کد خبر 965031
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
فوتبال

رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان درباره دریافت خسارت باشگاه فولاد خوزستان برای تخریب ورزشگاه اختصاصی این باشگاه اظهارنظر جالبی کرده است.

به گزارش مشرق، برگزاری فینال مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور بین تیم‌های داماش گیلانیان و پرسپولیس در ورزشگاه زیبا و تازه تأسیس شهدای فولاد خوزستان خبر خوبی بود که می‌توانست فضای مناسبی را برای برگزاری این دیدار مهم و برپایی جشن قهرمانی مسابقات ایجاد کند. باشگاه فولاد خوزستان نیز همکاری‌های لازم را با در اختیار گذاشتن ورزشگاه اختصاصی‌اش با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال داشته تا فینال جام حذفی ایران رنگ و بوی مدرن و حرفه‌ای به خود بگیرد.

با این وجود اما برگزاری این بازی با سوءمدیریت و ناهماهنگی شدید بین ارکان برگزارکننده از سازمان لیگ گرفته تا نیروی انتظامی همراه بود, به نوعی که آغاز مسابقه را بیش از دو ساعت به تأخیر انداخت. یک بار بازی لغو و تماشاگران به کل ورزشگاه را ترک کردند و یک بار دیگر بازگشتند و بازی برگزار شد! فاجعه‌ای که طبعیتاً باعث عصبانیت هوادارانی شد که از ساعت‌ها قبل در گرمای اهواز به ورزشگاه آمده بودند. به این حجم از عصبانیت که در پی سوءمدیریت مسئولان برگزارکننده به وجود آمده بود, دلخوری هواداران داماش را نیز اضافه کنید که اجازه حضور در ورزشگاه به آنها داده نمی‌شد.

در این بین انواع اتفاقات تلخ از قبیل شکستن صندلی, درگیری، تخریب ورزشگاه و … رخ داد که می‌توان در کنار تماشاگرنماهایی که این رفتارها را از خود نشان داده‌اند, مسئولان برگزاری این مسابقه را نیز مقصر دانست، آنهایی که با عدم مدیریت صحیح، زمینه‌های به وجود آمدن این حوادث را آماده کرده‌اند. در این میان فولادی‌ها که تنها نقش‌شان از این بازی و حوادثش میزبانی بود, خواهان پرداخت خسارت‌های وارده به ورزشگاه‌شان شده‌اند, درخواست به حقی که می‌طلبد فدراسیون فوتبال برای احقاق آن همه تلاشش را به کار ببندد.

با این وجود اما کاظم طالقانی, رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان در ادامه اظهارات بحث برانگیزش درباره درخواست باشگاه فولاد برای دریافت خسارت‌های وارده به ورزشگاهش در این بازی در کمال تعجب گفته است که پیش از این هواداران فولاد نیز به ورزشگاه غدیر اهواز خسارت زده‌اند!

در اینکه خسارت‌های وارده به ورزشگاه باید تمام و کمال به باشگاه فولاد پرداخت شود شکی نیست، اما اینکه هیئت فوتبال استان خوزستان به‌عنوان متولی برگزاری مسابقات به جای اینکه نماینده شهرش را برای دریافت خسات یاری کند, به دنبال پاک کردن صورت مسئله است، جای تعجب دارد. البته رئیس بازنشسته هیئت فوتبال خوزستان پیش‌تر نیز در مواقع حساس و یا زمان‌هایی که باید پاسخگوی نابسامانی‌های فوتبال خوزستان باشد, یا سکوت کرده یا با بیان اظهارات عجیب سعی در پاک کردن صورت مسئله داشته است.

هنوز دیدار استقلال خوزستان - پرسپولیس در لیگ برتر را از یاد نبرده‌ایم که منجر به پرتاب سنگ و درگیری بین هواداران و سرشکستی و مصدومیت تعداد زیادی از آنها شد. در آن زمان آقای رئیس هیئت به جای قبول کم و کاستی‌ها در برگزاری بازی و ارائه راهکار برای عدم تکرار این اتفافات اعلام کرد که اتفاقات رخ داده در این بازی طبیعی و سطح پایین بوده است!


* عکس مربوط به دیدار استقلال خوزستان - پرسپولیس است

حال نیز بعد از فاجعه مدیریتی که در خوزستان بر سر بازی فینال جام حذفی رخ داد، حرف از خسارت‌های قبلی هواداران فولاد به ورزشگاه غدیر به میان می‌آید. این تفکر و صحبت مصداق بارز شانه خالی کردن از مسئولیت به حساب می‌آید. هیئت فوتبال به جای اینکه در این شرایط سخت از حق باشگاه فولاد دفاع کند, در کمال تعجب نوعی وانمود می‌کند که انگار رخ دادن اتفاقات دیدار فینال بر گردن صاحب ورزشگاه (یعنی باشگاه فولاد خوزستان) است.

طالقانی علاوه بر ریاست هیئت فوتبال استان خوزستان, عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته امور استان‌های این فدراسیون فوتبال به حساب می‌آید، مرد چند شغله‌ای که به توجه به بازنشستگی و قانون عدم بکارگیری بازنشستگان شاید یکی از این مسئولیت‌ها را نیز نباید داشته باشد. رئیس بازنشسته هیئت فوتبال خوزستان با وجود تمام کم و کاستی‌ها و سوءمدیریت‌هایی که در برگزاری مسابقات رخ داده, هنوز بر منصب مدیریت تیکه زده و در آن سو به دلیل مسئولیت‌هایش در فدراسیون فوتبال این طور به نظر می‌رسد که در تصمیم‌گیری‌هایش به جای حفظ منافع باشگاه‌ها بیشتر به دنبال این است که سازمان لیگ و فدراسیون و یا همین هیئت فوتبال خوزستان مقصر نابسامانی‌ها جلوه داده نشوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس