یمن (1).jpg

رزمندگان یمنی در مرزهای مشترک شمال استان صعده و جنوب استان عسیر عربستان بازهم جواب کوبنده به مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی دادند.

به گزارش مشرق، از جنوب استان عسیر عربستان و مناطق مرزی مشترک با شمال استان صعده یمن خبر می‌رسد، دهها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی، عملیاتی را علیه مواضع نیروهای یمنی در حومه گذرگاه مرزی «علب» انجام دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، مزدوران سعودی حملات را با پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی و پهپادهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی علیه رزمندگان یمنی در منطقه «ابوب الحدید» ترتیب دادند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی جنگنده‌های عربستانی از مناطق تحت کنترل عقب نشینی نکردند و پس از درگیری‌های چند سخت و طولانی موفق شدند پیشروی مزدوران سعودی را در این محور متوقف کنند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: رزمندگان یمنی در نهایت پس از ۱۲ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر حملات نیروهای مزدور رژیم سعودی را در منطقه «ابوب الحدید» در حومه گذرگاه مرزی «علب» به طور کامل دفع کردند.

وی از کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها خبر داد و گفت: نیروهای یمنی خسارت‌های زیادی را هم به تجهیزات نظامی مزدوران سعودی در این محور وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از دفع حملات، دو خودروی نظامی حامل مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی را در حومه گذرگاه مرزی «علب» با موشک‌های حرارتی هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به گزارش مشرق، یگان‌های تک تیرانداز جبهه مقاومت انصارالله نیز در جریان یک عملیات دقیق و ویژه در حومه گذرگاه مرزی علب موفق شدند ۱۵ تن از مزدوران سعودی را شکار کنند و به هلاکت برسانند.

از محور «مجازه الشرقیه» در جنوب شرق استان عسیر عربستان خبر می‌رسد، نیروهای یگان موشکی در یک عملیات توانستند یک خودروی نظامی حامل مزدوران را با موشک حرارتی هدف قرار دهند و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، در یک هفته گذشته چند خودروی نظامی حامل نیروهای مزدور رژیم سعودی در منطقه «مجازه الشرقیه» در کمین موشک‌ها و تله‌های انفجاری رزمندگان یمنی گرفتار و منهدم شده اند.

اعلام الحربی

خبرها حاکیست، نیروهای یمنی در تلاش هستند با سیطره بر حومه منطقه «مجازه الشرقیه» فشار را بر رژیم سعودی در استان عسیر افزایش دهند و همزمان راه جدیدی را برای نفوذ به غرب استان نجران عربستان باز کنند.

یگان توپخانه رزمندگان یمنی نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع مزدوران را در حومه منطقه «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان هدف قرار دادند و خسارت‌های زیادی را به آنان وارد کردند.

منطقه راهبردی «الربوعه» دروازه جنوب غربی استان عسیر عربستان و دروازه شمالی برای ورود به بخش «باقم» در شمال استان صعده یمن محسوب می‌شود و نقطه اتصال به استان جیزان به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی تلاش می‌کنند نفوذ خود را از منطقه الربوعه در مناطق جنوب غرب و جنوب استان عسیر عربستان افزایش دهند تا راه برای پیشروی بیشتر در استان جیزان فراهم شود.

استان عسیر در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با بخش باقم واقع در شمال استان صعده است؛ بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شرق استان عسیر در پنج سال گذشته به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    12 24
    خاک بر سرتون سبز که داره کم تر میشه .
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
      7 2
      خاک بر سر خود حمارت
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
      2 3
      بیشتر نقشه دست عربستان داعشه
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
      8 3
      قرمزها همه اش بیابان برهوت است. باشه مال آل سعود و امارات.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    1 4
    همه یمن اشغال شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس