کرد درباره‌ی سخت‌گیری راجع به ایران! اینها این [جور] هستند دیگر. آن‌وقت تلفن می زند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان می کند. اینها را بایستی این‌جوری و با این چشم نگاه کرد؛ بدند اینها، اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها - نه به‌خاطر سیاستهای امروزشان ‌- به‌خاطر ذات خبیثی که حکومتهای اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خیلی حرف گفتنی اینجا زیاد است، نمیخواهیم حالا وارد آن مسائل بشویم.» سپس در یک جلسه عمومی فرمودند: «حالا گفته می‌شود که برجام را می‌خواهیم با این سه کشور اروپایی ادامه بدهیم؛ من به این سه کشور هم اعتماد ندارم. من می‌گویم به اینها هم اعتماد نکنید؛ [اگر] می‌خواهید قرارداد بگذارید، ... تضمین به دست بیاورید، تضمین واقعی، تضمین عملی، والا فردا اینها هم همان کاری را خواهند کرد که آمریکا کرد، [امّا] به یک شیوه‌ی دیگر.» رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال در حرم رضوی فرمودند: « در مورد ایران، از اواسط قاجار، اروپایی‌ها به ما ضربه زدند. در جنگهای ایران و روس، انگلیس‌ها به ایران خیانت کردند؛ به عنوان واسطه وارد میدان شدند، امّا از پشت خنجر زدند. در قضیّه‌ی امتیاز تنباکو، در قضیّه‌ی امیرکبیر و رفتاری که با امیرکبیر کردند؛ فشارهای انگلیس‌ها و سفارتخانه‌های اروپایی در تهران بود که پادشاه ابله قاجار را وادار کرد خون امیرکبیر را بریزد و او را که می توانس
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    سیاه چاله ای خوفناک بنام برجام: در زمان دموکرات ها اقای اوباما گفتند اگر میتوانستیم پیچ ومهره هسته ای ایران را باز میکردیم اما نمی توانیم قبل از برجام رژیم تحریمها فرو ریخته بود و کشور ها حاضر به انجام نظر ما در رژیم تحریمها نبودند بخاطر همین با برجام توانستیم ایران را به پنجاه سال قبل برگردانیم ،بعد از خروج امریکا از برجام اقای جان کری گفتند با توجه به برجام تقریبا هیچ عاید ایرانیان میشد ضمنا به بهانه تقریبا هیچ برای ایران میتوانستیم وارد فاز مذاکرات موشکی منطقه ای و حقوق بشری بشویم و چنانچه ایرانیان تمکین نمیکردند با واکنش جهانی روبرو شده و تحریمهای بسیارسخت و انزوای روزبروز بیشتر ایران شاهد بودیم واین همان چیزی بود که از اول مد نظر ما بود. اما متاسفانه ترامپ بدون در نظر گرفتن اینهمه سراسیمه از برجام خارج گردید. کارشناسان مستقل داخلی و خارجی ابراز میدارند وقتی که ایران برجام را امضا کرد تعجب ما را بر انگیخت بهیچ عنوان فکر نمیکردیم ایران برای بدست اوردن تقریبا هیچ و بستن راه بر روی خود با برجام موافقت نماید
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    از ماست که برماست هرچه دلسوزان گفتند گام به گام انجام شودبرجامیون که برجام را تا حد نازل شدن از طرف خدا بالا برده دلسوزان را به سخره گرفتند و حالاهم قورباغه ابو عطا میزند
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    به توچه. تو که از برجام خارج شدی!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    اندر حکایت برجام ؛ امریکا که امریکاست با برجام انقدر پیشرفت کردیم که بحربن هم برایمان کُری میخواند خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    رئیس جمهور دولت تدبیر وامید چندین بار بیان داشتند که امریکا دیگر هر کاری میتوانسته بوسیله تحریم های ظالمانه انجام داده است و دیگر چیزی در چنته ندارد و رجز خوانی میکند ای کاش رئیس جمهور تدبیر امید به صراحت اعلام میکرد که نه امریکا نه اروپا قابل اعتماد نیستند و بجای دنبال کردن اینگونه دیپلماسی فقط باید روی پای خودمان بایستیم کاش ایشان به جوانان برومند ایرانی اعتماد میکردند و کشور را از توقف وروکود حاصله از اعتماد به اجانب بیرون می اوردند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    برجامی که قرار بود مشکلات و معضلات را حل کند امروز تبدیل شده به بزرگترین معضل تاریخ معاصر ایران!!
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    امریکا وانگلیس اصلی ترین بازیگران سرنگونی وسقوط دولت قانونی دکتر مصدق در ایران بودند در ان روزها که جمهوری اسلامی ایران شکل نگرفته بود اما این شیاطین در ان زمان هم با ایران مشکل داشتند و نمیخواستند ایران مستقل باشد دیروز هم با پیشنهاد مذاکره بدترین و ننگیترین معاهده بنام برجام را به ایران تحمیل کردند و با گستاخی و قلدری پایبند ان نشدند دوباره امروز با فشار وتهدید دنبال مذاکره هستند، این همه گستاخی بدعهدی و قلدری برای چیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس