کد خبر 964834
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
علی داودی

نماینده دسته فوق‌سنگین کشورمان در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در فیجی موفق به کسب مدال طلای یک‌ضرب شد.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۹ جوانان جهان که با حضور ۲۴۸ وزنه بردار از ۴۷ کشور دنیا، از شنبه ۱۱ خردادماه در فیجی آغاز شده است علی داودی و علیرضا یوسفی در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم روی تخته رفتند.

بیشتر بخوانید:

وزنه‌بردار ایران مدال طلای جهان را بر گردن آویخت

تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با ۱۰ وزنه‌بردار در این رقابت‌ها شرکت کرده است که در آخرین روز این رقابت‌ها، مسابقات گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم (فوق‌سنگین) برگزار شد و داوودی و یوسفی نمایندگان کشورمان به مصاف ۱۱ وزنه بردار دیگر از کشورهای ارمنستان، گرجستان، ژاپن (۲ نفر) چین، لهستان، ترکیه، چک، بلاروس، تایوان و اوکراین رفتند که داوودی با ثبت ۱۹۳ کیلوگرم در حرکت یکضرب موفق به کسب مدال طلا شد. یوسفی نیز با ۱۷۱ کیلوگرم چهارم شد.

* حرکت یکضرب:

داوودی در حرکت اول یکضرب وزنه ۱۸۰ کیلویی را بالای سر برد، اما در دومین تلاش موفق به مهار وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی نشد. وی در حرکت سوم وزنه ۱۹۳ کیلوگرمی را بالای سر برد و مدال طلا را از آن خود کرد.

یوسفی دیگر نماینده کشورمان در این دسته با مهار وزنه‌های ۱۵۶، ۱۶۹۳ و ۱۷۱ کیلوگرمی به عنوان چهارم رسید. وی که همچنان در رده سنی نوجوانان است موفق شد رکورد استاندارد یک ضرب نوجوانان جهان را که ۱۶۲ کیلوگرم بود را ۹ کیلوگرم ارتقا داده و به نام خود ثبت کند.

بعد از داوودی که با ۱۹۳ کیلوگرم طلا گرفت، لالایان از ارمنستان با ۱۹۲ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و اوله هانزنکو از اوکراین با ۱۷۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. یوسفی هم با ۱۷۱ کیلوگرم در جایگاه چهارم حرکت یک‌ضرب قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس