اس-۴۰۰

یکی از مقامات روسیه تاکید کرد که سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ طبق برنامه از پیش تعیین شده و بدون هیچگونه تاخیری به ترکیه صادر می‌شود.

به گزارش مشرق، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه گفت که صادرات سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ به ترکیه طی جولای آینده طبق برنامه انجام خواهد شد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد دربار زمان صادرات اس ۴۰۰ به ترکیه در جولای آتی گفت: توافقنامه‌های امضا شده میان روسیه و ترکیه بخصوص درباره اس -۴۰۰ بدون هیچگونه تاخیری و در تاریخ تعیین شده انجام خواهد شد و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های جایگزین «اف -۳۵» برای ترکیه+عکس

فشار آمریکا به هند به خاطر خرید اس ۴۰۰

روسیه: در ۲ ماه آینده تحویل اس - ۴۰۰ به ترکیه آغاز می‌شود

دسامبر سال گذشته (۲۰۱۷) ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس -۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

چند ماه قبل، یک هیأت از کنگره آمریکا با سفر به آنکارا، به ترکیه پیشنهاد داد که اگر سامانه‌های اس -۴۰۰ را از روسیه خریداری نکند، آنگاه می‌تواند جنگنده‌های اف -۳۵ که پول آنها را نیز پرداخت کرده‌، تحویل بگیرد. وزارت خارجه آمریکا همچنین پیش از آن تهدید کرده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس -۴۰۰ خریداری کند، تحریم خواهد کرد.

ترکیه طی قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، ۱۰۰ فروند جنگنده اف -۳۵ از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کرده است. این کشور هم‌اکنون مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار را به آمریکا پیش پرداخت کرده است و در تاریخ ۱ تیر، دو فروند از این جنگنده‌ها را طی مراسمی نمادین در پایگاه هوایی «فورت وورث» در تگزاس تحویل گرفت.

آمریکا مدعی است که سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ با تجهیزات ناتو ناسازگار بوده و در صورتی که این تجهیزات همزمان با سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ فعال باشند می‌تواند جنگنده‌های اف -۳۵ را به خطر بیاندازد.

اردوغان بارها تاکید کرده که ترکیه قصد ندارد قرارداد خرید سامانه اس -۴۰۰ از روسیه را متوقف کند و برنامه تحویل این سامانه طبق برنامه انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    0 0
    باید سوخو 57 بخریم
  • GE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    اشتباه نمیکنی؛ 100 فروند 1.2 میلیارد دلار ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس