کد خبر 964415
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
مایکروسافت

مایکروسافت بی سروصدا در یک پست وبلاگی خبر داده که گزینه «انقضای پسورد» را حذف کرده زیرا تغییر مداوم پسوردها سبب می شود افراد بیش از گذشته در معرض خطر هک باشند.

به گزارش مشرق، تعداد کثیری از کارشناسان امنیت سایبری از جمله شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت معتقدند تغییر پسوردها به طور مداوم امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد.

در همین راستا مایکروسافت در ماه می یک پست وبلاگی منتشر کرد و بی سروصدا گزینه «انقضای پسورد» را حذف کرده است. این گزینه در حقیقت برای تغییر مداوم پسوردهای قدیمی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

به این ۶ دلیل از وای‌فای عمومی استفاده نکنید

دهه‌های متوالی کارشناسان امنیت سایبری معتقد بودند برای کاهش خطر هک و استفاده از پسوردهای سرقت شده بهتر است افراد به طور مداوم پسوردهای خود را تغییر دهند.

اکنون موضع مایکروسافت در مورد این استراتژی را می‌توان به طور خلاصه با گزیده‌ای از یک پست وبلاگ Technet (پورتالی برای متخصصان امنیت سایبری) توضیح داد. آرون مارگوسیس یکی از مشاوران مایکروسافت در این پست نوشته است: فرایند مداوم انقضای پسورد یک روش قدیمی و منسوخ است که ارزشمند نیست.

یکی از دلایل احتمالی رویگردانی از روش انقضای پسورد را می‌توان به عادات افراد در ابداع رمز مربوط دانست. افراد به جای انتخاب پسوردهای سخت، بیشتر اوقات از رمزهایی استفاده می‌کنند که یادآوری آنها بسیار ساده باشد.

این بدان معناست که بسیاری از کاربران پسوردهایی را بر می‌گزینند که ساده یا ضعیف باشد و در نتیجه هکرها راحت تر می‌توانند پسوردهای آنان را هک کنند.

این درحالی است که گوگل معتقد است روش احراز هویت دو عاملی امنیت کاربران را تا سطح زیادی ارتقا می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس