کد خبر 965880
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

واحد پول گرجستان، سطح قیمت شهر باتومی

واحد پول کشور گرجستان لاری است که نمادهای آن (GEL)، (₾) و (ლ) است (هر ۱ لاری گرجستان معادل ۵۴۰۰ تومان) است. از اسکانس های رایج گرجستان می توان اسکناس های ۱ لاری (با زمینه آبی)، ۲ لاری (نارنجی)، ۵ لاری (قهوه ای)، ۱۰ لاری (سورمه ای)، ۲۰ لاری (قرمز و کهربایی)، ۵۰ لاری (سبز)، ۱۰۰ لاری (یشمی، قرمز، نارنجی)، ۲۰۰ لاری (نارنجی) و سکه هایی چون ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ تتری و سکه های ۱ و ۲ لاری را نام برد. هر ۱ لاری نیز برابر با ۱۰۰ تتری است.

تورهای باتومی

تورهای باتومی اغلب به صورت تور ترکیبی با تفلیس توسط آژانس های مسافرتی ارایه می شوند، البته شاید هم بتوانید تور باتومی را به تنهایی پیدا کنید. آژانس های مسافرتی تورهای هوایی باتومی و تفلیس را در تعداد روزهای مختلف را ارائه می دهند. هزینه تورهای تفلیس + باتومی با توجه به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت هستند. هزینه تورهای ۷ شب و ۸ روز: بین ۲ میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان و هزینه تورهای ۴ شب و ۳ روز باتومی: بین ۳ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان. توجه داشته باشید که بیشتر تورهای هوایی باتومی کاملاً هوایی نیست و به این صورت است که ابتدا به تفلیس رفته و مسافت بین تفلیس و باتومی را با اتوبوس طی می کنند. فقط دو ایرلاین هستند که به صورت فصلی پرواز مستقیم به باتومی دارند و به همین علت، تورهای مستقیم و هوایی باتومی، کمی هزینه بیشتری دارند. هزینه تورهای باتومی با پرواز مستقیم: بین ۳ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان

هزینه های حمل و نقل درون شهری در باتومی

اتوبوس و مینی بوس، تاکسی، دوچرخه از گزینه های حمل و نقل در باتومی هستند که هزینه استفاده از آنها عبارتند از:

هزینه بلیت اتوبوس: ۱ لاری گرجستان (معادل ۵,۴۰۰ تومان)، هزینه مینی بوس: ۰.۴۰ لاری تا ۰.۶۰ لاری گرجستان، هزینه تاکسی: از ۳ لاری گرجستان

هزینه بنزین: لیتری ۱.۵ لاری تا ۲ لاری گرجستان

هزینه های اقامت در باتومی

انواع مختلفی از اقامتگاه ها با هزینه های مختلف وجود دارد از جمله:

هزینه اقامت در هتل های باتومی: هتل های ۳ ستاره: حدود ۳۲ لاری تا ۴۰۰ لاری گرجستان، هتل های ۴ ستاره: حدود ۵۰ لاری تا ۴۸۰ لاری گرجستان،

هتل های ۵ ستاره: بین ۸۵ لاری تا ۱۰۰۰ لاری گرجستان

هزینه اقامت در مهمان خانه و هاستل باتومی: بیش از ۲۰۰ مهمان خانه و هاستل در باتومی وجود دارد که به طور متوسط هزینه های آنها بین شبی ۱۰ لاری تا ۳۰۰ لاری گرجستان می باشد.

هزینه اقامت در آپارتمان های باتومی: هزینه ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت و بین شبی بین ۱۰ لاری تا ۵۰۰ لاری گرجستان است.

هزینه های غذا در باتومی

هزینه غذا در باتومی در رستورانهای مختلف متفاوت است مانند: هزینه رستوران های ارزان قیمت باتومی: حدود ۱۰ لاری تا ۱۷ لاری گرجستان، هزینه رستوران متوسط باتومی: حدود ۱۵ لاری تا ۳۰ لاری گرجستان، هزینه رستوران لوکس باتومی: از ۳۰ لاری گرجستان به بالا و هزینه فست فودهای زنجیره ای باتومی مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: بین ۹ لاری تا ۱۵ لاری گرجستان

هزینه های تفریح در باتومی

هزینه برخی از جاذبه های دیدنی باتومی عبارتند از:

۱ - نمایش دلفین ها در دلفیناریوم: ۱۵ لاری گرجستان ۲ - شنا با دلفین ها در دلفیناریوم: ۱۰۰ لاری تا ۱۵۰ لاری گرجستان ۳ - هزینه ورودی آکواریوم باتومی: ۲ لاری ۲ لاری گرجستان ۴ -آکواپارک (پارک آبی باتومی): ۴۰ لاری گرجستان ۵ - تورهای رفتینگ باتومی: حدود ۳۰ لاری تا ۵۰ لاری گرجستان ۶ - قایق سواری در باتومی: بسته به نوع قایق، تعداد نفرات و خصوصی یا عمومی بودن: بین ۱ لاری تا ۲۵۰ لاری گرجستان ۷ - پاراشوت در باتومی: هر ۱۵ دقیقه ۸۰ لاری گرجستان ۸ - قایق های موزی: ۱۰ لاری گرجستان ۹ - اسکوتر آبی یا جت اسکی: ۱۵ دقیقه، ۷۰ لاری گرجستان ۱۰ - فلای بورد: ۵۰ لاری تا ۱۳۰ لاری گرجستان

هزینه‌های پوشاک در باتومی

هزینه پوشاکِ برند و غیر برند در باتومی نسبت به تهران حدود ۲۰ تا ۳۰% کم تر از موارد مشابه است مانند:

هزینه یک شلوار جین برند در باتومی: حدود ۷۵ لاری گرجستان، هزینه یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام: حدود ۵۷ لاری گرجستان، هزینه یک جفت کفش نایک: حدود ۲۰۰ لاری گرجستان، هزینه جفت کفش چرم مردانه: حدود ۲۲۶ لاری گرجستان

هزینه سرویس موبایل در باتومی

هزینه مکالمه با موبایل در گرجستان نسبت به ایران خیلی بالا است. هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای تلفن همراه گرجستان در حدود ۰.۲ لاری گرجستان است. سه اپراتور به نام های مگتی کام ( MagtiCom)، بی لاین ( Beeline) و جئولاین ( Geocell) در گرجستان خدمات تلفن همراه دارند. هزینه هر سه اپراتور با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. سیم کارت های مگتی کام را با نام مگتی، بالی و یا بانی را در فرودگاه و یا تمام شعب این اپراتور و با قیمت ۵ لاری گرجستان می توانید تهیه کنید.

هزینه های سفر به استانبول

سفر به استانبول ممکن است مقصد گردشگری خیلی از ایرانیان باشد. قدم زدن در خیابان ها با وجود آب و هوای مطلوب، خرید کردن در بازارها و مراکز خرید، آفتاب گرفتن در سواحل با چشم اندازهای زیبا، بازدید از مساجد و بناهای تاریخی با تور استانبول تجربه لذت بخشی است. اما براورد هزینه های سفر به استانبول به چه صورت است؟ برای آگاهی الفبای سفر را همراهی کنید.

واحد پول ترکیه

لیر واحد پول کشور ترکیه بوده و نماد آن نیز (₺) می باشد. اسکناس های رایج ترکیه شامل ۵ لیر (قهوه ای و بنفش)، ۱۰ لیر (قرمز)، ۲۰ لیر (سبز)، ۵۰ لیر (نارنجی)، ۱۰۰ لیر (آبی) و ۲۰۰ لیر (بنفش) و سکه هایی چون ۱، ۵، ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ کروش ترکیه است. (هر لیر حدود ۱۹۰۰ تومان) می باشد.

خرید لیر ترکیه به دو شکل صورت می گیرد:
۱ - خرید دلار در ایران و تبدیل آن در صرافی های استانبول به لیر
۲ - خرید لیر در ایران و همراه بردن آن به ترکیه


تورهای استانبول

معمولاً تور استانبول هوایی، دارای تعداد روزهای متفاوتی هستند که این تورها از ۲ شب اقامت آغاز شده و تا ۱۲ شب هم ادامه پیدا می کنند. هزینه متوسط تور ۳ شب و ۴ شب با توجه به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت است

طیف هزینه ها برای ۳ شب و ۴ روز: ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان تا ۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان
طیف هزینه ها برای ۴ شب و ۵ روز: ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ارزیابی هزینه در استانبول

هزینه های حمل و نقل درون شهری استانبول

خلاصه هزینه های حمل و نقل در شهر استانبول به این صورت است:

استانبول کارت: ۱۰ لیر، کرایه ها: ۲.۳۰ لیر
مترو، تراموا، اتوبوس، قطار کابلی، کشتی‌های تندرو: ۲.۵ لیر (۲۵۰۰ تومان) با استانبول کارت و ۴ لیر بدون استفاده از کارت
تاکسی: ۵ لیر به بالا

لیست هزینه وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

هزینه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به گزینه های مختلف مختلف تقسیم می شود که عبارتند از:

مترو و تراموا: ایستگاه‌های مترو با تابلوهایی با حروف M به رنگ‌های آبی و قرمز مشخص هستند. برای استفاده از مترو تراموا از استانبول کارت می توانید استفاده کنید که بین ۲ تا ۳ لیر هزینه دارد.
اتوبوس: ایستگاه‌های عمده اتوبوس در قسمت میدان تکسیم، بشیکتاش، کاباتاش، کادیکوی و اوسکادور واقع شده است. برای استفاده از اتوبوس نیاز به استانبول کارت دارید.
تاکسی: قیمت پایه تاکسی ها در حدود ۳ تا ۴ لیر بوده و به ازای هر ۱ کیلومتر ۲-۳ لیر به کرایه اضافه می شود. همچنین برای ۱ ساعت انتظار، هزینه ای معادل ۲۱ لیر را باید بپردازید.
قایق و کشتی: مسیرهای قابل استفاده با کشتی و قایق شامل عبور از آسیا به اروپا، بالا و پایین رفتن در طول گلدن هورن و بسفر و گذر از جزایر پرینس است. بنادر اصلی در اروپایی استانبول، نزدیک دهانه‌ی گلدن هورن (امینونو و کاراکوی) در بشیکتاش و در کنار ایستگاه تراموای کاباتاش، ۲ کیلومتر آن طرف تر از پل گالاتا واقع شده است. قیمت بلیت‌های آن نیز ارزان و مناسب است و قابل پرداخت با استانبول کارت است.

هزینه اقامت در هتل های استانبول:

هتل های ۲ ستاره: حدود ۵۰ تا ۳۰۰ لیر، هتل های ۳ ستاره: حدود ۷۰ تا ۶۰۰ لیر، هتل های ۴ ستاره: حدود ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ لیر، هتل های ۵ ستاره: از ۱۴۰ لیر به بالا
هزینه اقامت در مهمان خانه و هاستل استانبول: هزینه مهمان خانه ها و هاستل های استانبول با توجه به امکانات و فاصله از مرکز شهر از شبی ۲۰-۴۰۰ لیر متغیر هستند.
هزینه اقامت درآپارتمان استانبول: هزینه ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. هزینه آپارتمان های استانبول از شبی ۳۰ تا ۱۰۰۰ لیر متغیر است.

هزینه های غذا در استانبول

هزینه غذادر رستورانهای مختلف استانبول متفاوت است از جمله:

هزینه رستوران های ارزان استانبول: حدود ۱۵-۲۵ لیر، هزینهرستوران متوسط استانبول برای دو نفر: حدود ۶۰ تا ۱۰۰ لیر، هزینه رستورانی لوکس استانبول: حدود ۴۰-۳۰۰ لیر، هزینه فست فودهای زنجیره ای استانبول مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۱۴ تا ۲۰ لیر

هزینه های تفریح در استانبول

هزینه تورهای کشتی کروز در بسفر: ۱۲۰ تا ۲۴۰ لیر، هزینه های ورودی جاذبه های استانبول:

هزینه برخی از جاذبه های گردشگری استانبول به این شرح است:

۱- ایاصوفیه: ۴۰ لیر، ۲- کاخ توپکاپی: ۴۰ لیر برای بلیت موزه + ۴۵ لیر برای بازدید از باقی بخش ها، ۳- مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی: رایگان، ۴- باسیلیکا سیترن: ۲۰ لیر، ۵- کاخ دولمه باغچه: ۴۰ لیر برای بازدید از همه قسمت ها، ۶- پارک آبی آکوامارین: ۳۰ تا ۴۵ لیر، ۷- پارک آبی دلفین: ۳۰ تا ۴۰ لیر، ۸- دلفیناریوم استانبول: ۶۰ تا ۴۵ لیر، ۹- آکواریوم استانبول: ۵۳ تا ۳۵ لیر، ۱۰- آکواریوم تورکوآ زو: ۱۳۰ لیر، ۱۱) حمام ترکی: حدود ۲۵ تا ۱۷۰ لیر

هزینه پوشاک در استانبول

هزینه پوشاک در استانبول مانند قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در استانبول حدود ۱۰ تا ۴۵% ارزان تر از موارد مشابه در تهران است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

شلوار جین برند در استانبول: حدود ۱۶۰ هزار تومان، پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام: حدود ۱۰۰ هزار تومان، یک جفت کفش نایک: حدود ۲۴۰ هزار تومان، یک جفت کفش چرم مردانه: حدود ۲۳۰ هزار تومان

هزینه سرویس موبایل در ترکیه

ترکیه دارای سه اپراتور تلفن همراه است با نام های ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا(avea) . در این میان، سیم کارت ترکسل کیفیت بهتری دارد. نرخ تماس در ترکیه در مقایسه با ایران زیاد بوده است و نرخ هر دقیقه مکالمه با سیم کارت ترکسل در حدود ۵۰۰ تومان می شود، اما به طور کلی تهیه سیم کارت های ترکی از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند و از آنجایی که نرخ رومینگها زیاد هستند و فکر می کنید که مکالمه زیادی را تلفن همراه صحبت می کنید بهتر است که از سیم کارتهای کشور ترکیه استفاده کنید.

هزینه های سفر به سنت پترزبورگ

سفر به کشور روسیه با فرهنگ غنی و جاذبه های جذاب و تاریخی ممکن است مقصد خیلی از شما باشد. همراه با الفبای سفر از هزینه های سفر به سن پترزبورگ مطلع شوید.

واحد پول روسیه، سطح قیمت سن پترزبورگ

روبل، واحد پول کشور روسیه است که نماد آن ₽ و حروف اختصاصی آن RUB می باشد. در حال حاضر هر ۱ روبل روسیه (معادل ۲۰۰ تومان) است. اسکانس های رایج روبل شامل ۵۰ روبل (آبی)، ۱۰۰ روبل (صورتی)، ۵۰۰ روبل (بنفش)، ۱۰۰۰ روبل (سبز) و ۵۰۰۰ روبل (نارنجی) بوده و واحد کوچکتر پول روسیه، کوپک نام دارد که هر روبل برابر با ۱۰۰ کوپک است. از جمله سکه های رایج روسیه می توان به ۱ و ۲ روبل و ۱۰ و ۵۰ کوپک اشاره کرد.

سطح قیمت شهر سن پترزبورگ

روسیه نسبت به تهران کشور گرانی محسوب می شود و هزینه ها در سن پترزبورگ در مواردی مانند مواد خوراکی، پوشاک و اجاره اقامتگاه ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد از تهران بیشتر است.

تورهای سن پترزبورگ

تورهای مختلف با هزینه های متفاوت برای سفر به سن پترزبورگ وجود دارد که عبارتند از:

تورهای ترکیبی سن پترزبورگ، معمولاً تور سنت پترزبورگ به صورت ترکیبی با مسکو ارایه می شود به این شکل که در تور به مدت ۷ شب، ۳ شب در مسکو و ۴ شب را در سن پترزبورگ سپری خواهید کرد. هزینه این تورها با توجه به زمان سفر، نوع آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت می باشد. هزینه تورهای ترکیبی مسکو + سن پترزبورگ: بین ۸ تا ۱۳ میلیون تومان

آشنایی با حمل و نقل عمومی سن پترزبورگ

در ادامه با گزینه های حمل و نقل درون شهری با تور سن پترزبورگ آشنا شوید:

مترو: ساعت کاری متروی سن پترزبورگ از ۵:۴۵ صبح تا ۰:۳۰ بامداد است و هزینه استفاده از مترو برابر با ۴۵ روبل روسیه (معادل ۹,۰۴۵ تومان) است که می توانید برای پرداخت آن از ژتون ها یا سکه های تک سفره و یا از کارت های چند سفره یا بلیت هوشمند سن پترزبورگ استفاده کنید. کارت های چند سفره متروی این شهر به این شکل هستند:

۱ - کارت های ۱۰ سفره با اعتبار ۱ هفته: ۳۳۰ روبل روسیه (معادل ۶۶,۳۳۰ تومان)
۲ - کارت های ۲۰ سفره با اعتبار ۲ هفته: ۶۶۰ روبل روسیه (معادل ۱۳۲,۶۶۰ تومان)

تراموا: هزینه سواری تراموا برابر با ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) بوده که به صورت نقد و یا با کارت می توانید آن را بپردازید.

+ سن پترزبورگ دارای ۳ نوع اتوبوس است: اتوبوس عمومی، اتوبوس برقی و اتوبوس های کوچک و معروف به مارشروتکا. میتوانید هزینه اتوبوس را نقدی پرداخت کنید و یا با استفاده از کارت الکترونیکی هنگام ورود به اتوبوس بر روی دستگاه کارتخوان، هزینه آن را بپردازید.

اتوبوس ها: استفاده از اتوبوس برای طی کردن مسیرهای مورد نظر دارای چالشهای مانند مشکل در خواندن ایستگاه های اتوبوس و یافتن مسیر هستند که البته برای حل آن می توانید از نقشه های آنلاین مانند مپ کارناوال یا گوگل مپ استفاده کنید. اتوبوس های عمومی شهر، سفید و سبز و یا زرد رنگ هستند. هزینه هر مسیر با توجه به خط اتوبوس، بین ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) تا ۱۲۰ روبل روسیه (معادل ۲۴,۱۲۰ تومان) بوده که با استفاده از پول نقد و یا کارت های پودوروزنیک می توانید هزینه آن را بپردازید.

اتوبوس برقی: نام اتوبوس های برقی سن پترزبورگ با استفاده از یک k قبل از عدد مشخص می شوند. این اتوبوس ها برای هر مسیر هزینه ای معادل با ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) دارند که برای پرداخت از پول نقد یا کارت های پودوروزنیک می توانید استفاده کنید.

مارشروتکا (Marshrutka): اتوبوس هایی کوچک و وَن مانندی هستند که هزینه این ون ها برای مسیرهای درون شهری کمی بیش تر از اتوبوس ها است. برای پیاده شدن از آنها تنها کافی است که به راننده مقصد خود را اعلام کنید.
اتوبوس آبی: در حال حاضر این قایق ها یا اتوبوس های آبی، فقط در یک مسیر درون شهر سن پترزبورگ مسافران را جا به جا می کنند. هزینه این قایق ها در روزهای هفته برابر با ۲۰۰ روبل روسیه (معادل ۴۰,۲۰۰ تومان) و در آخر هفته ۳۲۰ روبل روسیه (معادل ۶۴,۳۲۰ تومان) هستند.

تاکسی: تاکسی ها گران ترین گزینه های حمل و نقل در سن پترزبورگ هستند. ورودی تاکسی های سن پترزبورگ حدود ۱۵۰ روبل روسیه (معادل ۳۰,۱۵۰ تومان) بوده و به ازای هر کیلومتر در حدود ۱۲ روبل روسیه (معادل ۲,۴۱۲ تومان) تا ۳۸ روبل روسیه (معادل ۷,۶۳۸ تومان) به کرایه اضافه می شود. بهتر است بدانید راننده تاکسی های سن پترزبورگ به زبان انگلیسی تسلط ندارند و برای استفاده از تاکسی خوب است چند کلمه کاربردی به زبان روسی یاد بگیرید.

قطار: هزینه ها استفاده از قطارها با توجه به خط قطار و فاصله ای که طی میکنید بین ۱۰۰ روبل روسیه (معادل ۲۰,۱۰۰ تومان) تا ۴۰۰ روبل روسیه (معادل ۸۰,۴۰۰ تومان) متفاوت است.

هزینه های اقامت در سن پترزبورگ

هرینه اقامت در هتل های سن پترزبورگ: هتل های ۱ ستاره: بین ۱۰۰۰ روبل تا ۴۰۰۰ روبل روسیه، هتل های ۲ ستاره: بین ۵۰۰ روبل تا ۵۴۰۰ روبل روسیه، هتل های ۳ ستاره: بین ۱۲۰۰ روبل تا ۱۴۰۰۰ روبل روسیه، هتل های ۴ ستاره: بین ۲۰۰۰ روبل تا ۱۴۰۰۰۰ روبل روسیه، هتل های ۵ ستاره: بین ۴۹۰۰ روبل تا ۲۵۰۰۰۰ روبل روسیه

هزینه اقامت در آپارتمان و خانه های سن پترزبورگ: هزینه ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات متفاوت است. در سن پترزبورگ بیش از ۹۰۰ سوییت و آپارتمان وجود دارد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی متفاوت هستند.

هزینه آپارتمان و خانه های ویلایی سن پترزبورگ: از شبی ۹۰۰ روبل تا ۵۰۰۰ روبل روسیه متفاوت است.

هزینه اقامت در هاستل های سن پترزبورگ: بیش از ۳۰۰ هاستل مختلف در شهر سن پترزبورگ وجود دارد که هزینه آنها بین ۲۲۴ روبل روسیه (معادل ۴۵,۰۲۴ تومان) تا ۷۰ روبل روسیه (معادل ۱۴۰,۷۰۰ تومان) متفاوت است.

هزینه‌های غذا در سن پترزبورگ

رستورانها:

هزینه رستوران های ارزان قیمت سن پترزبوگ: حدود ۳۹۰ روبل تا ۷۰۰ روبل روسیه، هزینه رستوران متوسط قیمت سن پترزبوگ: حدود ۷۰۰ روبل تا ۱۵۰۰ روبل روسیه، هزینه رستوران لوکس سن پترزبوگ: در حدود ۸۰۰ روبل تا ۲۸۰۰ روبل روسیه، هزینه فست فودهای زنجیره ای سن پترزبوگ مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۲۵۰ روبل تا ۳۵۰ روبل روسیه

هزینه های تفریح در سن پترزبورگ

هزینه برخی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ عبارتند از:

۱- کلیسای معروف ناجی در خون: ۲۵۰ روبل روسیه، ۲-و رودی موزه آرمیتاژ و بخش های آن مانند کاخ زمستانی: ۷۰۰ روبل روسیه، ۳- ورودی کاخ پترهوف: ۱۰۰۰ روبل روسیه، ۴- کلیسای سنت ایزاک: ۲۵۰ روبل روسیه، ۵- ورودی کاخ و پارک کاترین: ۳۹۰ روبل روسیه، ۶- ورودی کلیسای پل و پیتر: ۴۵۰ روبل روسیه، ۷- ورودی قلعه سنت مایکل: ۴۵۰ روبل روسیه، ۸- ورودی کاخ استراگانوف: ۳۰۰ روبل روسیه، ۹- کاخ مویکا: ۷۰۰ روبل روسیه، ۱۰- تور گشت شهری در سن پترزبورگ: از ۳۰ دلار


**محتوای تبلیغاتی**

 

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس