کد خبر 964164
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
عبدالملک الحوثی نمایه

رهبر جنبش انصارالله یمن با ابراز همدردی با مردم سودان، گفت که شورای انتقالی نظامی این کشور آزادی و استقلال سودان را معامله کرده است.

به گزارش مشرق، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی با اشاره به کشتار روز گذشته (دوشنبه) شورای نظامی سودان، با مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه گذشته (دوشنبه) طی سخنرانی هر شب در ماه رمضان، شورای نظامی سودان را به معامله با کشورهای منطقه برای مصادره آزادی و استقلال مردم سودان متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

تعداد کشته‌های اعتراضات سودان افزایش یافت

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله نیز با محکوم کردن کشتار شهر خارطوم، حادثه روز گذشته را روند تسلط قدرت حاکمیتی بر خواسته‌های مردم دانست و شورای نظامی انتقالی سودان را «شورای کودتا» خطاب کرد.

او افزود: «شورای کودتا در خارطوم با پول عربستان سعودی و امارات، سودان را در معرض خطرهای بزرگی قرار داده است.»

در جریان حمله روز گذشته نیروهای امنیتی وابسته به شورای انتقالی نظامی سودان به محل تحصن معترضان در خارطوم، ۳۰ تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. اعتراضات پس از آن شروع شد که پس از برکناری «عمر البشیر» در تاریخ ۲۲ فروردین گذشته، شورای انتقالی نظامی قدرت را در دست گرفت و این در حالی است که مردم و گروههای سیاسی خواهان تشکیل یک دولت غیر نظامی هستند.

ریاض و ابوظبی از اولین کشورهایی بودند که شورای انتقالی نظامی را به رسمیت شناخته و کمک‌های مالی خود را روانه خارطوم کردند. برخی روزنامه‌نگاران نوشته‌اند که این کشتار پس از آن صورت گرفت که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی سودان با شرکت در اجلاس مکه با پادشاه و ولی‌عهد سعودی دیدار کرد و به نوعی چراغ سبز کشتار روز گذشته را از آن‌ها دریافت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    خیلی جالبه که از عمر البشیر حمایت میکنن.!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس