محسن آرمین

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان از امکان حمایت بیشتر مردم از روحانی می‌گوید!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مقاومت زنگنه و استعفای بطحایی در مقابل «ساختار بیرون از دولت»!

«عباس عبدی»، فعال اصلاح طلب و از تئوریسین های جریان سیاسی خاص به تازگی طی اظهاراتی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به استعفای بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفته است:

«با اینکه به نظر نمی‌رسد دلیل استعفای بطحایی شرکت در انتخابات مجلس باشد و شاید اصلاً نامزد هم نشود، اما وزیری که در این شرایط وزارتخانه را رها کند و بخواهد برود نماینده شود را باید اخراج کرد. لذا گمان نمی‌کنم دلیل اصلی‌اش این باشد»

او با بیان اینکه طبعاً مسائل دیگری هم در استعفاها وجود دارد اما چون در ایران مسائل شفاف گفته نمی‌شود، این اتفاق‌ها و مسائل پیش می‌آید، تصریح می کند:

«ربطی هم به یک دست بودن یا نبودن دولت ندارد، شاید فقدان یک راهبرد جامع در دولت است که موجب این مشکلات می‌شود ضمن اینکه وقتی به جاهای سفت و مشکلات برمی‌خوریم، به یکدیگر شاخ می‌زنیم و عدم حل برخی مسائل را از چشم هم می‌بینیم.»

این فعال اصلاح طلب اما در بخش دیگری از صحبت هایش پیرامون استعفای بطحایی، با نادیده گرفتن حرفهای قبلی خود می گوید:

«ساختاری در بیرون از دولت وجود دارد که غیر مسئولانه فشار آورده و برخورد می‌کند. از طرفی چون کسی هم نیست که از وزرا دفاع کند، آنها باید خودشان این فشار را تحمل کنند، برخی مثل آقای زنگنه تحمل می‌کنند و بعضی‌ها خیلی حاضر نیستند که این فشارها و فضا را تحمل کنند .»[۱]

*ما قضاوت درباره تناقض آشکار صحبت های عبدی را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

اینکه اصرار دارد دوستانش در ستاد مشترک دولت و اصلاحات هنگام بروز مشکلات، مسائل را از چشم غیر می بینند. و هم او در بخش دیگری از صحبت هایش استعفای بطحایی را به وجود ساختاری در بیرون از دولت ربط می دهد که به مسئولان فشار می آورد و با آنها برخورد می کند!

اظهارات عبدی در حالی است که عبدا… ناصری از فعالان اصلاح طلب اخیراً در یک مصاحبه پیرامون استعفای بطحایی گفته است: -دلیل- اصلی استعفای وزیر آموزش‌وپرورش کشمکش در درون دولت بین نزدیکان آقای روحانی و برخی اعضای کابینه و مدیران ارشد قوه مجریه بوده است .[۲]

***

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان از امکان حمایت بیشتر مردم از روحانی می‌گوید!

«عبدا… ناصری»، فعال اصلاح طلب و عضو شورای مشورتی اصلاح طلب در بخشی از مصاحبه خود با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز اظهار کرد:

«جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ هزینه زیادی برای حمایت از آقای روحانی پرداخت کرده است. این در حالی است که عملکرد آقای روحانی متناسب با هزینه‌ای که اصلاح‌طلبان برای ایشان پرداخت کرده‌اند نبوده است. البته از این نکته نباید غافل شد که بخشی از عدم تحقق مطالبات بدنه اجتماعی جریان اصلاحات به نوع ساختار قدرت در کشور بازمی‌گردد. با این وجود برخی از رویکردهای آقای روحانی و به‌خصوص نحوه چینش مدیران اجرایی کشور به شکلی بوده که در راستای تحقق مطالبات مردم قرار نداشته است. در عین حالاگر آقای روحانی در سال‌های پایانی دولت خود تحولات جدی در رویکردهای خود ایجاد کند ممکن است با حمایت بیشتر افکار عمومی و جریان‌های سیاسی مواجه شود .»[۳]

*احتمالی که ناصری مطرح می کند اقلاً دو پیش شرط عمده اقتصادی دارد:

اول آنکه آقای روحانی باید بتواند تورم را به سالهای قبل بازگرداند و فی المثل افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مسکن و چند برابری قیمت خودرو را به ریل معقول سابق بازگرداند.

و دوم اینکه دولت محترم دست از تئوری های آدام اسمیتی در سیاست بردارد و به نظارت بر قیمت ها و کنترل قیمت اقلام اساسی مایحتاج مردم معتقد شود.

دو فرضی که بنیاد هر دو بر باد است و احتمال مورد اشاره ی ناصری که به نظر می رسد صرفاً برای امیدبخشی به ستاد اصلاحات و نجات دادن «تَکرار می کنم» از شماتت مردم بیان شده؛ محقق نخواهد شد.

***

طراحی فاز جدید معارضه با نظام در ستاد میرحسین موسوی

«محسن آرمین»، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ که پیش از این در برخی رسانه ها با عنوان پژوهشگر حوزه دین و دکترای علوم قرآنی هم معرفی شده است؛ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت اعتمادآنلاین، بر کاهش اعتماد مردم به نظام اسلامی و وجود فساد ساختاری در کشور! تأکید کرده و می گوید:

«مهم‌ترین تفاوت وضعیت امروز جامعه با سال‌های ۹۴ و ۹۶ کاهش شدید اعتماد جامعه به تغییر و بهبود و حل مشکلات و تامین مطالبات خویش است … روشن است که این حجم انبوه از مشکلات در کنار اخبار مستمر اختلاس‌ها و دزدی‌های بی‌سابقه و کلان که حکایت از فساد ساختاری دارد، تا چه اندازه می‌تواند بر روند کاهش اعتماد جامعه به کارآمدی نظام در حل مشکلات و از بین بردن امید به آینده روشن دامن بزند.»

او در خاتمه اظهارات خود نیز تصریح می کند: کاهش اعتماد جامعه مساله‌ای بسیار جدی و هزینه‌ساز است. [۴]

*تعدادی از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ طی ماههای اخیر بصورت همصدا اصرار دارند که اعتماد مردم به کارآمدی نظام اسلامی کم شده، فساد ساختاری ایجاد شده و امیدی به بهبود اوضاع نیست!

جدای از اینکه مشخص نیست این همصدایی و تأکید بر ناامیدی مردم هماهنگ شده است یا خیر؟! اما قید واضح مسئله نیز اینست که اگر هم بهانه ای برای اصرار بر ناامیدی مردم و بحران نمایی از اوضاع کشور در دست آقایان قرار گرفته؛ این بهانه را همین افراد و لیدر آنها با «تَکرار می کنم» به دست آورده اند و در ادامه نیز خود بهتر و بیشتر از همه می دانند که راه حل مشکلات کشور نیز «تکرار نکردن» است و لاغیر.

به سخن دیگر اینکه امروز حتی نوجوانان دبستانی هم می دانند که اگر تکرار می کنم نبود؛ مشکلات و گرانی ها هم نبود و بالتبع، کسی هم پیدا نمی شد که ادعا کند اعتماد مردم به کارآمدی نظام اسلامی کاهش یافته است.

برخی محافل تحلیلی از این می گویند که این القائات و اصرارها در کنار شائبه عمدی بودن برخی از گرانی ها؛ قصد ایجاد «فتنه اقتصادی» در کشور و شوراندن مردم علیه نظام اسلامی را دارد.

***

1_ https://khabarfarsi.com/u/71257373

2_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/259913

3_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/259913

4_ https://etemadonline.com/content/310563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    12 4
    مردمی که استان وان ترکیه رو اشغال میکنن و به فیلمای شاد علاقه دارن; ناامید نیستن. مشکلات همیشه هست.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      10 3
      ایران بهترین کشور دنیاست.
  • محمودیان IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    15 3
    وضعیت ان کسی که از اول با ایننظاممظلوم اسلامی تعارض داشته همین است که پیوسته ساز مخالفت با مظاهر ارزشی واعتقادات واخلاق اسلامی و....وهر چه که جزئ ارزشهای دینی واعتقادی است حرف یزنند وحتی عملا مخالفت خودرا ابراز دارند مثل فتنه 88. که به سیاست گذاری خاتمی خیانتکار وموسوی مزدور اجانب فتنه به پاکردند به همین جهت حرفهایشان مثل ... بیرون میاد
  • علی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    2 8
    حرف هاشون اگر نه کامل اما عموما درست است. بخشی هم فرافکنی میکنند. بخشی هم سیستماتیک معذرویت های پشت پرده ایحاد می کند
  • ali jt IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    8 3
    روشن است که این حجم انبوه از مشکلات در کنار اخبار مستمر اختلاس‌ها و دزدی‌های بی‌سابقه و کلان که حکایت از فساد ساختاری جریان اصلاحات دارد، تا چه اندازه می‌تواند بر روند کاهش اعتماد جامعه به کارآمدی اصلاح طلبان در حل مشکلات و از بین بردن امید به آینده روشن دامن بزند.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    7 1
    آقای آرمین اینقدر ماله کشی نکن، فعلا که فساد ساختاری در زندگی و آئین و خانواده‌های اصلاح طلبان(منفعت‌طلبان) جریان داره ولی شما میخواهی به نظام و عموم مسئولین تعمیم بدهی تا خودتون این وسط گم بشید. آرمین عاشق اون ریشت هستم ک معلومه خیلی ریاکارانه است، چون الان کسی دیگه اینطوری ریش نمیزاره مگه جوونهای بادی بیلدینگی با خالکوبی روی بازو.....
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    1 11
    در چند روز اخیر تعداد زیادی ایرانی از امریکا وارد ایران شده اند. ایا این ایرانیان جاسوس هستند یا هدفی خاص دارند؟ ضمنا مردم تحصیل کرده دیگر اکنون تفکرات واهی عربی اسلامی را شناهته اند . لذا بجز افراد بی سواد دیگر کسی از تفکرات اسلامی حمایت نمی کند. لذا حتی اگر مردم به دزدان و جاسوسان امریکائی رای بدهند دیگر به طرفداران اسلامی رای نخواهند داد
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      1 2
      یعنی همه با سواد ها دوست دارند همین الان گاو شیرده و کاسه توالت دوا نالد بشن ؟وای خدا منو بکشه زودتر نبینم
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    26 2
    فقط می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آور!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    0 0
    عباس اقای عبدی اقای ناصری و اقامحسن ارمین هر از چند گاهی که نه مرتب این قدر افاضه می کنند فکر نمی کنند اخه حرف مهمی نمی زنند. فکر فردایشان را نمی کنند که در قیامت به خاطر این پرت و پلاهایی که می گویند ممکن توی فلان جایشان (معقده من النار ) آتش جهنم بکنند اخه ادم هر کانالی می بینه اینها این همه حرف های مهم می زنند قبلا علی اقا مطهری هم بود اماالان این چند نفر چرا این قدر حرف های بی خود می زنند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    7 2
    هم فتنه اقتصادی، هم اینکه میدونن که کارشون تمامه، دوباره فتنه انتخاباتی
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    3 1
    فعلا بخش بزرگی از جریانات اصلاح طلب غربی در ایران به فساد اقتصادی و ناهنجاری اعتقادی و اخلاقی متهم هستند .
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    3 1
    بزرگترین مشکل این جماعت اینه که حاضر به پذیرش مسئولیت اشتباهات خود نیستند و یا به تعبیر بهتر اصلاً افراد مسئولیت پذیری نیستن و دائماً از دیگرانی غیر از خود و همپالیگهاشون توقع دارن و در مواجهه با اشتباهات و خطاهاشون به دنبال دشمن موهوم برای سرپوش گذاشتن بر آنها میگردند. و نهایتاً اینکه تنها چیزی که توش خیلی مهارت دارن بیان مُهملات و اراجیف و تخیلات ذهنیشون در قالب گفتارهای فلسفی و ادبی بلیغ و زیبا هستش.
  • FR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    3 2
    بسمه تعالى زمان محاكمه و اعدام مير حسين موسوي و مخلفات ان فرا نرسيده است ؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    4 2
    اصلاح طلبان عامل اصلی انحراف انقلاب اسلامی هستند و برای همین عذاب دردناکی در دوزخ خواهند داشت
  • FR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    1 1
    ....زنگنه که خودش اصل فشار است و...! روحانی هم حتی اگر شرایط لازم را ایجاد کند مسلما نتیجه عملش به حساب اصلاح طلبها ریخته نخواهد شد وباز هم و.... جواب آرمین را هم که به بهترین نحو داده اید .....اینها میخواستند هم از توبره براندازها بخورند وهم سر در آخور دولت داشته باشند که ناامید شده اند.
  • ناشناس IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    5 1
    انتخاب دوباره ایشان میخی است بر تابوت عدالت اجتماعی
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    سرپوش گزاری اعمال زشت اصلاحات مربوط به نجفی و ماست مالی ان با استعفای بطحایی عجب روزگاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس