یمن (1) (3).jpg

نیروهای یمنی در یک عملیات منحصربه فرد در شمال استان صعده موفق شدند ۲۰۰ تن از عناصر مزدور چند ملیتی رژیم سعودی را کشته و زخمی کنند و به پیروزی های مهمی دست یابند.

به گزارش مشرق، از شمال استان صعده یمن خبر می‌رسد، گروهی از رزمندگان پس از بررسی‌های دقیق میدانی، عملیاتی را علیه مواضع مزدوران در منطقه «الطلعه» ترتیب دادند و ضربات مهلکی را به آنان وارد آوردند.

نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند تجهیزات نظامی زیادی را به غنیمت بگیرند؛ خبرها از منطقه «البقع» حاکیست، یگان موشکی مقاومت انصارالله خسارت‌های زیادی را به مواضع مزدوران سعودی وارد کرد.

به گزارش مشرق، گروهی مشترک از رزمندگان یمنی در شمال استان صعده، عملیات گسترده‌ای را از حومه منطقه «المروان» علیه مواضع مزدوران رژیم سعودی در حومه جنوب غرب منطقه «الصوح» در بخش «کتاف و البقع» آغاز کردند.

نیروهای یمنی در این عملیات بیش از ۲۰ نقطه را از لوث وجود مزدوران سعودی پاکسازی کردند که مساحتی در حدود ۴۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود؛ حدود ۲۰۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده‌های سعودی برای عقب راندن نیروهای یمنی، حدود ۸۰ مرتبه مواضع آنان را در حومه جنوب غرب منطقه «الصوح» در بخش «کتاف و البقع» هدف قرار دادند اما به نتیجه‌ای نرسیدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، بخش «کتاف و البقع» حدود ۳۵ درصد از مساحت استان صعده را شامل می‌شود که از شمال با استان نجران عربستان و از شرق با استان الجوف متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چندبرابر کرده است.

در حال حاضر، حدود ۴۰ درصد از مساحت بخش کتاف و البقع (مناطق شمالی و شمال شرقی) از جمله «البقع، الصوح، ثار، کوه سلعه و…» در اشغال نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی و سایر مناطق در کنترل نیروهای یمنی است.

از سویی دیگر، نیروهای مزدور رژیم سعودی حمله گسترده‌ای را از دو محور علیه مواضع رزمندگان یمنی در صحرای «البقع و الاجاشر» در شمال شرق استان صعده (نزدیکی‌های مرز استان الجوف» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات مزدوران سعودی را از دو محور دفع کنند؛ شماری از نیروهای مزدور در جریان دفع حملات کشته و زخمی شدند و ۵ خودروی نظامی آنان منهدم شد.

به گزارش مشرق، یگان توپخانه ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی یمن پس از دریافت اطلاعات دقیق، حملاتی را علیه مواضع مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی در منطقه «مربع الحماد» در جنوب استان نجران عربستان انجام دادند.

شماری از نیروهای مزدور سعودی در جریان این حملات توپخانه ای کشته و زخمی شد و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ نیروهای یمنی در جریان یک کمین دقیق یک خودروی نظامی مزدوران سعودی را در منطقه «مربع الشجع» منهدم کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از سرنشینان این خودروی نظامی کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند؛ به گفته منابع میدانی، گروهی دیگر از نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی عملیات غافلگیرانه ای را در حومه منطقه «السدیس» انجام دادند.

شماری از نیروهای مزدور رژیم سعودی در جریان این عملیات کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی درصدد هستند دامنه نفوذ خود را در جنوب غرب استان نجران عربستان افزایش دهند تا بتوانند مزدوران سعودی را در مناطق اشغالی شمال شرق استان صعده محاصره کنند و راه را برای پاکسازی این نقاط باز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    2 2
    منم
  • سیاستمدار IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    9 53
    وقتش فرا رسیده که یمن را برای آل سعود قولنامه کنیم و در عوض امتیاز صادرات نفت از شاه سلمان بگیریم .
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      4 39
      بدبختی توان قولنامه کردن یمن رو هم ندارن.یمن مال عربستانه
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      37 6
      از یاوه های این مزدور مشخص شد تلفات سنگین بوده
    • NL ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      31 7
      نوشابه ای چیزی احیانا تعارف نکن؟ اربابت که چند هفته اش شد چند سال هنوز داره دست و پا میزنه موندم امثال تو تا کی باید کارشون دست و پا زدن زیر مطالب مشرق باشه، برو دم خونه آق داییت بازی کن بچه جوون!!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      32 10
      اسمتو از "سیاستمدار" به "خیانتمدار" تغییر بده البته "خریتمدار" و "حماقتمدار" هم خوبند انتخاب با شما
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    17 8
    فقط حملات شبانه محدود و مستمر و در تمامی خطوط تماس نشانه اراده مردمی و نه دستوری یمنی ها را نشان داده و در ضمن قدرت تصمیم گیری مزدوران را از بین خواهد برد
  • NL ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    27 6
    ماشاله
  • رضا IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    17 12
    مشرق جان با آمار کشته های مزدوران سعودی باید یمنی ها الان در ریاض بودند
    • SE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      1 7
      چه نظر سطحی میدی. چه ربطی داشت؟
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      2 5
      تعداد مزدوران رو داری ! چقدرند ؟
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    19 3
    نقشه متصرفات طرفین قدیمی هستش. الان حوثی ها اندکی از مرز دریایی الحدید عقب نشسته اند که توی این نقشه، آنها را مالک نشون میده.
  • GB ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    5 7
    مشرق با اينهمه دروغ كه ميگی به هیچ جا نمیرسی !!!
    • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      0 0
      وعده الهی محقق خواهد شد حالا تو ساز مخالف بزن شاید برای پادشاهت فرجی شد!!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    2 1
    خواندن دعای مرزداران را فراموش نکنیم . آنهایی که صحیفه سجادیه ندارند ، دعای مرزداران رو جستجو بزنند و بعد بخوانند ... مداومت مهم است ، وفقنا الله و إیاکم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس