محسن رضایی نمایه

دبیر مجمع تشخیص با بیان اینکه اقدام نظامی در ظاهر یک حمله است، گفت: آمریکایی ها می‌دانند که توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچک‌ترین اقدامی بکنند تمام منطقه آتش خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» به سوالات مجری این برنامه پاسخ داد.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال‌های گذشته دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی و آرمانهای امام تغییر نکرده است و همچنان این آرمانها مورد توجه مردم است و شما دلیل آن را چه می‌دانید، گفت: این دو موضوع با هم مرتبط هستند. علت ارتباط آنها هم این است که انقلاب ما یک انقلاب بسیار عظیمی بوده است. اگر انقلاب ما در حد یک اصلاح یا یک ترمیم مختصر در گذشته بود امروز نه نامی از امام بود و نه این دشمنی‌ها با ما ادامه پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا می‌آیند!

میانجی‌گری برای هیچ

وی با بیان اینکه ملت ایران با پشتوانه رهبری امام خیز بلندی برداشته است، گفت: این جهش برای رسیدن به آرمانهای بزرگ در پیش گرفته شده است. انقلاب یک رویداد نبود و یک راه است. راهی که ما را به آرمانهای بزرگ مان برساند و عظمت‌های گذشته را برای ما تکرار کند تا ما به مجد و تمدن بزرگ برسیم و بسیاری از عقب ماندگی‌ها و تحقیرها پاسخ دهیم.


دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: این راه را امام در مقابل ما گذاشته است و چون این راه ادامه دارد امام زنده است. کسانی که مخالف این راه هستند قاعدتاً صف بندی خود را مقابل ما داشته و خواهند داشت.


رضایی با تاکید بر اینکه این آمریکا است که با ما درگیر است، گفت: ما راهی را انتخاب کرده ایم و آمریکا مخالف این راه است. لذا با ما درگیر است و ما وادار می‌شویم که مقاومت کنیم؛ بنابراین راه ما راه مقاومت است. برای عبور کردن و جلو رفتن باید به مقاومت ادامه دهیم آمریکایی‌ها این پیشرفت و جلو رفتن را به ضرر خود می‌دانند زیرا شکل گیری یک قدرت بزرگ و مستقل در شمال خلیج فارس و کانون انرژی جهان برای آمریکا غیر قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه آمریکایی یک دوران شیرین اما بسیار سیاه را برای ایران داشته اند و می‌خواهند دوباره به آن دوران بازگردند تصریح کرد: دوران پهلوی جزو سیاه‌ترین دوران‌های تاریخ ایران بوده است و مبارزه ما بسیار مبارزه تعیین کننده ای است و تا رسیدن به اهداف و آرمانهای بزرگ خود، این مبارزه را در پیش داریم.

کوچک‌ترین اقدام علیه ایران باعث آتش گرفتن منطقه خواهد شد

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبر انقلاب در مراسم سی امین سالگرد رحلت حضرت امام یکی از خصوصیت‌های امام را بحث مقاومت مطرح کردند و در ذهن برخی از جوانان ما این سوال پیش می‌آید که مقاومت چیست؟ لطفاً مقاومت را تبیین بفرمائید، گفت: یک دشمنی جدی از ابتدای انقلاب با ما ایجاد شده است و تاکنون دو نوع فشار آمریکایی به ما آورده اند؛ یکی فشارهای سخت مثل جنگ، کودتا، شورش، ترور، انفجار و حتی حمله نظامی در طبس که در دهه اول انقلاب با آن مواجه بودیم و ما با مقاومت توانستیم کلیه فشارها را به یک توانایی بسیار بزرگ و عظیم دفاعی- سیاسی تبدیل کنیم که امروز سپر دفاع ملت ایران است. حتی اخیراً می‌بینیم که آقای ترامپ و تیمش می‌گویند ما بدنبال جنگ اقتصادی سخت علیه ایران هستیم اما به هیچ وجه قصد حمله نظامی نداریم؛ چون نمی‌توانند. اگر می‌توانستند این کار را می‌کردند.

رضایی با بیان اینکه کار نظامی در ظاهر یک حمله است، خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند که توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچک‌ترین اقدامی بخواهند بکنند تمام منطقه آتش خواهد گرفت و چیزی برای دوستان آمریکا و اسرائیل و منافع آنها در منطقه باقی نخواهد ماند.

وی فشار دهه اول را نظامی و سخت دانست و افزود: با مقاومت توانستیم فشارها را تبدیل به یک توانایی بزرگ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با ذکر خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت: در آن موقع دیدیم در خط مقدم تعدادی از عشایر ما با برنو آمده اند و در خاکریز صف بسته اند. یک ماشین از برادران ارتش آمد که مهمات پخش می کرد و این برادران گفتند که ما هم مهمات می خواهیم. از آنها پرسیدم تفنگ شما چیست و گفتند: برنو. به انها گفته شده این تفنگ ۴۰ – ۵۰ سال پیش از رده خارج شده است و ماشین از آنجا رفت؛ این عشایر با حسرت به ماشین نگاه کرده و به آمریکا و اسرائیل و انگلیس فحش دادند. آن حسرت امروز به موشک های ۲۰۰۰ کیلومتری تبدیل شده است.

رضایی با بیان اینکه زمانی ما در خطوط مقدم فشنگ نداشتیم اما امروز وقتی داعش در ایران کار بکند فرماندهانش در ۲ هزار کیلومتر آنطرف تر وقتی اطلاعیه دادند بلافاصله با موشک هایمان همان نقطه را بمباران کردیم. بنابراین فشار نظامی پایان پیدا کرد و ۱۰ سال بیشتر ادامه پیدا نکرد گفت: ۳۰ سال است کشور ما در امنیت است و ملت ما از امنیت بی نظیر در منطقه برخوردار است. ما با مقاومت خود فشارهای نظامی را تبدیل به بازدارندگی بزرگی کردیم.

باید مقاومت انقلابی را در پیش بگیریم

وی با اشاره به فشارهای دیگر آمریکا علیه ایران گفت: عمده این فشارها در محور اقتصاد بود؛ ما در این ۴۰ سال تحریم بودیم. هر چند امروز شدیدترین تحریم ها را داریم اما در سال ۹۱ هم تحریم های سنگینی شدیم که اروپاییها در سال ۹۰ و ۹۱ گفتند ما شش ماهه کار ایران را تمام می کنیم. آن موقع اروپایی ها جلوتر از آمریکایی ها علیه ما میدانداری می کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه برجام قرار بود تحریم ها را از بین ببرد و آن تحریم ها، تحریم های ۹۰ و ۹۱ بود، گفت: تحریم های قبل از برجام تحریم های سختی بودند و امروز شاهد تحریم های بعد از برجام هستیم.

رضایی گفت: مسئله مهمی که ما الان داریم این است که چرا تحریم های امنیتی و دفاعی پایان پیدا نمی کند؟ باید کاری کنیم که این تحریم هایی که امروز با آن مواجه هستیم به عنوان آخرین تحریم ها از جلوی پای ایران کنار برود.

وی با تاکید بر اینکه باید مقاومت انقلابی را در پیش بگیریم، ادامه داد: مقاومت ما نباید صرفاً به شکست دشمن منجر شود. آمریکا اگر شکست بخورد ۵ سال دیگر نیز تحریم دیگری خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام مقاومت را مختص تمام ملت های دنیا عنوان کرد و گفت: هیچ ملتی نبوده است که با مقاومت پیروز نشده باشد. هیچ ملتی نیز نبوده است که از طریق سازش موفق شده باشد. نوع مقاومت ملت ما با مقاومت ملت های دیگر متفاوت است. هر مقاومتی که تاکنون صورت گرفته موفق بوده است.

رضایی با بیان اینکه مصدق زمانی که به سمت آمریکایی‌ها حرکت کرد سرنگون شد، گفت: فشارهای دشمن در مقابل پیشرفت ما هست و ما اگر به سمت جلو حرکت نکنیم که آنها به ما کاری ندارند.

وی بیان کرد: اگر ما پیشرفت را نخواهیم، اگر نخواهیم ملت بزرگی باشیم و استقلال داشته باشیم و صرفاً یک برده باشیم، آنها با ما کاری ندارند در واقع این فشارهای دشمن به دلیل پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مطمئن باشید اگر فشارهای آمریکا نبود ما امروز این میزان از قدرت و توان را نداشتیم، این سازمان قدرتمند اطلاعاتی را نداشتیم، ما در مقابل همه این فشارها توانسته موفق شویم و رو به جلو حرکت کنیم. این فشارها هزینه داشته اما دستاوردهای بزرگی هم داشتیم.

رضایی ادامه داد: هرچه که ایران بزرگتر شود آمریکا کوچکتر میشود، هرچه ایران توسعه بیشتری پیدا کند آمریکایی‌ها بیشتر از منطقه خارج خواهند شد. امروز شما ببینید که عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و بسیاری از کشورهای منطقه سمت و سوی خود را از آمریکا به سمت ایران آوردند.

وی تصریح کرد: بنابراین یک جایگزینی قدرت در حال اتفاق است در واقع هر چقدر ایران بزرگتر شود آنها کوچکتر خواهند شد. آمریکا در حال دست و پا زدن برای آن است که از منطقه خارج نشود و در برخی جاها همچنان بماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران همینطور که به عراق و سوریه نرفت بلکه از ما تقاضا کردند. مشی ما استکباری نیست و به همین دلیل است که مردم منطقه از ما استقبال می‌کنند اما آمریکایی‌ها این طور نیستند.

رضایی افزود: ملت‌های منطقه از آمریکا دوری می‌کنند و به سمت جمهوری اسلامی ایران نزدیک می‌شوند.

رضایی در خصوص موضوع مقاومت فعال اظهار داشت: این مقاومت فعال را می‌توان یک فرایند دانست که مرحله اول آن فرصت سازی و شکست دشمن است و مرحله دوم آن این است که ما بتوانیم از این فرصت‌ها بهره‌برداری کرده و به توانایی تبدیل کنیم.

وی گفت: بنابراین یک فرایند را باید طی کنیم و در این فرایند تنها شکست دشمن منظور نیست. آمریکایی‌ها سه هدف را در منطقه دنبال می کنند که هدف اول آن ایجاد برخی شکاف‌ها و دوگانگی های عمیق میان جامعه، دولتمردان و مردم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف آمریکا ایجاد اختلاف و شکاف میان مردم و مسئولین است. هدف دیگر آنها این است که با ایجاد فشار و تحریم بتوانند امنیت جمهوری اسلامی ایران را که خاری در چشم دشمنان است را تحت تاثیر قرار دهند. آنها می‌خواهند جامعه ما به سمتی برود که بر اثر فشارهای اقتصادی مردم به خیابان‌ها بریزند و ناامنی اجتماعی به وجود آورند.

رضایی بیان کرد: آمریکا به دنبال این است که با دنبال کردن این استراتژی‌ها ما را به پای میز مذاکره بکشانند، بنابراین این سیاست‌های فشار و تحریم برای مذاکره با ایران است. در واقع اگر مذاکره‌ای نباشد فشار هم بی خاصیت خواهد شد. مسئله مذاکره هدف نهایی آمریکا است.

وی افزود: امروز شنیدیم که وزیر خارجه آمریکا خبر از تحریم پتروشیمی ایران داده که البته موضوع جدیدی نیست بلکه نشان از دست خالی بودن آمریکا است که صرفاً با جنگ روانی در پی کسب توفیق در برابر جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت، مجلس، دیگر نهادها، مسئولین و مردم همه نشان دادند که دو قطبی در جامعه ما معنا ندارد. هر چه آمریکایی‌ها فشار و تحریم را علیه ما بیشتر کنند انسجام و اتحاد داخلی ما بیشتر می‌شود. اگر آمریکا به دنبال مذاکره بود خودشان با کارهایی که انجام دادند باعث شدند که مسئله مذاکره کاملاً از بین رود.

رضایی ادامه داد: هیچ‌کس قبول نمی کند در چنین شرایطی وارد مذاکره با طرفی شود که قلدر مآبانه وارد میدان شده و تقاضای نشستن پای میز مذاکره را دارد. آمریکا همین الان از نظر ما شکست خورده است و شکست آنها موضوع قطعی است.

وی بیان کرد: شما ببینید آنها ابتدا ۱۲ شرط بدتر از ترکمانچای را اعلام کرده بودند برای مذاکره با ایران و اخیراً هم گفتند که ما اصلاً شرطی برای مذاکره با ایران نداریم.

رضایی ادامه داد: در زمان آقای بوش دستور حمله نظامی به ایران داده شد و قرار بود که بعد از حمله به عراق به ایران حمله کنند. اما مقامات نظامی توصیه کردند که چنین کاری را انجام ندهند چرا که اینها تحلیل عمیق و دقیقی از شرایط و توان نظامی دارند.

وی گفت: تحلیلگران نظامی آمریکا در تحلیلی که اخیراً بر جنگ ایران و عراق در طول هشت سال دفاع مقدس داشتند، گفتند که نیروهای نظامی ایران از غافلگیری و انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و هیچ حمله‌ای مشابه حمله قبلی از سوی آنان صورت نگرفته و همواره با ابتکار و خلاقیت روبرو بودند اینها جز اسناد مطالعاتی نیروی دریایی آمریکا است.

موضوع جنگ نظامی آمریکا چیزی جز یک مانور تبلیغاتی و ژست بیشتر نبود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به همین دلیل است که آنها هفته‌ای چند مرتبه می‌گویند که ما قصد درگیری نظامی با جمهوری اسلامی ایران را نداریم. اما به هر حال نیروهای مسلح ما آمادگی لازم برای هرگونه موضوعی را دارند و از هوشیاری لازم برخوردارند و با رصد دقیق شرایط مسلط بر اوضاع هستند.

وی بیان کرد: بنابراین، موضوع جنگ نظامی آمریکا چیزی جز یک مانور تبلیغاتی و ژست بیشتر نبود که خیلی هم زود باد آن خالی شد و تأثیر خودش را در جامعه ما خیلی زود از دست داد. شما ببینید ژست اعزام ناوهای آمریکایی به منطقه خلیج فارس از نظر آنها می‌توانست ۴ یا ۵ ماه کشورمان را تحت تاثیر قرار بدهد اما ۴ یا ۵ روز بیشتر چنین اتفاقی نیافتاد.

رضایی بیان کرد: این یک امر طبیعی است که کسانی که با خوش خیالی و اشتباه محاسباتی وارد یک پروسه‌ای می‌شوند در ابتدا خیلی خوشحال اند و فکر می‌کنند که پیروزی بزرگی را به دست خواهند آورد، اما چون مبنای تصمیم‌گیری آنها بر اساس خوش خیالی بوده است به محض آنکه به یک بن‌بستی برسند دچار از هم پاشیدگی روحی روانی شده و کنترل خود را از دست می‌دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همه جهان نگاه می‌کنند که چرا آقای ترامپ با ایران وارد چنین منازعه‌ای شده و امکان موفقیت وی را زیر ۱۰ درصد می‌دانند.

رضایی با بیان اینکه عدم تعادلی را که امروز در دولت آمریکا می‌بینیم به دلیل به بن بست رسیدن آنها است، گفت: آنها می‌خواهند زمان شصت روزه‌ای که از طرف شورای عالی امنیت ملی اعلام شده را به ۳ تا ۵ ماه بکشانند تا شاید مقاومت ما را از بین ببرند اما در مقابل، ما آمریکا را هزینه مند خواهیم کرد.

رضایی بیان کرد: آقای ترامپ باید بداند که هزینه زیادی را برای ادامه فشارها علیه ایران خواهد پرداخت. آقای ترامپ باید بدانند که تهدید ملت ایران نتیجه اش چه خواهد بود، دولت آمریکا و تیم آقای ترامپ باید بدانند که ملت ایران به هیچ وجه در برابر این فشارها تسلیم نخواهد شد، آمریکا باید بداند که تا زمانی که این فشارها ادامه دارد هزینه‌هایی را هم پرداخت خواهد کرد.

وی در خصوص انتطار ایران از کشورهای اروپایی در قبال برجام گفت: اروپایی‌ها باید به تعهدات برجامی خود بازگردند و نباید به دنبال زمان گرفتن از جمهوری اسلامی ایران باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اتحادیه اروپا امروز به عنوان یک قدرت اقتصادی به حساب می‌آید. آنها یک قراردادی را با ما امضا کردند که امضای روسیه و چین هم پای آن است و یک توافق بین المللی به حساب می‌آید، بنابراین باید به تعهدات خودشان پایبند باشند.

رضایی ادامه داد: اینکه آنها صرفاً بخواهند با ایجاد کانال مالی موسوم به اینستکس با ایران ارتباط داشته باشند به هیچ وجه ما را قانع نخواهد کرد. آنها باید از محصولات نفت و پتروشیمی ما خرید داشته باشند و البته شرح وظایف اروپایی‌ها نسبت به ایران در برجام به طور کامل در آن قرارداد قید شده است‌.

وی بیان کرد: ما فعلاً در خصوص اروپایی‌ها پیش داوری نمی‌کنیم و امیدواریم که آنها به تعهدات خود پایبند باشند اما اروپایی‌ها باید بدانند که ملت و دولت ایران نجابت به خرج داده و فرصت دوباره و ۶۰ روزه‌ای را به آنها داده اند که امیدواریم از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خود از نظر تاریخی هستند، افزود: هیچ‌گاه آنها از بُعد اقتصادی، سیاسی و همکاری‌های بین‌المللی در چنین شرایطی قرار نداشتند.

رضایی ادامه داد: شاید اگر ۲۰ سال پیش آنها تهدیدی می‌کردند، احتمال وقوع آن تهدید ۸۰ تا ۹۰ درصد بود اما اگر امروز همان تهدیدها را انجام دهند احتمال وقوع آن را ۱۰ تا ۲۰ درصد قلمداد می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز دیگر زمان آن نیست که آمریکایی‌ها بگویند ایران یا با ما است یا علیه ما. شما ببینید، ۲۸ میلیون نفر از مردم آمریکا هنوز بیمه نیستند، ۴۰ میلیون نفر از آمریکایی‌ها در فقر به سر می‌برند. چرا امروز آمریکایی‌ها دست به گدایی در مقابل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می‌زنند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها هیچ وقت در عمر خود اینطور گدایی نکردند. چرا امروز آنها کاسه گدایی به سمت سعودی و امارات گرفتند؟ هرچند که تعبیر گاو شیرده را نسبت به آنها به کار می‌برند اما این اقدام آنها در قالب گدایی است.

رضایی افزود: آمریکایی‌ها دیگر همچون گذشته نمی‌توانند ائتلاف‌های بین المللی به وجود آورند. آنها صرفاً با رژیم صهیونیستی و رژیم عربستان در حال پیشبرد برخی سیاست‌های منطقه‌ای خود هستند.

وی بیان کرد: امروز چین دیگر آن کشور ۱۰ سال پیش نیست که ائتلاف خلل ناپذیری را با آمریکا داشته باشد، بلکه این دو کشور امروز دچار اختلافات بسیار شدید با یکدیگر شدند.

رضایی اظهارداشت: ما باید اقتصاد مقاومتی را به نحوی تعریف و اجرایی کنیم که این تحریم‌ها آخرین دور از تحریم‌هایی باشد که علیه ایران صورت می‌گیرد و در واقع صرفاً شکست دادن آمریکا برای ما اینجا هدف نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسن سلیمی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 30
    مدیریت کشور در زمان جنگ
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    15 0
    چقدر مقاومت نمی شود کمی هم مدیریت و تدبیر به خرج دهید مردم اینقدر سختی نکشند؟
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 15
    بهتره که اتفافا
  • لیلاپور AE ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 40
    رضایی دقیق حرف میزنه
  • DE ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 26
    انقلاب یک رویداد نبود و یک راه است. راهی که ما را به آرمانهای بزرگ مان برساند و عظمت‌های گذشته را برای ما تکرار کند تا ما به مجد و تمدن بزرگ برسیم و بسیاری از عقب ماندگی‌ها و تحقیرها پاسخ دهیم.
  • بنده خدا IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 18
    امریکا کوچکترین کاری بکند منطقه در اتش است
  • شیعه FR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    18 1
    اینا مصرف داخلی داره میخواد به ملت بگوید ما با امریکا دشمنیم نه برادر خودت بهتر میدانی مذاکره میکنید برجام یا همان ننگ برجام با یک شعار دیگه اماده مذاکره اید
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 4
    شما به برکت تحریم ها و مقاومت جانانه ملت ، کوشت های استرالیایی را صفا جهت شکست آمریکای جنایتکار !!!! با انصاف !!!! وارد کشور میکنید ، بدون یک ذره چشم داشت قبول حق حاج آقا و حاج آقا زاده ها
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    خخخخخخخخخ
  • احمد DE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 18
    نظر آقای محسن رضایی بسیار خوب است. خدا برای رهبر عزیزمان حفظش کند. رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    1 0
    آمریکایی ها نیازی نیست کاری کنن . اقتصاد و فرهنگ نابود شده
  • محمد RO ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    فروش نفت صفر شد تنگه هرمز بسته نشد ..پس چکار میکنی اقا محسن ...منتظر اقدام عملی هستیم ..شعار کافیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس