کد خبر 965354
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
الکساندر یفیموف

سفیر روسیه در سوریه به موضع گیری درباره ادلب و آینده آن پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در سوریه گفت: برخی کشورها که در جنگ نظامی ضد سوریه شکست خورده اند به دنبال به کارگیری ابزارهای دیپلماتیک و مالی برای نابودی حق ملت سوریه در حمایت از حاکمیت و تمامیت اراضی آن هستند.

بیشتر بخوانید:

از قدرت‌نمایی نیروهای سوری در جنوب استان ادلب تا بن بست تروریست‌ها در شمال استان حماه + نقشه میدانی و عکس

وی افزود: روابط روسیه و سوریه روابط دوستی راهبردی است. سوریه در کنار ملت و دولت سوریه در برابر تهدید تروریسم مورد حمایت خارجی ایستاد و این منجر به بازگشت بیشتر اراضی به دست دولت سوریه و بازگشت تدریجی امنیت به سوریه شد.

یفیموف با اشاره به تلاش‌های روسیه برای حل دائمی بحران سوریه از طریق روند سیاسی از نشست گفتگوی ملی سوری-سوری در سوچی به عنوان گامی در این راستا یاد کرد.

سفیر روسیه در سوریه با اشاره به اوضاع ادلب، گفت: ارتش سوریه با مشارکت نیروی هوایی روسیه در حال حاضر مشغول عملیات برای نابودی تروریسم در ادلب هستند. فقط به مواضع تروریست‌ها که بر اساس اطلاعات دقیق شناسایی شده اند، حمله می‌شود. اوضاع کنونی در ادلب موقتی است و هدف نهایی بسط سیطره دولت سوریه بر ادلب است و اجازه ماندن وضع بر همین منوال داده نمی‌شود. روسیه به مبارزه با تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر ضرورت پایان دادن به حضور نظامی خارجی نامشروع در سوریه تاکید کرد.

یفیموف همچنین با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های روسی در دوره ۶۱ نمایشگاه بین المللی دمشق، اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های روسی به سرمایه گذاری در سوریه و کمک در بازسازی سوریه و اجرای پروژه‌ها در آن اهتمام داردند.

سفیر روسیه در سوریه به تبادل هیأت‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور و حضور مقامات و بازرگانان سوریه در بسیاری از همایش‌های اقتصادی روسی، از جمله همایش‌های اقتصادی سن پترزبورگ و یالتا، اشاره کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس