کد خبر 966019
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
واشنگتن

سخنگوی کاخ سفید به آزادی شهروند لبنانی که به جرم جاسوسی برای آمریکا در ایران زندانی بود واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتد پرس، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در واکنش به آزادی «نزار زکا» شهروند لبنانی که به جرم جاسوسی برای آمریکا در ایران زندانی بود، از اقدام ایران در آزاد کردن نزار زکا تشکر کرد.

با این حال سخنگوی کاخ سفید مدعی شد چندین شهروند آمریکایی دیگر نیز در ایران زندانی هستند و آمریکا از ایران می‌خواهد که آنها را نیز آزاد کند. وی به این سؤال یکی از خبرنگاران که آیا آمریکا در آزاد شدن نزار زکا نقشی داشته است یا خیر، پاسخی نداد.

بیشتر بخوانید:

توضیح سخنگوی شورای عالی امنیت ملی درباره علت آزادی نزار زاکا

عکس / نزار زاکا لحظاتی قبل از آزادی

البناء: آزادی زاکا نشانه هوشمندی ایرانی‌ها بود

ایران تأکید کرده است که آزادی نزار زکا صرفاً حسب درخواست «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان و با وساطت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام شده است.

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با پایگاه العهد لبنان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران «نزار زکا» شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دوجانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد.

براساس مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته و پس از سپری کردن ۴ سال از مدت محکومیت ۱۰ ساله با ارائه وثیقه از امتیاز آزادی مشروط استفاده کرد.

این جاسوس آمریکایی-لبنانی که دبیرکلی سازمان عربی اطلاعات و ارتباطات بوده، در زمینه فضای سایبری نیز فعالیت‌های مختلفی انجام داده و در اسنادی که از ویکی لیکس منتشر شده، آمده است: او پیش از این حامی جریان آزاد ملی لبنان بوده است، اما بعدها و در سال ۲۰۰۹ مسئولیت ستاد انتخاباتی جریان ۱۴ مارس در منطقه زحله را به عهده گرفت.

وی از افراد مورد اعتماد آمریکا محسوب می‌شده و سفارت آمریکا با وی در بیروت ارتباط نزدیکی داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    0 1
    اولین چراغ سبز ایران به آمریسکا درآستانه سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران انشاالله باب خوبی باشد برای کم کردن تنش بین ایران وآمریکا.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    این هم مثل اون جاسوس دیگری جیسون رضاییان می‌ره برعلیه ایران شکایت حقوق بشری میکنه
  • محمد IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    تو این معامله 100% به ایران یا حزب الله یا هر دو یه نفعی رسیده! بعدا معلوم می شه
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    نزار زکا پس از آزادی و خروج از ایران: بازداشت من «آدم ربایی» بود
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    تمام بزرگان ما مثل پیامبر و امام علی و امام حسن هم جنگ داشته اند هم صلح و آن هم بسته به اقتضای زمان و وضعیت سیاسی اقتصادی و نظامی زمان خود بوده است متاسفانه کشور ما در حال حاضر تحت شدید ترین و ظالمانه ترین تحریمها قرار گرفته و هیچ کشوری بخاطر ترس از آمریکا حاضر به حمایت از ما نیست و تمام نهادهای ظاهرا بین المللی تحت قیمومیت آمریکاست و تمام کشورهای اسلامی نیز بخاطر اختلاف مذهبی دنباله رو عربستان بوده و عربستان نیز افسار آنها را به آمریکا داده و ما نیز در دنیا به نوعی تنها مانده ایم و بدون تعامل با نظام اقتصادبین المللی امکان پیشرفت اقتصادی غیر ممکن میباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس