زندان طالبان

مقامات افغان اعلام کردند که بر اثر عملیات نیروهای ویژه آمریکایی و افغان در شمال این کشور ۸۴ زندانی از جمله ۱۰ جنگجوی داعشی از زندان طالبان نجات یافته است.

به گزارش مشرق، مقامات افغان اعلام کردند که نیروهای آمریکایی شب گذشته در عملیات مشترکی را با نیروهای ویژه افغان به زندان طالبان در ولایت فاریاب حمله کردند.

بر اثر این عملیات ۸۴ زندانی از جمله ۱۰ عضو خارجی گروه تروریستی داعش نیز از زندان طالبان در فاریاب توسط نیروهای ویژه آمریکایی و افغان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:

شکست اجلاس مسکو درباره آتش بس در افغانستان

عکس / نجات ۲۸ زندانی از چنگ طالبان

«حنیف رضایی» سخنگوی سپاه ۲۰۹ ارتش در شمال افغانستان به «آوا» گفت: این عملیات که در منطقه «شاخ» شهرستان قیصار در ولایت فاریاب صورت گرفته است.

وی افزود: بر اثر این عملیات ۸۴ زندانی از جمله ۱۰ داعشی توسط نیروهای ویژه آمریکایی و افغان از زندان طالبان رها و به پایگاه نظامیان خارجی در «میمنه» مرکز ولایت فاریاب منتقل شده است.

گروه طالبان در یک سال اخیر عملیات‌های متعددی را برای پاکسازی شمال، شرق و غرب افغانستان از وجود گروه تروریستی داعش انجام داده که منجر به از بین رفتن داعش در شمال این کشور شده است.

طالبان در جریان این علمیات‌ها ده‌ها جنگجوی داعشی را از ولایت‌های فاریاب و جوزجان که مقر داعش در گذشته محسوب می‌شد به اسارت گرفته است.

گفتنی است که سال گذشته نیز حدود ۲۰۰ نفر از جنگجویان داعشی توسط بالگردهای نیروهای امنیتی افغان از محاصره طالبان در ولایت جوزجان نجات یافته و به منطقه امن منتقل شدند.

چند ماه پیش نیز نیروهای ویژه آمریکایی با حمله به یکی از زندان‌های طالبان در ولایت بادغیس ۴۰ جنگجوی داعشی را از زندان طالبان آزاد کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    اگهدمستندات کافی هست تو سازمان ملل مطرح کنید . برای فشار حداکثری به امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس