کیوان خسروی

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان اعلام کرد آزادی نزار زکا به‌درخواست رئیس‌جمهور لبنان و با وساطت دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام گرفته است.

به گزارش مشرق، کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفتگو با پایگاه العهد لبنان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران «نزار زکا» شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دوجانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد.

در این زمینه:

عکس / نزار زاکا لحظاتی قبل از آزادی

خسروی تأکید کرد: «هیچ کشور سومی در آزادی زکا نقش نداشت و این اقدام صرفاً بنا به درخواست میشل عون رئیس جمهور لبنان و وساطت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام گرفت».

وی افزود: «باتوجه به نقش مهم و مؤثر آقای میشل عون در حمایت از جریان مقاومت در لبنان به درخواست وی پاسخ مثبت داده شد».

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان ساخت: «برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با "نزار زکا" صورت گرفت به‌طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می‌شود».

براساس مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته و پس از سپری کردن ۴ سال از مدت محکومیت ۱۰ ساله با ارائه وثیقه از امتیاز آزادی مشروط استفاده کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    7 1
    چرا شیخ حسن باید خواستار ازادی یک جاسوس باشد؟
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    3 1
    فرش قرمز واسه اومدن شینزو.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    2 0
    درآستانه سفر"آبه" به ایران نزارزاکا آزادشد!!!!!!! "آبه " درحالی به ایران سفر خواهد کرد که در جریان سفر ماه می ترامپ به ژاپن، رئیس جمهوری آمریکا مخالفتی با برنامه آبه برای دیدار با مقامات ایرانی نداشت. بعد از انقلاب اسلامی، سفر آبه به ایران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به تهران است پیش از او "تاکئو فوکودا" در سال 1978 به ایران سفر کرده بود.
  • DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    1 1
    نزار زاکا با وساطت سید حسن نصرالله آزاد شد با پرداخت چند میلیون دلار وثیقه ، حالا شما حساب کن پول وثیقه توی جیب چه کسی رفته ؟؟؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    2 0
    فکر نکنید چون لبنانی است همه بسیج شدند آزادش کنند. چون آمریکایی است و آمریکا خواسته. وگرنه شیعیان زیادی الان در آمریکا و کشورهای دیگر زندانی هستند که دولت لبنان یک بار هم پیگیری نکرده
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    حاشیه امنی ساخته اند برای جاسوسان چند صباحی در هتل زندان خوش بگذرانند بعد هم ازاد شوندایا اگر یک ایرانی هم بود باز چنین میکردند باج لاپوشانی گند کاری های پشت پرد ها را گرفته جاسوسان معدود کسانی هستند که از لابی گری ومافیای پشت پر ده ها خبردارندددانشمندایرانی درزندان امریکا رنج بکشد جاسوس امریکایی از زندان ایران مثل گاو پرواری ازاد شود این است اقتدار ملی ونفی سلطه گری وسلطه پذیری؟؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس